Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Silnik gaśnie po rozgrzaniu
Dzien dobry , moj nastepny temat tym razem dotyczy seicento 1.1 spi benzyna /gaz 2000 rok
Po zakupie palil normalnie, po użyczeniu Żonie cos sie zepsuło ... wiecie jak to jest jak wsiadzie ŻONA
zawsze coś padnie , pewnie to znacie 
Problem jest taki ze silnik zapala na zimnym bez problemu , jak sie troszke nagrzeje to gasnie i nie mozna go dopalic do czasu az sie nie wychlodzi, jak sie wychlodzi wszystko jest ok i po odpaleniu temat sie powtarza.
Z tymi objawami polaczyla sie rowniez usterka braku kierunkowskazow , wiadomo Żona wsiadla
i musiało pojść coś
jeszcze .
Kierunkowskazy wrocily jak poprawilem w skrzynce bezpiecznikow pod kierownica ten DUZY niebieski przekaznik , pewnie cos nie stykalo.
Myslalem ze problem zniknie rowniez z odpalaniem ale nie. Nastepnym krokiem byla wymiana/ podmianka włącznika od gazu STAG , myslalem ze to on wariuje bo po rozgrzaniu jak nie chce odpalic to po przekreceniu stacyjki zamiast przelaczyc na gaz wariowal i przelączal z gazu na benzyne i odwrotnie , przy czym caly czas pojawiala sie kontrolka wtrysku i gasla przy kazdym przelączeniu i nic. Jak wyjalem z drugiego ten sam włącznik to problem nie zniknal. Dla pewnosci ten z mojego przelozylem do tamtego sprawnego seicento i wszystko ok palil przelaczal, wiec zakladam ze to nie ten przelącznik.
Lubie samemu troszke pogrzebac przy aucie wiec prosze nie kierujcie mnie do stacji diagnostycznej, jak rowniez uwazam ze forum jest po to abysmy sobie na wzajem pomagali , podpowiadali i dzieki takim wpisom osoba ktore beda mialy podobne problemy w przyszlosci wiedzialy co bylo nie tak , na czym polegala usterka . Po co placic ASO skoro jest forum i mozemy sobie nawzajem pomagac
Moje przypuszczenia podpowiadaja mi ze :
- czujnik polozenia walu
-czujnik temperatury
-cewki
-czujnik temperatury powietrza dolotowego
Co o tym myslicie , czy macie jakies pomysly oprocz ASO
Ostatnio edytowane przez slawekdo ; 04-06-2016 o 06:57
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Gaśnie zarówno na gazie jak i na benzynie? Wypadałoby podłączyć pod komputer i na żywo prześledzić parametry silnika czego mu brakuje w chwili gaśnięcia. Nie podmieniaj czasem na próbę sterowników wtrysku bo możesz mieć jeden bez immo i zakodujesz wtedy nie odpali auta z którego zapożyczyłeś
Inna sprawa to silnik 1.1 ma regulację płytkową zaworów, może są podparte? Na zimno jest kompresja a na gorąco mniejsza, rozrząd na pasku mógł przeskoczyć itp
Ostatnio edytowane przez sandamiano ; 04-06-2016 o 11:35
-
Nowy klubowicz
Tak jak pisałem nie można po rozgrzaniu odpalić, zarówno na benzynie jak i na gazie . Rozrzad ok. Gdybym podmienial sterownik to juz caly komplet z mimo, sterownikiem , puszką miedzy stacyjką a immo. Ale mysle ze nie tu lezy problem , wiec prosze o porady zamiast kierowac do serwisu na komp, zreszta juz o to wczesniej prosilem
Ostatnio edytowane przez slawekdo ; 04-06-2016 o 18:12
-
Nowy klubowicz
Witaj kologo bez kompa to dużo nie sprawdzisz jezeli czujnik temperatury to raczej by nie gasł szybciej to czujnik połozenia wału seiki cierpiały na to jak Ci nie zal kasy to podmien na szrocie i sprawdz bo bez kompa to dalej nie pojdziesz
-
Nowy klubowicz
Ok jutro wyjme z drugiego ten czujnik sprawdzę i sie podziele wrażeniami . Ale myślisz że on może dawać takie objawy. Zapala a po rozgrzaniu gasi. Czyli po wyłączeniu ssania czyta dalej wartości z ssania początkowego i to zalewa paliwem ?
Ostatnio edytowane przez slawekdo ; 05-06-2016 o 05:28
-
Nowy klubowicz
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego w momencie gdy silnik zgaśnie.Powinien mieć pomiędzy 570-750 ohm.
Sterowniki w tych autach padają niezwykle rzadko,co nie znaczy, że nigdy.
-
Nowy klubowicz
-
Jeśli nie chcesz przesłuchać procesora i dowiedzieć się co ma do powiedzenia podmień czerwony przekaźnik nad sterownikiem wtrysku.Możesz wziąć na podmianę z kabiny ze skrzynki bezpieczników. On zasila plusem pompę paliwa, cewki sondę wtryskiwacz, evap. Dalej to podmiana w ciemno czujników, może trafisz na ten co oszukuje, odepnij sondę lambda (wtyk czteropinowy pod sterownikiem), sterownik nie będzie jej czytał i korygował map bo możliwe że po rozgrzaniu sonda stoi na ubogo/bogato a sterownik koryguje czas wtrysku i dodaje za wiele lub ujmuje paliwa
-
Nowy klubowicz
Dzien dobry.
Nie bylo mnie , pilny wyjazd . Dzis zabieram sie za sejka. Wczesniej juz odlaczylem sonde z wtyczki bo sadzilem ze pokazuje zle wartosci, ale problem nie zniknął , więc ta opcja odpada.Co do przekaznika przy kompie to zmienialem juz , slychac jak pompka paliwa pracuje podczas krecenia stacyjki po zgasnieciu rozgrzanego silnika wiec tez ta opcja odpada.
Dzisiaj zajme sie autem a mam w zamiarze :
- sprawdzic najperw cewki, czy jak sie rozgrzeja to nadal maja iskre
- jesli maja to i tak podmienie z drugiego dla pewnosci bo moze przerywaja w którymś momecie
-podmienie czujnik polozenia walu jesli w/w opcje nie dadza rezultatu.
- nastepnie zabiore sie za wszystkie czujniki przy przepustnicy, czujnik temperatury, krokowy itd
Rozbiore go calego jesli bedzie trzeba i podziele sie wynikami naprawy, aby nie dac satysfakcji milosnikom pojechania na komputer do serwisu , tylko miec samemu satysfakcje.
Ostatnio edytowane przez slawekdo ; 07-06-2016 o 07:03
-
Jeśli mogę coś dodać to przy uszkodzonym czujniku temperatury czy to silnika czy powietrza (jeśli jest przerwa w obwodzie) świeci się kontrolka wtrysku. Tak samo przy innych czujnikach tudzież cewkach wtryskiwaczu, evap, MAP . Z tego co pamiętam to odpięcie obwodu silnika krokowego biegu jałowego nie spowoduje zaświecenia tej kontrolki. Masz LPG i z opisu wynika że masz układ jak u mnie, po przełączeniu na gaz kontrolka wtrysku się zaświeca na chwilę i gaśnie a po przejściu na benzynę zaświeca się na troszkę dłużej zapewne i gaśnie. Skontroluj obwód gdzie rozłączony jest zasilanie elektryczne wtryskiwacza i wpięty ten układ gaszący kontrolkę wtrysku. Czy wtryskiwacz jest wówczas zasilany przy odpalaniu na benzynie. Zdejm obudowę filtru powietrza i zobaczysz czy wtrysk podaje paliwo czy przepustnica jest sucha. Może to nieprofesjonalne ale można spróbować sztuczki z plakiem, psiknąć do dolotu i próbować odpalić.
-
Nowy klubowicz
Tak jak obiecalem zabralem sie za mojego sejka.
Problem rozwiazany- CZUJNIK POLOZENIA WALU
Czynnosci jakie wykonalem;
-dla próby czy problem sam sie nie rozwiazal odpalilem zimne auto, ktore zgaslo po nagrzaniu
-wymontowalem z drugiego sejka obie cewki a moje zamontowalem do drugiego. Moj zgasl po nagrzaniu a drugi sej chodzil jak zawsze wiec to nie to.
-nastepnie podmienilem czujnik polozenia walu , tak jak powyżej moj zamontowalem do drugiego a do mojego z tamtego sejka.
Problem sie rozwiazal moj chodzi od godziny i suszy sie tapicerka ktora w nim wypralem karcherem a ten drugi gasnie po rozgrzaniu.
Zamykam temat aby nikt nie zasmiecal mojego posta ktory moze byc instrukcja dla innych o podobnym problemie a znajac zycie znajda sie jakies "madrale" ktore cos tu beda chcieli dodac o pojechaniu na komputer do ASO albo jak powyzej beda sugerowac ze rozrzad sie przestawil o kilka ząbkow.
Pozdrawiam i zapraszam na moje inne posty w ktorych rowniez sam naprawilem usterki bez kompa i ASO .
-

Napisał
slawekdo
problem jest taki ze silnik zapala na zimnym bez problemu , jak sie troszke nagrzeje to gasnie i nie mozna go dopalic do czasu az sie nie wychlodzi
cpw
-
Nowy klubowicz
To zostaje jeszcze czujnik temperatury tak jakby ci podawał zbyt duże ilości paliwa na zimnym to pójdzie, ale na rozgrzanym by Ci parę razy strzelił z tłumika . Jak masz czas to zajrzyj pod miskę olejową z ciekawości i sprawdź połączenie tłoków z wałem.
Podobne tematy
-
Napisany przez Dawidem na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 30-06-2013, 12:23
-
Napisany przez endriu92 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 07-10-2012, 12:10
-
Napisany przez mancyk na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 05-01-2012, 22:01
-
Napisany przez cukras na forum Uno
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 20-07-2011, 19:47
-
Napisany przez bania_87 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 15-08-2008, 11:31
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
seicento 1.1 spi gasnie
,
seicento 1.1 gasnie po rozgrzaniu
,
seicento gasnie po nagrzaniu
,
1.0 mpi po nagrzaniu gasnie
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:59.
W sieci od 2007 roku.