Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007

    Wypadanie zapłonu 1.4 16v 95km LPG

    Cześć, opisze wam moją małą batalie z Grande Punto 1.4 z LPG, które kupiłem jakiś czas temu i od początku były z nim problemy. Przeczytałem masę wątków z tym związanych i nie znalazłem rozwiązania. Głównym problemem jest wypadanie zapłony po dłuższym postoju, raz po 4h, a raz musi postać z 8h. Zapłon na początku wypadał tylko na 4 cylindrze, a teraz wypada na 1 i 4 cylindrze (niekiedy też na 2).
    W pierwszej kolejności zakręciłem butle i zrobiłem z 300 km na samej benzynie, ale problem nadal występował.
    Zmierzyłem kompresje na ciepłym i zimnym silniku (14:14;14,5;14,5 na zimnym) (14,5:14,5:15:15 na ciepłym)
    Podmieniłem cewki miejscami (nic to nie dało).
    Wymieniłem dwa razy świece, za pierwszym razem zwykłe NGK, potem kupiłem irydowe z Boscha, bez efektu.
    Kupiłem nowy oryginalny Mapsensor oraz czujnik położenia wałka rozrządu, bez efektu.
    Rozebrałem cały układ paliwowy, wyczyściłem listwe wtryskową i wtryski, wtryski podmieniłem miejscami i od tego momentu zaczął wypadać na 1 i 4 cylindrze, wróciłem do poprzedniego ustawienia wtrysków, ale nic to nie pomogło. Wymieniłem też wtedy uszczelki wtrysków.
    Czyściłem przepustnice + kasowanie funkcji samoadaptacyjnych, bez efektu.
    Wyczyściłem i przeleciałem kontaktem chyba wszystkie wtyczki które są pod maską.
    Auto po rozgrzaniu ma moc, może niekiedy wypadnie zapłon bo słychać to po wydechu, ale nie tak jak na zimnym. Już naprawdę nie wiem gdzie szukać przyczyny, może pompa paliwa? Może ktoś się spotkał z takim problem i jest mi wstanie pomóc, albo chociaż nakierować Prooooszę pomóżcie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Odpalałeś awaryjnie na lpg czy problem też występuje na lp na zimnym? Wypada zapłon na wolnych obrotach na zimnym zaraz po odpaleniu, czy podczas jazdy na zimnym? Kolektor dolotowy wyjmowałeś? W tym silniku w GP jest przesłona w kolektorze, gazownik jak nie wie i wierci kolektor na aucie to się robią cyrki jak się nie wstrzeli lub uszkodzi przesłonę.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Zapłon wypada zaraz po odpaleniu na zimnym, pochodzi na chwilę i niekiedy samo mu przejdzie, a niekiedy wystarczy skasować błędy i jak ręką odjął. W trakcie jazdy nie ma problemu z wypadaniem zapłonu. Kolektora nie wyjmowałem. Czytałem o tych klapach, ale w z tego co czytałem to objawia się tym, że auta lubi szarpnąć w trakcie przyspieszania, a u mnie z tym problemu nie ma. A jeśli chodzi o odpalanie awaryjnie na LPG to jeszcze tego nie robiłem. Ale wydaje mi się że na LPG silnik chodzi równiej, nie czka go tak jak na PB.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool

    Zasada 1. Nie ma żadnych tajemnic w przypadku takich tematów.
    Jak jest problem i auto posiada LPG, to instalacja gazowa jest zawsze pierwszym podejrzanym do wykluczenia.
    Od "kultury technicznej" przy montażu zaczynając (powiercone byle jak kolektory). Trzeba wszystko zweryfikować, ocenić, zmierzyć, całą instalację. Może nieszczelne, może reduktor popuszcza w kolektor ("zalewa") itp., itd.

    Zasada 2. Auto z LPG najpierw powinno się doprowadzić do porządku na benzynie. To, że źle działa na benzynie, może być winą lat pracy na LPG lub samą obecnością instalacji (nawet, gdyby nie była używana), jest to ingerencja w kilka układów.

    Jak grzebanie przy zapłonie nie pomogło + kilka czujników na oślep, to układ paliwowy (benzyna) zmierzyć (ciśnienie, idealnie przepływ, ale to trudne i brak danych wzorcowych). Masz rocznik 2007. Tutaj masz przykład jak wygląda filtr paliwa (zaklejony na stałe w pompie, niewymienny) i co z niego wyleciało (czarna zupa), rocznik 2006. Twój może już wyglądać podobnie...




    Poza tym podstawy podstaw, czyli np. szczelne dolot, odma, pary paliwa, no i wydech (w 8V lubią strzelać szpilki kolektora, może w 16V też jest tendencja).

    Jak auto nie miało dawno robionej (przy każdej wymianie NIE trzeba) płukanki, to przy kolejnej zmianie oleju zastosować - połączyć to najlepiej z wymianą świec, aby przy okazji wlać coś w cylindry (prewencyjnie "odmoczyć" pierścienie).

    PS
    To, że 16V ma hydrauliczne luzy zaworowe, nie czyni go niezniszczalnym (niektóre bolki tak rozumują, że jak regulacja ręczna, to LPG może uszkodzić zawory, a jak hydraulika, "to nie może" - weź głąbom wytłumacz, że też MOŻE).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 30-05-2023 o 17:02 Powód: Wykluczyć pompę paliwa (Pb).

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Dziś odpaliłem go awaryjnie na LPG, po całej nocy postoju. Na LPG chodzi zdecydowanie równiej, nie wypada zapłon. Jedyny błąd jaki wyświetla to P1172, czyli mieszanka zbyt bogata, ale dlaczego...
    Dolot mam szczelny, sprawdzałem go, filtr nowy. Płukankę silnika robiona przy ostatniej wymianie oleju.
    Odme czyściłem jest ok.
    Dobrym tropem może być zawór par paliwa, raz miałem taki błąd P0441

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Przede wszystkim podpiąć kompa i sprawdzić jakie parametry pokazuje.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Podmienić wtryski PB, ale wcześniej bym skasował parametry samoadaptacyjne w sterowniku po pojeździł na PB. No i sprawdziłbym ten kolektor jak jest nawiercony pod lpg.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Wtryski podmieniałem miejscami i czyściłem i można powiedzieć tylko się pogorszyło. Na początku wywalało tylko na 4 cylindrze, teraz 1 i 4 i niekiedy 2. Chyba że chodzi Ci o to żeby zmienić na całkowicie inne.
    Ciekawi mnie to, że wczoraj rano miał problem po odpaleniu, dość mocno falowały obroty, skasowałem błędy wszystko wróciło do normy, zgasiłem auto i stało 24h bez jeżdżenia i dziś rano odpalił na PB i chodził idealnie. Wygląda na to że sama jazda powoduje takie problemy.
    A jeśli chodzi o kolektor, przyglądałem się mu wczoraj i ewidentnie ktoś się walnął, pierwsze były wiercone otwory po lewej stronie tam gdzie są klapy, ktoś tam powkręcał śruby, żeby zaślepić, a potem nawiercił tam gdzie trzeba.
    Kasowanie parametrów samoadaptacyjnych i jeżdzenie na samej PB nic nie dało, próbowałem. Ciekawi mnie tylko czy to kasowanie parametrów dobrze się wykonało, niby cały proces w Multiecuscan przebiegł pomyślnie, wyskoczył komunikat "wykonano", ale check nie mrugał, nie musiałem tej całej procedury przegazowywania robić.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Gazowanie to chyba inna procedura, koło foniczne.

    A kolektor może by sprawdzić wytwornicą dymu. Albo opcja dla twardzieli, pryskać po trochu rozpuszczalnikiem wokół kolektora ssącego i "wkrętek" LPG, na odpalonym (czy nie będzie się dusił, sam "dodawał gazu" itp.).

    Układ paliwowy nadal nie sprawdzony (jak wyżej było, np. filtr/pompa). Wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, wzrokowo/chałupniczo nawet, tylko kompresor trzeba mieć.

    Parametry z FES/MES wypada przejrzeć, wszystkie, czy mają sens fizyczny. Potrzebny ktoś z forum kto pokaże swoje dane, ze sprawnego auta (ja nie pomogę, mam 8V).

    Skład spalin można zbadać, w jakimś warsztacie LPG lub SKP (tylko na spaliny, nie przegląd).

    PS
    Jak powiercili kolektor i nie pracuje ta durna klapa, to chyba mogą być problemy?
    Szukałeś w internecie "grande 16V klapy w kolektorze"?
    Przykład: http://fiatpunto.com.pl/post775969.html !
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 01-06-2023 o 16:41 Powód: ...SZUKAJ LENIU ZANIM ZAŁOŻYSZ TEMAT !

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Sprawdź wartość podciśnienia w dolocie tzw. MAP po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach, bez obciążenia klima i światłami. Jak kolektor był poprawiany to być może przewiercili przesłonę w dolocie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Nagrałem parametry silnika przy wypadającym zapłonie rano. Tak to wygląda, na koniec chciałem wcisnąc kasowanie, ale dałem rozłącz... Ale po skasowaniu błędów od razu wraca do normy.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Masz nieszczelny dolot albo walnięty MAP Sensor, bądź nieszczelność zaworów lub przestawiony rozrząd. Za wysokie masz ciśnienie w kolektorze ssącym powinno być ok 300- 360 mbar. Ostatnio też z innego forum jeden miał podobny problem po remoncie głowicy ciśnienie na cylindrach wzorowe a kazałem mu podpiąć wakuometr i nagrać filmik i wskazówka latała jak głupia na boki i jak się okazało to zawór był skrzywiony i mega porysowany na prowadnicy ( i to bo remoncie głowicy)
    IMG_20230502_091222.jpg
    A tu jak krzywy był ten zawór
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 04-06-2023 o 18:42

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Sprawdziłem teraz ciśnienie w dolocie, na wyłączonym silniku jest takie jak atmosferyczne. Jak już chodzi w miarę równo po skasowaniu błędów, to ciśnienie utrzymuje się między 320 a 350 mbar . Map sensor raczej bym odrzucił, bo wymieniłem niedawno na nowy z Boscha. Sprawdzę szczelność dolotu. Rozrząd sam robiłem, ustawiałem go na blokady, może gdzieś się walnąłem. Ale parametry w MES'ie od ustawienia rozrządu wydają się ok.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    A spróbuj zmniejszyć przerwę na świecie bo też miałem kiedyś auto sprowadzone z Stanów i też miało wypadanie zapłonu i pomogło zmniejszenie przerwy na świecy. A jeżeli po skasowaniu błędu masz dobre podciśnienie to bym się raczej nie czepiał szczelności kolektora ale sprawdzić nic nie zaszkodzi.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A wtryski sprawdzałeś na stole jak pracują?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2023
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Przy pierwszych świecach z NGK zmniejszałem szczeline na 0,7 mm, nic to nie pomogło. Kupiłem irydowe z Boscha i tu nic nie ruszałem. Zmieniałem miejscami świece i nic to nie dało, więc nie wiem czy jest sens. Ale mogę spróbować zmniejszyć przerwę, ale nie wiem na ile w przypadku irydowych. Orientujesz się może?
    Co do wtrysków to sprawdzałem je na stole, podłączałem pod prąd i przepuszczałem przez nie środek do czyszczenia przepustnic. Pod ciśnieniem też to robiłem i raczej wyglądały ok, ale na 100% pewny nie jestem.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wypadanie zapłonu
    Napisany przez Przemulak na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 12-09-2023, 20:37
  2. Wypadanie
    Napisany przez aleksandra25 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-04-2022, 11:58
  3. Fiorino 1.4 wypadanie zapłonu 1-4
    Napisany przez bula17 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2018, 14:58
  4. Wypadanie zapłonu - cylinder 4
    Napisany przez T.gilkowski na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2018, 20:19
  5. Wypadanie zapłonu
    Napisany przez piotrek74 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2014, 17:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469wypadanie-zaplonu-1-4-16v-95km-lpg-52167

fiat grande punto 1.4 16v nie chodzi na 1 cylindrze

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl