Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
Zakup przemyślany, mi się przyda.
Pewnie ten za 250, - zeta od chińczyka uruchomi tylko skuter, ale podobnym profi sprzętem, odpaliłem Combo diesela. Stał 10 godzin z włączonymi światłami mijania i aku już nawet nie zapalił kontrolek na desce. Po podłączeniu takiego startera o wielkości 4 paczek papierosów, odpalił od strzała. Nawet nie chciałem próbować, a później zbierałem szczękę z chodnika.
Steyr w Twoim przypadku napewno nie ale Twoje aku umarło. Ja to kupiłem bo mam dwa auta, fuat mój garażowany, do pracy jadę pierwszy. Drugi astra g żony pod chmurką. Kupione dla żony bo wychodzi do pracy na ostatnią minutę więc po szkoleniu w razie W ogarnie sama bez budzenia sąsiadów. Czy ten za 250 da radę? Nie wiem, kupiłem za 160 na 11.11 a firmie baseus jakoś ufam. Czas pokaże. Po za tym szwendamy się po namiotach, za granicą to jakieś minimum komfortu psychicznego jest.
Masz 1.4tjet w wersji Lounge z 2017 z S&S? Bo ja tak i u mnie org. był 63Ah i 450A auto z lutego 2017r. Zamontowałem 60Ah i 650A EFB nic nie zmieniałem, wszystko działa włącznie z S&S. Sprawdzałem wczoraj w Mes-ie w każdym sterowniku nie ma żadnej opcji żeby cokolwiek zmieniać jeśli chodzi o parametry akumulatora.
Mam z fabrycznym lpg i w ogole bez start stop, dlatego oryginalnie 50Ah siedzi...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Było wcześniej napisane ze jakieś opcje do aku są dostępne w alfaobd i dlatego chciałbym się upewnić w tej kwestii, czy i co ewentualnie musiałbym zmienić... bo to trochę inne różnice 63 i 60 a 50 i 65...
Lepszy
Power
Gamoniu
Szukam i szukam w alfie jakiejkolwiek i formacji o pojemności aku ale nic nie umiem znaleźć, noga jestem z alfy, gdzie tego szukać?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Szukajcie a znajdziecie, czy to to?
Jak wstawię 65Ah EFB to zmienić tu ustawienie na 63Ah? Dla przypomnienia, teraz mam 50Ah...
Lepszy
Power
Gamoniu
O tu zrzut ekranu opcji
Dodatkowo nurtuje mnie pytanie, jak i czy te zmiany rodzaju aku wpływają na jego ladowanie itp.?
Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 19-11-2020 o 06:40
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja mam licencjonowana... czekam na więcej info od tych co to robili lub znają temat szerzej lub bardziej obcykana są z alfyobd...
Ciekawi mnie również jaki wpływ i na co ma ta zmiana...
Lepszy
Power
Gamoniu
Dzięki Kolego... Kupiłem ten sam. Pasuje idealnie. Stary na razie zostawiłem... bo od startera (podobna chińska zabawka tylko sprzed 5 lat - dostałem w prezencie i kilka razy już była w użyciu pomagając znajomym odpalić i motor i samochody) odpalił. Podłączyłem pod AlfaOBD - rozładowany do 0. Po 8 km załadował się w 3%. Jutro znajomi biorą go do próby renowacji - zobaczymy co zdziałają. Auto 3,5 lat - 63 tys km. Co ciekawe nowy akumulator załadowany był w 86%. Pewnie trochę leżał. Co do tej ładowarki za 500 zł już miałem zamawiać... ale to się średnio opłaca (skoro akumulator kosztuje ok 400 zł i przejeździ 3 lata). Klemy odpięte były z 15 minut bo myślałem, że ta opaska materiałowa spinająca akumulator od góry jest na rzepy ... i usilnie starałem się ją rozpiąć. (ciężki dzień chyba miałem). Po podpięciu nowego, żadnych błędów... wszystkie ustawienia, w tym radia i navi bez zmian. Żadnych pojemności w oprogramowaniu nie zmieniałem.
Ostatnio edytowane przez pietics ; 03-12-2020 o 00:15
Ok, ogarnąłem temat. Pacjent tipo tjet z fabrycznym lpg i aku 50Ah bez stary stopu. Przyczyna: duże spadki napięcia i terkotanie zegarów niemal przy każdym uruchamianiu, akumulator dużo poniżej parametrów z etykiety, duża rezystancja wewnętrzna.
Zakupiłem i wstawiłem amega efb 65Ah 650A (taki odpowiednik fiatowskiego 63Ah hevyduty do tjet z start stop). Wymienić musiałem tez plastikową wkładkę pod aku, bo nowy jest większy od poprzednika (stary długość ok 200 a nowy 242, szerokość i wysokość te same), numer podkładki pod większy aku: 52032337 koszt ok 38zl w ASO i tydzień czekania na dostawę z Włoch...
Po wymianie zmieniłem przez alfaobd w konfiguracji pojazdu akumulator na 63Ah hevyduty (wybór ograniczony do zdefiniowanych na liście a ten był najbliższy) i na wszelako osiowanie (alfą osiuje znacznie szybciej nie mes i nie wymaga w trakcie podłączania niebieskiej przejściówki)
Sprawdzałem bity przed i po zmianie aku i po zmianie 6 bitów zmienia swoją wartość...
Ciekawe czy to wpływa na zmiane sposobu ładowania aku...
Wynik: problemy rozwiązane... mrozy mozecie nadchodzić...
Lepszy
Power
Gamoniu
pietics w aku Varta/Bosch [to ta sama fabryka] sprawdzisz datę produkcji akumulatora po kodzie nabitym na aku. Mi się trafił w miarę świeżak bo z sierpnia 2020r.
https://akustrefa.pl/poradnik-eksper...a-bosch-centra