Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 86
Like Tree12lubi to!

Temat: Ładowanie akumulatora  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał sotapl Zobacz post
    Dzisiaj dostałem przesyłkę z Rosji w postaci Kulona 405
    Ile Kolega dał z wysyłką i jak długo się czeka?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    40
    Postów
    164
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017
    Z wysyłką zapłaciłem 240 zł., a zamówiłem 27 grudnia. Czyli ok. 40 dni
    pablos_206 lubi to.

  4. #63
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,348
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja też mam kulona 405/505. Swój akumulator Ca/Ca, zwykły kwasowy ładuje napięciem 16.4 V i prądem 5 A i kontroluje gęstość elektrolitu, jak gęstość dojdzie
    w każdej celi do 1.28 to wtedy przestaje ładować. Za to mojej kobiety akumulator ładuje napięcie 16V i prądem 5 A.
    Ustaw sobie napięcie 16V i prąd 5A i ładuj, sprawdzaj co 6 godzin gęstość elektrolitu, ja używam reflaktometru, ale możesz też sprawdzać aerometrem.
    U mnie nie było możliwości aby dostać się do elektrolitu, nawierciłem otwory 8mm i zamknąłem je gumowymi zaślepkami.
    sotapl lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    40
    Postów
    164
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017
    No właśnie Varta ma to do siebie że nie ma otworów rewizyjnych żeby sprawdzić gęstość elektrolitu. Póki jest na gwarancji nie chciałbym wiercić otworów, ale na pewno zrobię to za jakieś 2 lata. Póki co nastawię Kulona tak jak piszesz na 16v i 5a na 12 godzin. Myślę że nie zaszkodzi a tylko może pomóc...

  6. #65
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,802
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał sotapl Zobacz post
    Póki co nastawię Kulona tak jak piszesz na 16v i 5a na 12 godzin. Myślę że nie zaszkodzi a tylko może pomóc...
    Przy takim ładowaniu (w końcowym etapie wysycaniu) nalezy monitorować prąd ładowania. Gdy napięcie osiągnie zadane 16V to prąd zacznie powoli opadać, jak spadnie poniżej 1A ta w pewnym momencie powinien ustabilizować się w zależności od aku na ok 0,5-0,8A i przy takim stanie nalezy odczekać jeszcze 2-3h i wyłączyć ladowanie. Wtedy jest aku naładowany i wysycony i na bank ma więcej niż 1,28 gęstości.

    I po takim ładowaniu zanim wstawisz do auta niech postoi 24h i się uspokoi.
    sotapl lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Ja od wielu lat ładuję akumulatory bez wypinania klem i nie miałem żadnym problemów z tym związanych.
    U mnie podobnie takim czymś z marketu ładowałem kilka lat Tipolota 1.4 95KM , a teraz 1.4 T-Jet - bez sciągania klem i nic się nie działo . Może warto się jednak zastanowić nad tym czy to bezpieczne ?.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  8. #67
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,348
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    warto się jednak zastanowić nad tym czy to bezpieczne ?.
    Bezpieczne jeśli ładowarka nie podaje więcej niż 14.7 V, takie ładowarki typu z lidla czy biedronki czy inne co to tylko maks. dają 14.7 V na pewno
    krzywdy żadnej nie uczynią w aucie, jeśli nie odepniemy klem.
    Natomiast ładowarki typu jak Kulon gdzie można ustawić większe napięcie 16V - 18V to już raczej bym klemy odłączał od auta.
    maurycy lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    40
    Postów
    164
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017
    Hej. Dzisiaj pierwszy raz ładowałem roczny aku Varta 60ah 640a EFB (bez korków) w myśl zasady aby ładować aku przed każdą zimą i każdym latem...
    Parametry po odłączeniu klem i przed ładowaniem:
    20211005_071135.jpg
    20211005_071143.jpg
    Czyli generalnie aku naładowane ale postanowiłem mu zrobić dobrze tym bardziej że jak mierzyłem go tydzień wcześniej to pokazywał SOCH 60%.
    Na Kulonie 405 ustawiłem napięcie 16v, natężenie 5a na 12 godzin.
    Po 10 minutach ładowania napięcie wskoczyło na 15,5v a natężenie na 1,5a
    po 1h 15,8v 1,0a
    po 2h15,9v 0,9a
    po 4h 15,9v 0,8a
    po 5h 15,9v 0,7a i tu zakończyłem ładowanie bo troszkę się przestraszyłem tak wysokiego napięcia od początku ładowania.
    Niby nic się nie działo aku nie był gorący, przykładając ucho było słychać delikatne pyrkanie i wyczuwalny elektrolit także wszystko ok. Ale myślałem że napięcie 15,5-16,0v wzrośnie w końcowej fazie ładowania a nie tak drastycznie od początku. Nie chciałbym poprzez takie ładowanie "pomóc" odparować wodzie...
    Zastanawiam się czy w takim razie nie lepiej ładować aku na 2 razy. Najpierw np. 8h 14,9v 5a a później przez 4h 16v 5a dla tzw. wysycenia?

  10. #69
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,802
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Wszystko dobrze, napięcie szybko wzrosło i przeszedł do wysycania bo był naładowany.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    40
    Postów
    164
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017
    Tylko Kulon chciał jeszcze pracować bo czekał aż natężenie spadnie do 10% wartości wyjściowej czyli do 0,5a (przynajmniej tak piszą w instrukcji). To potrwałoby jeszcze pewnie ok 2-3 godzin. Stąd moje pytanie czy to nie za długo aku byłby pod takim napięciem? W tym aku wody sobie nie doleje ��

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    20211005_182932.jpg
    20211005_182926.jpg
    Taki efekt ładowania po 6 godzinach od zakończenia

  12. #71
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,802
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nic by się nie stało, to proces wysycania. Jak dolejesz wody to jeszcze raz pornolami puść ladowanie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ja używam kulona 912 gdzie ręcznie ustawiam napięcia i prady kiedy ma zakończyć. Na bieżąco mam podglad na parametry ładowania jak również zapis calego ładowania w pliku. W dozaradzie (taki etap po ładowaniu zasadniczym) zawsze ustawiam 16,3V i czekam aż spadnie prąd do poziomu na jakim się utrzymuje potem z 2-3h, wtedy jest mokoent kiedy to już bardziej go naladowac się nie da. Po takim ładowaniu czekam 24h, wykonuje pomiary i wstawiam aku do auta.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    46
    Postów
    71
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Sławek89 Zobacz post
    Może głupie pytanie, ale czy taki akumulator (z inteligentnym alternatorem i start-stop) mogę podładować prostownikiem bez odczepiania klem itp?.
    Odkopuję.

    Czy w Tipo zastosowane jest rozwiązanie pozwalające na podłączenie prostownika bez bezpośredniego dostępu do akumulatora, bez odłączania klem. Niektóre samochody mają specjalne końcówki, wyprowadzone w dostępne miejsce, do którego podłączamy "+" prostownika

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

  14. #73
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,802
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie ma takich dedykowanych miejsc w tipo. To raczej jest w autach co maja schowany aku w bagażniku albo pod kanapa.

    Ja prostownik nie ładuje napięciem większym niż 14,8 to możesz podłączyć do auta bez odłączania klem, tylko jak masz s&s to bym tem wihajster od niego z aku odłączył na czas ładowania. Do ładowania większym napięciem koniecznie musisz odpiąć aku.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    46
    Postów
    71
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Dziękuję za potwierdzenie, szukałem, nie znalazłem stąd pytanie.
    Mam prostownik Boscha C3, wygląda na jakiś taki bardziej Smart aniżeli prostownik ojca sprzed lat [emoji3], więc pewnie da radę bez problemów.

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

  16. #75
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Pytanie mam, czemu tak każdy się boi tego, że po odłączeniu akumulatora auto mu się popsuje?

    Ja bardziej bał bym się krótkiego nawet skoku napięcia, który uwala całą elektronikę, przy ładowaniu akumulatora wpiętego w instalację.


 
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. ładowanie akumulatora
    Napisany przez IT_spec na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 18-01-2023, 16:31
  2. Ładowanie akumulatora
    Napisany przez motorek1.2 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-12-2018, 19:01
  3. ładowanie akumulatora
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-01-2016, 16:07
  4. ZIMA doładowanie akumulatora
    Napisany przez andvhs na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-11-2015, 20:44
  5. ładowanie akumulatora.
    Napisany przez krtwwl34 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 03-02-2012, 23:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-450655

tipo napiecie ladoeania

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-45065

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl