Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2012
    Skąd
    łódź
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    grande punto

    Bierze olej 1,4 8v wieczne usterki.. FIAT !

    Witajcie.. moi rodzice sa nieszczesliwymi posiadaczmi fiata grande punto 2006r 1,4 8v. Niestety auto to trapia wieczne usterki. Prawdopodobnie przepala olej bo na kilka tysiecy km pije go litr a wyciekow nie ma. Ciagle cos mu dolega i to jest glowne pytanie. W jego krotkim zyciu umarl juz alternator jakis czas temu.. zrobilem to i przenioslem wylot wody za altka, urwala sie linka od schowka, pekla linka od szyb z tylu, przepalaja sie notorycznie zarowki postojowe, od czasu do czasu lubi wyswietlic sie jakas blizej nieznana kontrolka, radio zima ma ciagle can check....Nie mowie juz o nie precyzyjnej skrzyni biegow. Ile razy przy ruszaniu wbija sie 3ke zamiast 1ki.... Sam namawialem rodzicow zeby kupili to auto bo jest ładne ale widzac jak to zyje mam wrazenie ze rozleci sie zanim bedzie mialo 10 lat. Czy sa tu jakies sposoby na usterki tego bolidu? Czy ten silnik ma to do siebie ze je olej? Auto ma na dzien dzisiejszy przebieg okolo 40 000 km aa ostatnio godzina 6 rano wychodze do pracy patrze a grande ma otwarta do zera prawa przednia szybe...
    Ostatnio edytowane przez popmean ; 05-07-2012 o 22:00



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziwią mnie takie skrajne opinie czasem.. Nie bronie fiata czy grande czy silnika - nie ważne. Są fiaty w benzynie które mają po 300tyś przejechane i śmigają dalej. Aż nie chce się wierzyć że wszystkie dziwne usterki akurat uczepiły się Twoich rodziców. I albo mieli pecha i wybrali nie ten egzemplarz albo kupując go od kogoś innego trafili na kanciarza który auto dokończył jeszcze przed sprzedażą.. Sam nie wiem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Hmmm ... lista uszkodzeń (rodzaj i ilość) wskazuje na auto powypadkowe, składane z 2-3 rozbitków.
    Normalnie Punto nie jest aż tak awaryjne, szczególnie przy przebiegu 40 000 km. Przecież to nowy wóz, ja robię większe przebiegi rocznie!

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A to auto było z salonu kupione czy od kogoś? To, że wyświetla błąd na radiu związane z CAN to oznacza, że coś było przekładane (radio, body itp.) lub coś nie łączy.
    Jak wyżej koledzy piszą, raczej to wygląda na fuszerkę.

    A i branie oleju może być też spowodowane przegrzaniem kiedyś silnika.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    To, że wyświetla błąd na radiu związane z CAN to oznacza, że coś było przekładane (radio, body itp.) lub coś nie łączy.
    Dokładnie, to plus uszkodzenia żarówek plus problem z wybieraniem biegów jest jak dla mnie objawem poważnej ingerencji w elektrykę i nadwozie. Żadne Punto z przebiegiem poniżej 100k km nie ma "fabrycznie" takich objawów.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No ale widzicie - da taki kolega taką propagandę na sieć i potem się gada że fiat taki i owaki
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2012
    Skąd
    Świebodzice
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4
    Ten Twój samochód to chyba naprawdę miał ciężkie życie i zakupiony był na szrocie, miałem kiedyś powypadkowe seicento i nie miałem tylu problemów co ty.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    co do can sie nie zgodze - mam dwuletnie geande z salonu i w ciepłę dni pojawia mi sie can check na radiu - ja sam nic nie robiłęm przy nim - czasami wystarczy poczekac a czasami poruszac bezpiecznikami
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    radzyń podlaski
    Postów
    1
    Auto
    grande punto 1.4
    Witam wszystkich jestem nowy na tym forum.Muszę po części usprawiedliwić użytkownika popmean-a. Jeżeli chodzi o olej to grande lubi pić.jest kilka niedociągnięć w tym aucie ale w drodze nigdy nie zawiódł.A co do ciężkiej zmiany biegów radzę wymienić lub nasmarować linki które odpowiadają za skok przód-tył i lewo-prawo lewarka zmiany biegów i dobrze wyregulować.Pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2012
    Skąd
    Postów
    3
    Auto
    GP
    Miałem Punto II 1.2 8V i tam oleju nie dolewałem po 100tyś olej z max spadał na min. Teraz ma GP 1.4 8V i tam od nowości dolewam 1l na 10000.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kkknc Zobacz post
    tam oleju nie dolewałem po 100tyś olej z max spadał na min.
    Po ilu?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    hmm no własnie 100k na jednym oleju to bardzo dobry wynik i to jeszcze bez dolewki
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2012
    Skąd
    łódź
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    grande punto
    Odpisze po latach, ale trafilem na ten swoj posti zeby nie bylo ze "napisze taki i pozniej sa takie opinie o fiatach" Tak wiec kupilismy to auto jak mialo poltora roku i przebieg 13.500km potwierdziny badaniami w ASO oraz ksiazkami serwisowymi. Samochod byl jescze na fabrycznej gwarancji. Zadnych napraw lakierniczych a gdy ja musialem odkrecac boczki zeby naprawic linke czy te zacinajace sie wiecznie klamki czulem ze sruby sa jeszcze fabrycznie dokrecone. Samochod nie mial nigdy przygody. Poradzilem sobie z zacinajacymi sie klamkami, wzglednie zrobilem drazek zmiany biegow chodz jak dla mnie przy mocnym wbijaniu biegu mam odczucie jak by wajcha sie wyginala. Jestem przyzwyczajony do skrzyni lanosa i pewne punciak poprostu tak ma. Codo zarcia oleju... auto wcina go od wymiany do wymiany ponad litr. Silnik nigdy nie byl rozkercany i zalany jest syntetykiem. Psiocze troche na GP bo jestem przyzwyczajony do Lanosa czyli auta bezawaryjnego. Kolezanka ma Grande punto i ma wieczny problem z pokretłami od nawiewów. Otoz zazebiajace sie tryby do przestawiania klapek czesto jj przeskakuja o zabek lub dwa co powoduje pozniejsze nie przestawianie nawiewu w konkretny kierunek.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Mam GP od nówki. W sierpniu skończy 5 lat. Ma nakulane ok.64 tys.
    Nie bierze oleju. Wymieniam zgodnie z instrukcja (co 30 kkm, lub 2 lata)
    Po ok. 15 kkm/roku od wymiany dolewam ok. 250 ml by utrzymac go w okolicy 3/4 na bagnecie.
    Klamki się nie zacinają.
    Wymieniałem w nim tylko łączniki stabilizatora (gwarancja), naprawiałem wężyk spryskiwacza szyby z tyłu (przetarł się) i raz na 30 tys km przeciera się wąż odmy pod filtrem powietrza (kosztuje 20 PLN).

    Niestety z podowu uderzen kamieni oberwala chlodnica klimatyzacji - uciekał czynnik. Wymienilem wczoraj.


    PS: Pierwsze 2 lata jezdzil na Selenia 5w40, potem na Shellu Helix Ultra 5w40.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 08-06-2013 o 11:48
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Nie bierze oleju. Wymieniam zgodnie z instrukcja (co 30 kkm, lub 2 lata)
    Po ok. 15 kkm/roku od wymiany dolewam ok. 250 ml by utrzymac go w okolicy 3/4 na bagnecie.
    no to jak nie bierze to po co dolewasz ?

    u mnie sie tylko prawa tylna szyba zacieła - ale tak samo wymienili gwarancyjnie cały mechanizm
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-11-2016, 11:27
  2. Silnik "bierze olej"
    Napisany przez Punto2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-03-2012, 00:27
  3. [Uno 1.0] LPG bierze benzynę, duże spalanie
    Napisany przez tiraeth na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-11-2010, 09:47
  4. Palio 1.2 B+LPG 99' bierze benzyne i gaz
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-07-2009, 10:22
  5. skąd sie to bierze
    Napisany przez bercik1965 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

grande punto opinie

fiat grande punto 1.4 8v opinie

grande punto bierze olejfiat grande punto opinie forumgrande punto 1.4 8v opiniegrande punto awariefiat grande punto bierze olejgrande punto usterkifiat grande punto typowe usterkialternator fiat grande punto 1.4 8vsilnik fiat 1 4 8vtypowe usterki fiat grande puntofiat 1.4 8v bierze olejhttps:fiatklubpolska.plgrande-punto-469bierze-olej-1-4-8v-wieczne-usterki-fiat-15678grande punto olejGrande punto 1.4 8v bierze olejfiat grande punto 1.4 8v spalaniefiat grande punto 1.4 opinieolej do grande punto 1.4punto grande opiniefiat grande punto opinieile oleju do grande puntofiat grande punto usterkitypowe usterki grande punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl