Zobacz w raporcie który generuje Multiecuscan za każdym razem po osiowaniu proxy, jaki bajt mu nie pasuje. Raporty są dostepne w katalogu systemowym MES. Załączyłeś funkcję temperatury w body?
Zobacz w raporcie który generuje Multiecuscan za każdym razem po osiowaniu proxy, jaki bajt mu nie pasuje. Raporty są dostepne w katalogu systemowym MES. Załączyłeś funkcję temperatury w body?
Tak, włączyłem, ale przy samym włączaniu wyskakuje pierwszy bład. Odczytam ten plik o którym mówisz, ale też myślę czy nie włożyć tego licznika z temperaturą zewnętrzną już włączoną i wtedy puścić osiowanie, jako zwykłą wymianę licznika.
Osiowanie ma jakieś specjalne wymagania, silnik ma być odpalony, kontrolki mają być pogaszone, czy mają się świecić standardowe, w sensie olej, aku, check, pasy i ręczny? Czy tylko olej aku i check?
Więc oto logi z fes:
Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...
CAN CONFIGURATION DATA:
00 00 00 0B 00 00 00 0B 00 00 00 00 00 00 00 00
00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 09
35 31 37 37 39 37 39 37 20 20 20 50 50 45 41 43 45 45 45 53 49 20 05 05 19 0B 00 00 00 09 00 00 00 81 C8 0D 01 04 0C 17 07 00
Body Computer Node (BCM/NBC)
Engine Control Node (ECM/NCM)
Dashboard Node (IPC/NQS)
(Multiecuscan 5.2)
2024-04-23 13:24:38
Fiat Stilo 1.9 JTD
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure
--------------------------------------------------------------
Body Computer Node (BCM/NBC): EOL Ok
Engine Control Node (ECM/NCM): Ok
Dashboard Node (IPC/NQS): EOL Ok
UWAGA: Pojazd jest właściwie skonfigurowany. Nastawy PROXI nie są wymagane!
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Display external temperature on dashboard
I dalej w trakcie osiowania:
Body Computer Node (BCM/NBC): EOL Ok
Engine Control Node (ECM/NCM): Ok
Dashboard Node (IPC/NQS): EOL Ok
UWAGA: Pojazd jest właściwie skonfigurowany. Nastawy PROXI nie są wymagane!
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Display external temperature on dashboard
AKTYWOWANIE REGULACJI...
PROXI ALIGNMENT PROCEDURE
Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...
Zapis do modułu: Body Computer Node (BCM/NBC) UDANY!
Zapis do modułu: Dashboard Node (IPC/NQS) NIEUDANY! - Błąd: dane spoza zakresu
WYKONANIE NIEUDANE
Dashboard Node (IPC/NQS) NIEUDANY! - Błąd: dane spoza zakresu
Do osiowania wystarczy załączony zapłon nic więcej. Pytanie czy akumulator masz w dobrym stanie, nie raz przez słaby aku dziwne cuda się dzieją przy osiowaniu. Osiowanie rób w właściwym sterowniku pod konkretny model auta. Z raportu nic nie wynika, poza tym że jest problem z licznikiem.
Problem jest z każdym licznikiem. Próbowałem osiować licznik który już ma włączoną temperaturę zewnętrzną, też nieudane i dodatkowo wyświetla Dashboard Node (IPC/NQS): EOL Failed. Tak samo zwykłe zegary z małym wyświetlaczem. Akumulator jest naładowany, pokazuje dobre wartości.
Edit. Konieczna była edycja wsadu licznika na zewnętrznym programatorze.
Ostatnio edytowane przez sta1416 ; 26-04-2024 o 08:47
Witam.
Mam pytanie odnośnie osiowania.
Posiadam OBD Vgate Icar Pro bluetooth do tego niebieski adapter z aliexpress.
Kupiłem kierownice z tempomatem oraz przyciskami multimedialnymi - na forum otrzymałem potwierdzenie, że mój BC obsłuży tempomat. Włączyłem w Alfa OBD tempomat i przyciski (adaptative cruise Control type i Audio Steering Wheel Controls on Instrument Panel Cluster). Licznik zaczął migać.
Osiowanie proxy - w Alfa OBD oraz MES (forumowe, już skasowane. Myślę o zakupie) sytuacja wygląda tak samo, wszystko idzie dobrze do momentu aż oprogramowanie poprosi o niebieski adapter. Po podłączeniu go wyskakuje info że przekroczono czas.
MES zainstalowany na laptopie Alfa OBD na androidzie.
Pytania:
1. Czy da się moim zestawem zrobić osiowanie proxy?
2. Czy jest to możliwe przez bluetooth czy tylko po kablu?
3. W czym tkwi problem?
4. Czy jak kupię Alfa OBD na android to zrobię nim osiowanie tym zestawem co wyżej napisałem ? Czy raczej zainwestować w MES i obd na kablu?
Dodam jeszcze, że MES wyświetla błąd przy łączeniach, odnośnie nieprawidłowego kodu ISO.
Ostatnio edytowane przez kulek855 ; 25-06-2024 o 17:50
Screenshot_2024-06-25-07-25-28-664_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg
Dołączam zdjęcie z błędem.
Problem rozwiązany, niebieski adapter z aliexpress był źle polutowany (jeden z pinów był zamieniony z sąsiednim). Zrobiłem przejściówkę nową ze schematów znalezionych w necie.
Ostatnio edytowane przez kulek855 ; 26-06-2024 o 20:25
Podepnę się z tematem tutaj, bo widzę że tu więcej osób będzie wiedzieć o co chodzi niż w Dziale "Ducato"
Ale sprawa nie dotyczy Ducato a Boxera z 2017 roku i osiowania proxi po wymianie radia.
Mianowicie osiowanie przechodzi montując radio dotykowe z Ducato. Zmienia się logo na Peugeota, zmienia się kolorystyka w radiu, licznik przestaje migać. Jest OK.
Problem pojawia się, gdy chcę zamontować radio zmodzone - tzn przód czyli wyświetlacz od Ducato, ale tył radia od 500L z nawigacją. Radio włącza się, gra, nawigacja działa, ale procedura osiowania zatrzymuje się na węźle mulimedialnym. Próbowałem i MES i AlfaOBD. Interfejsy i przejściówki raczej sprawne jeśli na innym radio osiowanie proxi przechodzi bez błędów.