Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 95
Like Tree9lubi to!

Temat: 1.4tjet S&S akumulator  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mirekprv Zobacz post
    Czy można jakoś sprawdzić te parametry i je zmodyfikować?
    Parametry pokazuje AlfaOBD, nie sprawdzałem, czy da radę zmienić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka �� Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
    US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
    https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
    Zakup przemyślany, mi się przyda.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka �� Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
    US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
    https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
    Zakup przemyślany, mi się przyda.
    W moim przypadku nawet podłączając zewnętrzny akumulator z uruchomionym silnikiem w drugim aucie nie odpalił za pomocą przewodów, więc jak Cię spotka podobna awaria jak mnie to podejrzewam ze ten Powerbank również może mieć problem.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    W moim przypadku nawet podłączając zewnętrzny akumulator z uruchomionym silnikiem w drugim aucie nie odpalił za pomocą przewodów, więc jak Cię spotka podobna awaria jak mnie to podejrzewam ze ten Powerbank również może mieć problem.
    Pewnie ten za 250, - zeta od chińczyka uruchomi tylko skuter, ale podobnym profi sprzętem, odpaliłem Combo diesela. Stał 10 godzin z włączonymi światłami mijania i aku już nawet nie zapalił kontrolek na desce. Po podłączeniu takiego startera o wielkości 4 paczek papierosów, odpalił od strzała. Nawet nie chciałem próbować, a później zbierałem szczękę z chodnika.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Steyr w Twoim przypadku napewno nie ale Twoje aku umarło. Ja to kupiłem bo mam dwa auta, fuat mój garażowany, do pracy jadę pierwszy. Drugi astra g żony pod chmurką. Kupione dla żony bo wychodzi do pracy na ostatnią minutę więc po szkoleniu w razie W ogarnie sama bez budzenia sąsiadów. Czy ten za 250 da radę? Nie wiem, kupiłem za 160 na 11.11 a firmie baseus jakoś ufam. Czas pokaże. Po za tym szwendamy się po namiotach, za granicą to jakieś minimum komfortu psychicznego jest.
    steyr lubi to.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zamiana na EFB jest ok, tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body. Jeżeli będzie większy prąd rozruchowy, to nic nie szkodzi. Pojemność jest ważna i musi być zbliżona.
    Mam fabrycznie 50Ah a chce wstawić 65Ah EFB, dobrze wnioskuje, ze powinienem coś w body pozmieniać? Nie wystarczy plug and play tylko wymienić?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #22
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Mam fabrycznie 50Ah a chce wstawić 65Ah EFB, dobrze wnioskuje, ze powinienem coś w body pozmieniać? Nie wystarczy plug and play tylko wymienić?
    Masz 1.4tjet w wersji Lounge z 2017 z S&S? Bo ja tak i u mnie org. był 63Ah i 450A auto z lutego 2017r. Zamontowałem 60Ah i 650A EFB nic nie zmieniałem, wszystko działa włącznie z S&S. Sprawdzałem wczoraj w Mes-ie w każdym sterowniku nie ma żadnej opcji żeby cokolwiek zmieniać jeśli chodzi o parametry akumulatora.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mam z fabrycznym lpg i w ogole bez start stop, dlatego oryginalnie 50Ah siedzi...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Sprawdzałem wczoraj w Mes-ie w każdym sterowniku nie ma żadnej opcji żeby cokolwiek zmieniać jeśli chodzi o parametry akumulatora.
    Było wcześniej napisane ze jakieś opcje do aku są dostępne w alfaobd i dlatego chciałbym się upewnić w tej kwestii, czy i co ewentualnie musiałbym zmienić... bo to trochę inne różnice 63 i 60 a 50 i 65...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Szukam i szukam w alfie jakiejkolwiek i formacji o pojemności aku ale nic nie umiem znaleźć, noga jestem z alfy, gdzie tego szukać?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Szukajcie a znajdziecie, czy to to?
    Jak wstawię 65Ah EFB to zmienić tu ustawienie na 63Ah? Dla przypomnienia, teraz mam 50Ah...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #25
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    O tu zrzut ekranu opcji

    Dodatkowo nurtuje mnie pytanie, jak i czy te zmiany rodzaju aku wpływają na jego ladowanie itp.?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 19-11-2020 o 06:40
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    O tu zrzut ekranu opcji

    Dodatkowo nurtuje mnie pytanie, jak i czy te zmiany rodzaju aku wpływają na jego ladowanie itp.?
    Wyboru wielkiego nie ma, zmieniasz w sterowniku aku na większy [pojemność aku] i z tej racji może więcej go ładuje [nie skacze tak napięcie ładowania podczas jazdy, lub z mniejszą częstotliwością]. Te zmiany są możliwe za pomocą AlfaOBDII w wersji darmowej?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja mam licencjonowana... czekam na więcej info od tych co to robili lub znają temat szerzej lub bardziej obcykana są z alfyobd...

    Ciekawi mnie również jaki wpływ i na co ma ta zmiana...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Dzięki Kolego... Kupiłem ten sam. Pasuje idealnie. Stary na razie zostawiłem... bo od startera (podobna chińska zabawka tylko sprzed 5 lat - dostałem w prezencie i kilka razy już była w użyciu pomagając znajomym odpalić i motor i samochody) odpalił. Podłączyłem pod AlfaOBD - rozładowany do 0. Po 8 km załadował się w 3%. Jutro znajomi biorą go do próby renowacji - zobaczymy co zdziałają. Auto 3,5 lat - 63 tys km. Co ciekawe nowy akumulator załadowany był w 86%. Pewnie trochę leżał. Co do tej ładowarki za 500 zł już miałem zamawiać... ale to się średnio opłaca (skoro akumulator kosztuje ok 400 zł i przejeździ 3 lata). Klemy odpięte były z 15 minut bo myślałem, że ta opaska materiałowa spinająca akumulator od góry jest na rzepy ... i usilnie starałem się ją rozpiąć. (ciężki dzień chyba miałem). Po podpięciu nowego, żadnych błędów... wszystkie ustawienia, w tym radia i navi bez zmian. Żadnych pojemności w oprogramowaniu nie zmieniałem.
    Ostatnio edytowane przez pietics ; 03-12-2020 o 00:15

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ok, ogarnąłem temat. Pacjent tipo tjet z fabrycznym lpg i aku 50Ah bez stary stopu. Przyczyna: duże spadki napięcia i terkotanie zegarów niemal przy każdym uruchamianiu, akumulator dużo poniżej parametrów z etykiety, duża rezystancja wewnętrzna.

    Zakupiłem i wstawiłem amega efb 65Ah 650A (taki odpowiednik fiatowskiego 63Ah hevyduty do tjet z start stop). Wymienić musiałem tez plastikową wkładkę pod aku, bo nowy jest większy od poprzednika (stary długość ok 200 a nowy 242, szerokość i wysokość te same), numer podkładki pod większy aku: 52032337 koszt ok 38zl w ASO i tydzień czekania na dostawę z Włoch...

    Po wymianie zmieniłem przez alfaobd w konfiguracji pojazdu akumulator na 63Ah hevyduty (wybór ograniczony do zdefiniowanych na liście a ten był najbliższy) i na wszelako osiowanie (alfą osiuje znacznie szybciej nie mes i nie wymaga w trakcie podłączania niebieskiej przejściówki)

    Sprawdzałem bity przed i po zmianie aku i po zmianie 6 bitów zmienia swoją wartość...

    Ciekawe czy to wpływa na zmiane sposobu ładowania aku...

    Wynik: problemy rozwiązane... mrozy mozecie nadchodzić...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #30
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    pietics w aku Varta/Bosch [to ta sama fabryka] sprawdzisz datę produkcji akumulatora po kodzie nabitym na aku. Mi się trafił w miarę świeżak bo z sierpnia 2020r.

    https://akustrefa.pl/poradnik-eksper...a-bosch-centra


 
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.4tjet MES parametry
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-08-2020, 20:03
  2. 1.4tjet terkotanie konkurs
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 27-02-2020, 12:46
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 20:40
  4. Bravo 2 1.4tjet
    Napisany przez MagdaM na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-01-2018, 22:38
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-5381-4tjet-s-s-akumulator-47872

N60 60Ah 640A EFB forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl