Co do mnie to tez słyszałem same dobre opinie o Mikodach
Co do mnie to tez słyszałem same dobre opinie o Mikodach
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Mialem kiedys Mikody w mondeo nawiercane i frezowane. Jedyne co denerwowalo to glosne hamowanie. Rozczytalem sie troche o mikodach i tarcze o malej srednicy czesciej pekaja niz te wieksze. Teraz mam zalozone jakies zwykle tarcze na ktore zalozylem klocki TRW i po nagrzaniu piszcza jak w Pociagu.
Zobaczymy, wczoraj przyszły tarcze oraz klocki. W weekend jak się uda to założę.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ja klocków ani tarcz Mikody nigdy nie miałem u siebie w aucie więc nie mogę wypowiedzieć się o nich natomiast ale od zawsze w każdym swoim aucie montuję klocki firmy TRW i jestem z nich bardzo zadowolony. Co do piszczenia to bez przesady czasem się zdarza że cichutko popiskują ale nie jest az tak tragicznie.
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Też często słyszałem o smarowaniu i nigdy przenigdy tego nie rozumiałem.. Takich co szczęki i bębny smarowali to znam Na szczęście się skończyło tylko strachem
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Co prawda zakup juz dokonany ale ... maly kij w mrowisko . Polecam ATE - jak trzeba bylo wymieniac zawsze zemienialem na ATE i zawsze bylo lepiej niz dobrze . Najwieksi - audi , bmw , mercedes na pierwszy montaz zakladaja ATE ... .
Sam niecaly miesiac temu zmienilem ( po raz kolejny w kolejnym samochodzie ) tarcze i klocki ( ori tarcza trw i klocki ferrodo ) na ATE i to jest inne hamowanie . Lepsze oczywiscie . Polecam w przyszlosci ATE.
Zobaczymy jak brembo się spiszą w połączeniu z TRW. W sobotę jak się uda to wymienię. Dam znać po pierwszych "przetarciach"
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Gdybyś choć raz zmienił porządnie tarcze i klocki wiedziałbyś, że za piszczenie całości odpowiada m.in. nienasmarowane jarzmo, które przesuwa cały zacisk podczas wysuwania się toczka co powoduje dociśnięcie do tarczy obu klocków. Podczas dociskania klocków do tarczy jarzmo ustawia się pod kątem i drga co powoduje charakterystyczne piszczenie podczas hamowania w przypadku, kiedy jego prowadnice nie są odpowiednio zakonserwowane - piszczenie klocków jest tego pochodną i brak przesmarowania powierzchni klocka stykającego się z powierzchnią tłoczka i powierzchnią zacisku będzie przyczyną piszczenia - dokładnie te same warunki pracy co w przypadku jarzma, dlatego też używa się do tego celu smaru miedzianego głównie dlatego, że ten bardzo dobrze przewodzi ciepło i się nie wytapia. Dlatego podstawową czynnością podczas regeneracji hamulców tarczowych jest demontaż jarzma z zacisku i jego porządne przeczyszczenie i nasmarowanie.[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Post dodany o 09:31 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:27 ----------[/SIZE]
[/COLOR]To niech kolega przeczyta to co napisałem i mam nadzieje, że będzie to zrozumiałe. Oczywistym idiotyzmem było by smarowanie powierzchni ciernych i to jest oczywiste. Ale jest jeden haczyk - tarczę smaruje się tym samym smarem w jarzmo i klocki na powierzchni styku tarcza piasta aby lepiej przewodzić ciepło i aby przy kolejnej wymianie nie używać do jej zdjęcia 10 kg młotka a jedynie małego gumowego czujnika. Mam wrażenie, że to są oczywiste sprawy a widzę, że to dla poniektórych "czarna magia"
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
aquarius01 no i wszystko ładnie wytłumaczyłeś, na pewno się ta wiedza przyda, przyznam, ze nie wiedziałem o tym, ale teraz będę wiedział pkt. reputacji dla ciebie za ten post
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Zastosowałem się do rad i kupiłem smar miedziany. Wyczyściłem, przesmarowałem. Tarcze wymienione. Nawet sprawnie poszło.
Teraz muszą się ułożyć.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Może to trochę spóźniona opinia, ale ktoś inny też może skorzystać. Ja wymieniałem tarcze na Mikody w obu swoich temprach na przodzie. Ogólnie użytkowałem je potem na tych tarczach przez rok. W pierwszej zaraz po wymianie (razem z klockami Lucasa) miałem awaryjne hamowanie po którym poczułem dziwny niemiły zapach. Ale na szczęście nie odbiło się to potem na ich skuteczności. W drugiej też żadnych problemów nie zauważyłem. Myślę że są godne polecenia. W obu miałem lite tarcze 240 i 257mm.
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 1.9JTD 145KM
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM