Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2019
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    23
    Auto
    TIPO SW 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2017

    Problem z uruchomieniem silnika

    Dzisiaj w moim tipo 1.6 z automatem z 2017 roku podczas próby uruchomienia silnika, deska rozdzielcza zgasła i potem pojawił się błąd, że silnik nie może zostać uruchomiony, bo drążek skrzyni bieg nie jest ustawiony na P lub N. Podczas gdy drążek cały czas był ustawiony na P. Dodatkowo nie było słychać, żeby auto próbowało odpalić silnik. Pojawiały się również błędy, że należy skontrolować poduszki czy układ wspomagania kierownicy, miga również przebieg auta. Bieg na drążku ze skrzyni biegów w większości przypadków nie był podświetlony, a gdy był dwa razy zmieniałem na N i spowrotem na P, ale nic to nie dało. Żeby było ciekawej akurat dzisiaj minął termin kolejnego przeglądu serwisowego, ale ten błąd po kilku próbach uruchomienia silnika zgasł i raczej to zbieg okoliczności.
    Podejrzewam, że to wina akumulatora, bo to jest jeszcze oryginalny akumulator, a od ponad roku jeździłem głównie na krótkich odcinkach. Jednak wcześniej nie miałem nigdy problemu z uruchomieniem silnika, a pojawiające się błędy nie wiem czy są typowe dla słabego akumulatora. Czy ktoś miał kiedyś podobne problemy i co było ich przyczyną?

    Poniżej zamieszczam błędy jakie udało mi się zgrać z auta:
    Car Scanner ELM OBD2
    Version: 1.101.4/401014/GP
    DTC report
    Connection profile: Fiat OBD-II / EOBDDate: 05.11.2023 14:41:21
    VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    ============================
    OBD-II
    Nie znaleziono DTC.
    ============================
    Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika
    DTCs: 1
    ----------------------------
    U0168(00) [0xC16800] Archiwum (nieaktywne)
    Data bus, alarm system control module - no communication
    Status: Potwierdzona
    ============================
    Jednostka sterująca skrzyni biegów
    Nie znaleziono DTC.
    ============================
    Jednostka sterująca ABS
    Nie znaleziono DTC.
    ============================
    BCMBCM
    DTCs: 12
    ----------------------------
    U1802(08) [0xD80208] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
    ----------------------------
    B1008(15) [0x900815] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
    ----------------------------
    B1108(15) [0x910815] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
    ----------------------------
    B100C(15) [0x900C15] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    B100B(15) [0x900B15] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    B100A(15) [0x900A15] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    B1009(15) [0x900915] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    U0001(88) [0xC00188] Archiwum (nieaktywne)
    Controller area network (CAN) data bus, high speed bus
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    U1930(86) [0xD93086]
    Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
    ----------------------------
    U0433(87) [0xC43387] Archiwum (nieaktywne)
    Invalid data received from cruise control distance range sensor, front
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    B10AA(4A) [0x90AA4A]
    Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
    ----------------------------
    B1005(16) [0x900516]
    Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona
    ============================
    ORC/AirBagORC/AirBag
    DTCs: 1
    ----------------------------
    B0101(16) [0x810116]
    Status: Oczekująca, Potwierdzona
    ============================
    ESM (Electronic shifter module)ESM (Electronic shifter module)
    DTCs: 5
    ----------------------------
    P0562(00) [0x056200] Archiwum (nieaktywne)
    System voltage - low
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    U0100(00) [0xC10000] Archiwum (nieaktywne)
    Data bus, engine control module (ECM) A - no communication
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    U1701(00) [0xD70100] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    U1930(00) [0xD93000] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ----------------------------
    U1932(00) [0xD93200] Archiwum (nieaktywne)
    Status: Potwierdzona
    ============================
    IC
    Nie znaleziono DTC.
    ============================
    EPS
    Nie znaleziono DTC.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2019
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    23
    Auto
    TIPO SW 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2017
    Poszperałem na forum i znalazłem wątek:
    https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/f...-umarlo-52524/
    W którym ktoś wcześniej miał podobne objawy, bo też miał błąd BCM U1930-86 i migający licznik. Akumulator pewnie też nie jest w najlepszym stanie szczególnie po licznych próbach odpalenia auta, ale trochę dziwne, że wczoraj auto odpalało bez zarzutu, a dzisiaj nawet rozrusznika nie było słychać. W błędach też pojawia się problem z komunikacją z ECM, a kombinacja błędów jest trochę bez sensu.
    Inną kwestią jest, że 3-4 tygodnie temu kierowca wyjeżdzający z miejsca parkingowego wjechał w lewą część mojego przedniego zderzaka. Teraz czekam na naprawę z OC sprawcy (naprawa i lakierowanie zderzaka oraz wymiana kratki z logiem). Niby to była tylko niewielka stłuczka parkingowa, a zderzak wrócił do swojego kształtu i nie widać większych pęknięć, ale może to mogło wpłynąć jakoś na uszkodzenie/poluzowanie tego przekaźnika, bo akumulator jest dość blisko miejsca zderzenia.
    Czy ktoś może polecić jakiś warsztat do serwisowania Tipo w Gdyni lub okolicy po gwarancji?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,220
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    U mnie aku padł nagle, podjechalem pod sklep i już nie odjechałem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2019
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    23
    Auto
    TIPO SW 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2017
    I przy padniętym akumulatorze też mogą wyskakiwać dziwne błędy o złym położeniu drążka skrzyni biegów, że trzeba sprawdzić poduszkę czy układ wspomagania kierownicy?
    Zastanawiam się czy jak samodzielnie spróbuje pozamieniać przekaźniki jak w wątku czy czegoś nie popsuje.
    https://fiatklubpolska.pl/instalacja...87/#post392935

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,918
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Akumulator....zacznij o niego.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2019
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    23
    Auto
    TIPO SW 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2017
    A więc napięcie mierzone miernikiem 12.4 V, w programie napięcie OBD 10.8-10.9, napięcie ECU V 11.94-12.00. Po przekręceniu kluczyka gaśnie deska, a nie słychać rozrusznika i pojawiają się dziwne błędy. Dodatkowo mam mocniejszy akumulator niż fabryczny, bo auto stało prawie 1,5 roku na placu i wstawili mi coś takiego w 2019:
    akumulator.jpg
    natomiast przy uziemieniu to miejsce mi się średnio podoba:
    uziemienie.jpg
    Postaram się bardziej sprawdzić akumulator, ale może jednak problem jest związany z przekaźnikiem, tylko zupełnie nie widziałem pod maską skrzynki z nimi.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Nie wiem ile lat musi jeszcze minąć i ile modeli Fiat wypuści, aż się ludzie dowiedzą/zrozumieją, że Fiaty (i nie tylko) tak mają, że robią głupoty jak jest słabe zasilanie?

    Wszelkie problemy tego typu, że nie odpala i/lub nagle są dziwne błędy, czy deska przygasa, zaczynamy zawsze od akumulatora (w ciemno go wyjąć z auta i naładować) oraz głównej "masy" (plusowe linie dużo rzadziej) oraz skrzynki bezpieczników/przekaźników pod maską (bo ma to związek z wodą - Fiaty tak mają od około 30 lat, problemy od wilgoci w elektryce). Do tego zainteresować się alternatorem (czy go woda nie oblewa, czy łożyska nie szumią, czy ładuje).

    Dopiero jak to zostanie ogarnięte, zgłaszamy się do poradni internetowej (forum).

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Nie tylko Fiaty mają problemy z elektroniką jak prąd wariuje. A masy to posprawdzałbym wszelkie, nie tylko główną, przy aku.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2019
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    23
    Auto
    TIPO SW 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2017
    GrandePunto8V miał rację. Okazało się, że po wyjęciu akumulatora pomimo dobrego napięcia spoczynkowego, nie chciał się ładować i po prostu był uszkodzony. Po jego wymianie nie zaobserwowałem żadnych błędów na desce rozdzielczej i samochód pracuje normalnie. Naiwnie myślałem, że w XXI wieku samochód w przypadku problemów z zasilaniem pokaże stosowny błąd, a nie będzie wyświetlał jakieś głupoty.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    To mam wiadomość - produkt masowy o nazwie "samochód" NIE jest szczytem techniki, to jest jak średnie RTV/AGD niestety (i ze strony producentów i użytkowników, którzy przyczyniają się do połowy usterek). Czyli cięcie kosztów (z zachowaniem pozorów "postępu"). A ogólnie w świecie Mechaniki (jako dziedziny nauki), motoryzacja leży najniżej w hierarchii (jest to wręcz żałosne, tylko tutaj nadal są problemy np. ze smarowaniem i filtracją, a wysłanie oleju do badania to wielka sensacja).
    W elektronice też nie brylują (a diagnostyka nie istnieje, np. używanie przetworników ciśnień, czy oscyloskop).
    Czyli projekty z branży moto NIE mogą być wzorcem postępowania, prawie nigdy się nie sugerujcie fabrycznymi rozwiązaniami z samochodów.

    Chociaż kwestia głupot przy nieprawidłowym zasilaniu to w sumie norma (żadnego elektronika, nawet hobbysty, to nie powinno dziwić). Chyba dopiero w sprzęcie najwyższej klasy, w sensie medycyny, wojska, czy przyrządów pomiarowych do laboratoriów/wzorcowania, można się spodziewać specjalnych obwodów monitorujących zasilanie. W niższych branżach, cywilnych, nie liczyć na to. Zdrowe "sztywne" zasilanie + masa to świętość (muszą być sprawdzane na kilka sposobów w razie problemów).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 12-11-2023 o 17:34


 

Podobne tematy

  1. Problem z uruchomieniem silnika (po wymianie kół)
    Napisany przez Pink.Panther na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-05-2017, 08:27
  2. Problem z uruchomieniem silnika 1.4 8v GP
    Napisany przez Rafał1111 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-08-2015, 16:44
  3. Problem z uruchomieniem silnika
    Napisany przez kosack123 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-03-2012, 23:03
  4. Problem z uruchomieniem silnika - PROSZĘ O POMOC
    Napisany przez tygrys na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-10-2011, 22:06
  5. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 19:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538problem-z-uruchomieniem-silnika-53151

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl