Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
Zakup przemyślany, mi się przyda.
Pewnie ten za 250, - zeta od chińczyka uruchomi tylko skuter, ale podobnym profi sprzętem, odpaliłem Combo diesela. Stał 10 godzin z włączonymi światłami mijania i aku już nawet nie zapalił kontrolek na desce. Po podłączeniu takiego startera o wielkości 4 paczek papierosów, odpalił od strzała. Nawet nie chciałem próbować, a później zbierałem szczękę z chodnika.![]()
Steyr w Twoim przypadku napewno nie ale Twoje aku umarło. Ja to kupiłem bo mam dwa auta, fuat mój garażowany, do pracy jadę pierwszy. Drugi astra g żony pod chmurką. Kupione dla żony bo wychodzi do pracy na ostatnią minutę więc po szkoleniu w razie W ogarnie sama bez budzenia sąsiadów. Czy ten za 250 da radę? Nie wiem, kupiłem za 160 na 11.11 a firmie baseus jakoś ufam. Czas pokaże. Po za tym szwendamy się po namiotach, za granicą to jakieś minimum komfortu psychicznego jest.
Masz 1.4tjet w wersji Lounge z 2017 z S&S? Bo ja tak i u mnie org. był 63Ah i 450A auto z lutego 2017r. Zamontowałem 60Ah i 650A EFB nic nie zmieniałem, wszystko działa włącznie z S&S. Sprawdzałem wczoraj w Mes-ie w każdym sterowniku nie ma żadnej opcji żeby cokolwiek zmieniać jeśli chodzi o parametry akumulatora.
Mam z fabrycznym lpg i w ogole bez start stop, dlatego oryginalnie 50Ah siedzi...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Było wcześniej napisane ze jakieś opcje do aku są dostępne w alfaobd i dlatego chciałbym się upewnić w tej kwestii, czy i co ewentualnie musiałbym zmienić... bo to trochę inne różnice 63 i 60 a 50 i 65...
Lepszy
Power
Gamoniu
Szukam i szukam w alfie jakiejkolwiek i formacji o pojemności aku ale nic nie umiem znaleźć, noga jestem z alfy, gdzie tego szukać?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Szukajcie a znajdziecie, czy to to?
Jak wstawię 65Ah EFB to zmienić tu ustawienie na 63Ah? Dla przypomnienia, teraz mam 50Ah...
Lepszy
Power
Gamoniu
O tu zrzut ekranu opcji
Dodatkowo nurtuje mnie pytanie, jak i czy te zmiany rodzaju aku wpływają na jego ladowanie itp.?
Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 19-11-2020 o 06:40
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja mam licencjonowana... czekam na więcej info od tych co to robili lub znają temat szerzej lub bardziej obcykana są z alfyobd...
Ciekawi mnie również jaki wpływ i na co ma ta zmiana...
Lepszy
Power
Gamoniu
Dzięki Kolego... Kupiłem ten sam. Pasuje idealnie. Stary na razie zostawiłem... bo od startera (podobna chińska zabawka tylko sprzed 5 lat - dostałem w prezencie i kilka razy już była w użyciu pomagając znajomym odpalić i motor i samochody) odpalił. Podłączyłem pod AlfaOBD - rozładowany do 0. Po 8 km załadował się w 3%. Jutro znajomi biorą go do próby renowacji - zobaczymy co zdziałają. Auto 3,5 lat - 63 tys km. Co ciekawe nowy akumulator załadowany był w 86%. Pewnie trochę leżał. Co do tej ładowarki za 500 zł już miałem zamawiać... ale to się średnio opłaca (skoro akumulator kosztuje ok 400 zł i przejeździ 3 lata). Klemy odpięte były z 15 minut bo myślałem, że ta opaska materiałowa spinająca akumulator od góry jest na rzepy ...i usilnie starałem się ją rozpiąć. (ciężki dzień chyba miałem). Po podpięciu nowego, żadnych błędów... wszystkie ustawienia, w tym radia i navi bez zmian. Żadnych pojemności w oprogramowaniu nie zmieniałem.
Ostatnio edytowane przez pietics ; 03-12-2020 o 00:15
Ok, ogarnąłem temat. Pacjent tipo tjet z fabrycznym lpg i aku 50Ah bez stary stopu. Przyczyna: duże spadki napięcia i terkotanie zegarów niemal przy każdym uruchamianiu, akumulator dużo poniżej parametrów z etykiety, duża rezystancja wewnętrzna.
Zakupiłem i wstawiłem amega efb 65Ah 650A (taki odpowiednik fiatowskiego 63Ah hevyduty do tjet z start stop). Wymienić musiałem tez plastikową wkładkę pod aku, bo nowy jest większy od poprzednika (stary długość ok 200 a nowy 242, szerokość i wysokość te same), numer podkładki pod większy aku: 52032337 koszt ok 38zl w ASO i tydzień czekania na dostawę z Włoch...
Po wymianie zmieniłem przez alfaobd w konfiguracji pojazdu akumulator na 63Ah hevyduty (wybór ograniczony do zdefiniowanych na liście a ten był najbliższy) i na wszelako osiowanie (alfą osiuje znacznie szybciej nie mes i nie wymaga w trakcie podłączania niebieskiej przejściówki)
Sprawdzałem bity przed i po zmianie aku i po zmianie 6 bitów zmienia swoją wartość...
Ciekawe czy to wpływa na zmiane sposobu ładowania aku...
Wynik: problemy rozwiązane... mrozy mozecie nadchodzić...
Lepszy
Power
Gamoniu
pietics w aku Varta/Bosch [to ta sama fabryka] sprawdzisz datę produkcji akumulatora po kodzie nabitym na aku. Mi się trafił w miarę świeżak bo z sierpnia 2020r.
https://akustrefa.pl/poradnik-eksper...a-bosch-centra