Cel prosty. Żeby nie świeciły się światła w przyczepie cały czas. Jak sieci się tył to również przyczepa.
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
Rozczaruję Cię przy dedykowanym module( Erich Jaeger ) , światła pozycyjne przyczepy są wyłączone pomimo iż w w aucie tył świeci .
A ja uważam że światła pozycyjne z tyłu powinny być obowiązkowo zapalone we wszystkich nowych autach wyposażonych w światła do jazdy dziennej. Jak by nie patrzeć dużo lepiej jest widoczne auto z włączonymi światłami pozycyjnymi.
Jeżeli w słoneczny dzień nie widzi ktoś auta przed sobą, to nie może jeździć samochodem z powodów zdrowotnych - ja tak z kolei uważam.
Ciekawe czy też tak będą śpiewać właściciele Tipo z tylnymi lampami LED, gdy będą musieli kompletną wymienić
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-03-2021 o 20:37
Ja uważam, że jak narzucony został przymus dziennych przednich, to i powinny świecić się i tylne. Jeśli ktoś słabo widzi, to nie będzie widział przednich jak i również tylnych świateł.
Jest 19:40, na zewnątrz jak widać. Kilka minut temu na wylocie z Katowic minalem goscia na dziennych. Bez oswietlonego tyłu, kilka aut przede mną dziwnie hamowało. Gość (tak, facet w średnim wieku, bez kapelusza, nie blondynka)się pokapował jak ostatnia latarnia była kilkaset metrów za nim. Ale ch. ajwazniejsze ze ma e calla i lampke niezapietych pasów od razu wszyscy są bezpieczni. Chyba powinni takiego pajaca wypuszczać na egzaminie na prawo jazdy kursantom żeby zrozumieli że zaćmienie umysłowe nie wybiera.
Milicjanci też nie widzą w tym problemu, inne priorytety mają... Sami tak samo jeżdżą, DRL w czasie np. mgły...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeżeli ktoś słabo widzi, to w słońcu samochodu nie zobaczy, bo tylnych świateł na pewno, z powiedzmy 100m, nie będzie widać jako świecących
sorry tak z boku , jeszcze wiele samochodów ma lampy tylne , w których pozycyjne i stop są w jednej żarówce -świecą w tym samym miejscu lampy- chyba lepiej aby za dnia , gdy efekt świecenia pozycji jest osłabiony - znacznie bardziej jest efektywne zapalenie stopu
takie małe wczorajsze doświadczenie; młoda mama z paroma dzięćmi w Citroenie Picasso na skrzyżowaniu w Krakowie - o stopie informowały jedynie niekompletnie 3 lampa górna - przecież to auto też ma sygnalizację usterek , za mało z X razy 500+ ? na żarówki ? czy na elektryka ? czy na myślenie ?
Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 17-03-2021 o 22:23
Widział bo po przebudowie skrzyżowania zrobili pięknie ledy, potem jest kilkaset metrów sodówek a potem czarna dupa i las (wyjazd wiślanką na mikołów) . I dopiero wtedy zapalił. Jak na zlość tam nie stali a zwykle stoją (glownie żeby kroić za przekroczenie prędkości na 40. Ale to itak ch kilka dni temu o podobnej porze widzialem kompletne widmo zero swiatel wgl. Dlatego idea pt. auto jedzie ma być widoczne nie jest zla ale czemu przyjeli że tylko z produ nie wiadomo( tzn do 2009 roku byl obowiazek palenia pozycyjnych z tyłu). Bo tak samo mozna powiedziec ze jak ktos jest zdrowy zeby prowadzic auto to powinien je dobrze widziec nawet bez dziennych.
Sympatyk to prawda swiatla stopu powinny byc jakos osobno. W tipo i wielu innych jest jeszcze tak ze stopy maja dla kontrastu obok pozycyjne wiec jeszcze jakos oko to porówna ale wiele nowych aut ma tylko jedne i tak naprawde najbardziej informuje to trzecie swiatlo u góry. Zwlaszcza że poziomy jasnosci swiateł pozycyjnych to teraz hulaj dusza.A wgl najlepsze stopy odddzielne. Ruch coraz większy czasu na reakcje coraz mniej, rozne rozpraszacze typu ekraniki,na pewno byłoby na plus.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-03-2021 o 22:49
Niestety światła świecą w przyczepie razem z dziennymi. Mam moduł jeagercan 383078 zakładany w ASO. On do świateł i stopu ma ten sam kabelek tylko przez modulacje napięcia.
Muszę sobie wysterować światłem tablicy rejestracyjnej i będzie ok.
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez szyflu ; 18-03-2021 o 12:58
Czyli ASO jak zwykle zainkasowało( pewnie ) dużą kasę za wersje podstawową . Mój moduł podłączony jest do gniazda OBD i działa po linii CAN . Kontroluje światła kierunku i stopu w przyczepie , oraz odłącza czujnik cofania( pozostawiając kamerę) i światła przeciwmgielne .
Mam tak samo też podpięte do obd. Kamera zostaje a czujniki są odłączone. Jedynie światła świecą z dziennymi. To moduł dedykowany do tipo i 500x. 135315-36527. W sumie jak sprawdza napięcie na linii świateł czy jest 3v czy 12v światło/stop a 3v pojawią się przy dziennych to jak ma nie zaświecić?
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez szyflu ; 18-03-2021 o 14:11
Szyflu - u mnie też na module Erich Jaeger przy dziennych nie palą się światła w przyczepie .... moduł jak u 66pawel podłączany pod OBD.