____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
A szanowni użytkownicy czytali instrukcje obsługi?? Tam jest napisane iż zużycie może dochodzić do 400ml na 1000km i jest to naturalne, nie podlega gwarancji i innych takich rzeczy
I zmieniaj ten olej częściej - naprawdę 30tyś km na jednym oleju to strasznie dużo..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Tak zalecają teraz producenci, myślę że jak ten czas o połowę skrócisz będzie git:
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Jaaaasne. Myślisz, że użytkownicy aut na zachodzie skracaja okresy serwisowe?
A potem takie piekne auta do nas przyjezdzaja :-)
Nie popadajmy w paranoję. 30 tys km na dobry olej syntetyczny w niewyżyłowanym silniku w aucie używanym w trasie między dwoma miastami to nie jest za dużo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS: zajrzyjcie w ksiazki serwisowe sprowadzanych aut, w wykaz wykonanych czynnosci (kto je dostal). Auta sa tam serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Przyjezdzaja do Polski majac (zaleznie od klasy) nakulane 100, 200 kkm i ich silniki nie sa jeszcze skazane na remont.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Jeśli auto robi trasy to ok, jeszcze mogę się zgodzić jeśli po mieście to nie jest dobre
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Skracają, dobrzy mechanicy skracają przebiegi.
Ja obecnie mieszkam w Niemczech Zachodnich. W Punto (1,6) zalecają wymianę oleju po 10 kkm (mimo iż serwisówka podaje 15 kkm), w Pandzie zalecają wymianę co 15 kkm (serwisówka mówi o 30 kkm).
Wszystko rozchodzi się o to, jak długo zamierzasz jeździć danym autem. Wielu użytkowników słucha dobrych rad i skraca przebiegi, część "oszczędza" a w razie kłopotów sprzedaje je polskiemu lub litewskiemu handlarzowi - biorą hurtem...
A nie jest to zależne od stylu jazdy i przebiegów rocznych? Jesli ktoś jeździ 5 km w jedną stronę 5 x w tygodniu, to jego olej zużyje się szybciej i też bym mu to zalecił.
Mam rodzinę i znajomych rozsianych po świecie i sporo słyszałem o utrzymaniu samochodów na zachodzie. Zdecydowana większość użytkowników i serwisów trzyma się serwisówek.
Zwykle czekają na wskazania komutera pokładowego i nie mają zakorzenionej nieufności wobec instrukcji obsługi i ASO :-)
Szukając aut, widziałem historie serwisowe z Niemiec, Włoch, Holandii, Francji... użytkowników prywatnych i firmowych. Nie przypominam sobie skróconych okresów.
Co do tego jak długo ma jeździć auto, nie zależy mi na tym by Grande Punto zrobiło 500 kkm.
pzdr
Byłem w kilku serwisach, w ostatnim (i tego się trzymam, gość jest naprawdę kompetentny) szef zaleca skrócenie nieco czasookresów, a ponieważ wymiana oleju nie jest akurat jakimś szczególnie dużym wydatkiem, robię tak dla spokoju sumienia. Oczywiście jest to tylko Jego sugestia i możesz się do niej zastosować albo i nie.
Najprościej, rzecz jasna, trzymać się wskazań komputerka. Tyle tylko, że... silnik Pandy 1,2 jest w rzeczywistości leciwą już konstrukcją (co nie znaczy że złą) i pamiętam ją jeszcze z Punto. Tam wymiana oleju następowała co max. 15 kkm, teraz ten sam motor ma czasookres 30 kkm. A zmian konstrukcyjnych w nim akurat jakichś szczególnych nie ma... Po prostu wydłużono okresy pomiędzy kolejnymi wymianami "dla wygody użytkownika" i dlatego, że konkurencja robi to samo, a czy ten silnik dociągnie do założonego pierwotnie przebiegu, przestało to już producenta obchodzić bo jak się sypnie to będzie już przecież po gwarancji, więc tak czy siak zysk.
I tak samo jest z innymi silnikami, przez ostatnie 20 lat jakaś specjalna rewolucja w budowie silników nie zaszła, nie czarujmy się.
Co do tematu Grande, żeby za dużego offtopa nie robić-miałem służbowego Grande przez pewien czas i jakoś specjalnie przygód z nim związanych nie pamiętam. Co do porównania z Lanosem - miałem takowy pojazd osobiście i jest to konstrukcja toporna, idiotoodporna, rodem z lat osiemdziesiątych XX wieku tylko w nieco odświeżonym opakowaniu. Nie była zła, ale też nie tak cudowna, jak to opisano. ogólnie, Lanos i Grande to samochody z rożnych epok i nie ma ich co porównywać. I silnik 1,5 Lanosa (takiego miałem) też żarł olej. A lewarek zmiany biegów w Lanosie potrafił zostać w ręku, jak się plastiki wyrobiły Fakt.
Ostatnio edytowane przez Hubertus ; 10-06-2013 o 11:47
PS: Nie chodzi mi o to by przekładać "czyje będzie na wierzchu". Jesli ktoś ma ochotę niech wymienia olej choćby co 5 kkm - na bank nie zaszkodzi! Jakkolwiek nie zgodzę się z sugestią, że oszczędzam na utrzymaniu auta. Mogę śmiało powiedzieć, że jest serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.
pzdr
Po 15 tyś km olej z benzyniaka jest już czarny albo prawie czarny. Mi to wystarczy aby go wymienić.. Robię tak i we fiacie i w Peugeocie młodej choć tam komputer pokazuje wymianę co 30kkm..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Nie wiem skąd masz info o 30kkm w 1.2.
Panda 1.2 ma wymianę oleju co 20 kkm (instrukcje Pandy Classic od 2003-2013), diesel 1.3 ma co 30 kkm.
Co do konstrukcji silników... zmieniła się precyzja spasowania częsci (lepsze obrabiarki, materiały, uszczelnienia) i co najważniejsze OLEJE.
20 lat temu większość aut śmigała na 10w40 (minerał z domieszką syntetyku) a nawet 15w40.
Dzisiejsze oleje są z innej bajki.
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 10-06-2013 o 12:23
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p