Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Wypadanie zapłonu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    41
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016

    Wypadanie zapłonu

    Cześć wszystkim.
    Przykro to pisać, ale mam poważny problem ze swoim Tipkiem 1.6 + LPG
    Od ok 2 miesięcy ma problemy z wypadającym zapłonem na 4 cylindrze, kody błędów (P0304), PO300, P130A z opisami "za wysoka temperatura". 2 serwisy (byłe ASO Fiat) rozkładają ręce... Cewki podmieniane - nic to nie zmienia. Od LPG wymienione wtryski, reduktor, komputer - bez zmian. Jedna z diagnoz mówi o 2 ewentualnych usterkach: wypalony zawór lub rozciągnięty łańcuch rozrządu. Dodam, że check zapala się wyłącznie po minimum 2 godzinach jazdy - jak silnik mocno się rozgrzeje (i to też nie zawsze, bywa że parę dni nic się nie dzieje). Dodatkowo w zakresie obrotów 1800-2000 silnik bardzo drży i głośno pracuje, a wcześniej to nie występowało. Aktualny przebieg 166022 km
    Macie jakieś pomysły co to może być?

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,265
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Trzeba zmierzyć kompresję Jak zawór wypalony to powinna być różnica z pozostałymi cylindrami

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    477
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Diagnostyka to podstawa, sprawdzić kompresję i wartość podciśnienia MAP w kolektorze ssącym. Powinna oscylować na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach przy wyłaczonych odbiornikach pradowych 0,25-0,35Bar. Przy rozciągniętym łańcuchu raczej błąd nie pojawiał by się tylko na 1 cylindrze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    79
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Zacinający się popychacz hydrauliczny?!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    41
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016
    Dzisiaj jeździłem na Pb i absolutnie nic się nie działo. Po przełączeniu na LPG przez ok 1 godz silnik pracował ok by znowu zacząć szarpać na wolnych obrotach. Byłem obok AGŚ i podjechałem na kalibracje gazu. Okazało się że jest za uboga mieszanka i została zmieniona. Do końca dnia było ok. Ciekawe co będzie jutro...
    Już mnie to wkur....a. Nie mam czasu na zostawienie lumpa w ASO bo mam za dużo zajęć w tym momencie.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    477
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Przemulak Zobacz post
    Dzisiaj jeździłem na Pb i absolutnie nic się nie działo. Po przełączeniu na LPG przez ok 1 godz silnik pracował ok by znowu zacząć szarpać na wolnych obrotach. Byłem obok AGŚ i podjechałem na kalibracje gazu. Okazało się że jest za uboga mieszanka i została zmieniona. Do końca dnia było ok. Ciekawe co będzie jutro...
    Już mnie to wkur....a. Nie mam czasu na zostawienie lumpa w ASO bo mam za dużo zajęć w tym momencie.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    Jak na Pb jest ok, to trzeba szukać winy po stronie lpg. A ta kalibracja na postoju była tylko?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    79
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Bardzo długo zmagałem się z pewnymi małymi problemami na LPG. Jakaś dziwna praca silnika, poszarpywanie itp. Generalnie auto jeździło. Ostatnio bawiłem się zasilaniem wtryskiwaczy i zauważyłem, że prąd podtrzymania Barracud ustawia się z definicji zawartej w programie na 35% pełnego impulsu. Postanowiłem w tym grzebnąć i ustawiłem 50%. Auto zaczęło jeździć lepiej, dużo lepiej. Istnieje zatem prawdopodobieństwo, że słabo podtrzymane wtryskiwacze w stanie otwarcia samoczynnie się zamykały bądź przymykały podając niewłaściwe dawki gazu. Żadne wcześniejsze regulacje nic nie poprawiały.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    41
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jak na Pb jest ok, to trzeba szukać winy po stronie lpg. A ta kalibracja na postoju była tylko?
    Kalibracja podczas postoju oraz w trakcie jazdy. Prawie godzinę jeździłem po A4 i innych drogach gdzie instalacja była kalibrowana.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2017
    Skąd
    Głogów
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    A świece kiedy ostatnio wymieniane ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    41
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mmilek Zobacz post
    A świece kiedy ostatnio wymieniane ?
    Chronologicznie: aktualny przebieg 166880
    Wymiana wtryskiwaczy LPG (oryginalne Tartarini) i świec zapłonowych (oryginał fiata) przy 162000 (około)
    165000 (około) wymiana reduktora na nowy (Nie Tartarini ale odpowiednik) + filtry LPG
    166600 podmiana sterownika gazu Tartarini na nowy (zaprzyjaźniony serwis pożyczył) + wygrane mapy z poprzedniego. Na nowym sterowniku robiona kalibracja w dniu wczorajszym.
    W międzyczasie sprawdzane: cewki, diagnostyka komputerowa, szczelności dolotu. Zdjęta była pokrywa zaworów i oglądali w serwisie wałki oraz szukali jakiś luzow (cokolwiek to znaczy).
    Do paliwa dodałem środek do czyszczenia wtryskow paliwa (liqui moly) zgodnie z sugestią z serwisu i przejechanie na Pb ok 400 km. Na ten moment to wszystko co było zzdobione. Po 25.11 oddaję na sprawdzenie ciśnień w cylindrach oraz luzow na łańcuchu rozrządu.

    Ciekawostka z dzisiaj: przejechałem dzisiaj Tipkiem ponad 200 km na LPG i nic złego się nie wydarzyło- silnik zachowywał się jak dawniej.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,232
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Kalibracja nowego sterownika widocznie pomogła

    Zresztą uważam ze AGŚ ogarnia dobrze tą instalacje i moze okaże się ze w tym wypadku rowniez dali radę
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 14-11-2019 o 23:58

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    41
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Kalibracja nowego sterownika widocznie pomogła

    Zresztą uważam ze AGŚ ogarnia dobrze tą instalacje i moze okaże się ze w tym wypadku rowniez dali radę
    Kalibracja nie pomogła, dzieje się to samo.. stoi w serwisie i szukają przyczyny.


    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,232
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ale to zrzucają głowice czy narazie bedą sprawdzac kompresje itd ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    41
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Ale to zrzucają głowice czy narazie bedą sprawdzac kompresje itd ?
    Kompresja, łańcuch rozrządu czujniki i takie tam...

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2016
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    40
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Witam.
    Podłączę się do tematu.
    Takie objawy jak tu opisujesz miałem kiedyś podobne z samochodem Opel ( przypadłość tych samochodów) wypadanie zapłonu, brak iskry na którymś cylindrze ( obojętne), szczególnie po nagrzaniu a czasami samochód całkowicie nagle przestaje odpalać. Winą był komputer silnika, po nagrzaniu właśnie były takie objawy i serwis nigdy ci to nie wykryje. Wystarczy wymontować i wysłać lub podjechać do ELEKTROBIP ( nie chodzi tu o reklamę) i za darmo ci sprawdzą kompa a jak coś będzie to zadzwonią i naprawią, firma specjalizuje się tylko w komputerach samochodowych ja miałem w życiu kilka takich przypadków, oczywiście jak wykluczysz brak kompresji na danym cylindrze.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wypadanie
    Napisany przez aleksandra25 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-12-2018, 11:59
  2. Fiorino 1.4 wypadanie zapłonu 1-4
    Napisany przez bula17 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2018, 15:58
  3. Wypadanie zapłonu - cylinder 4
    Napisany przez T.gilkowski na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2018, 21:19
  4. Wypadanie zapłonów
    Napisany przez bahamut24 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-06-2018, 09:45
  5. Wypadanie zapłonu
    Napisany przez piotrek74 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2014, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl