Witamy na Fiat Klub Polska
-
u mnie zaufanie jest zawsze pod kontrolą. nawet do tych z opinią - fachowcy. gdybym miał zaufanie w 100%, to by się wymiana wadliwego wtryskiwacza zakończyła ściąganiem wałków rozrządu. dobrze, że się do warsztatu pofatygowałem i wytłumaczyłem mechanikowi, że skoro po wymianie wtryskiwacza na 4 garze wciąż się pali marchewka i rzuca silnikiem, to może warto jeszcze raz podłączyć auto pod diagnostykę... gościu - wiekowy już człowiek, z przyzwyczajenia brał silnik wyłącznie na słuch (ściąganie fajek ze świec na poszczególnych cylindrach na pracującym silniku) i stwierdził że na drugim garze krzywka już nie istnieje... a wystarczyło podłączyć kabelek i otworzyć zakładkę błędy... wymiana 2 wtryskiwacza załatwiła sprawę. także kolejna obserwacja - starsi mechanicy boją się, albo nie mają zaufania do diagnostyki komputerowej. wydaje mi się, że bardziej to pierwsze, bo jak wiadomo z wiekiem pęd ku nowinkom technicznym maleje, a za to rośnie wiara we własne racje, nie zawsze uzasadnione...
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
[/COLOR]
.[/QUOTE]
Chyba logiczne że warsztat zarabia na marży ze sprzedaży części oraz na usłudze. Kiedy przynosisz własne części to zarabiają mniej tudzież podnoszą Ci kwotę usługi żeby wyjść na swoje. Pomijając finanse to jeszcze dochodzi sprawa odpowiedzialności za wykonaną naprawę. Przyniosłeś swoje części? Nie wymagaj od mechanika żeby brał odpowiedzialność za pęknięty pasek rozrządu który przytargał ze sobą klient. Kiedy kupisz u niego masz prawo egzekwować gwarancję.[/QUOTE]
Logiczne byłoby gdyby zarabiał 10-20% a nie 100-120% ceny części!
Nie podnoszą ceny za usługę, bo najpierw pytam "ile kosztuje np. wymiana klocków?" i tyle płacę za wymianę!
Co do rozrządu, to po usłyszeniu ceny ok 1,5kpln (clio dci) poszedłem do renomowanego warsztatu (też dostałem fakturę) i olewając końcówkę gwarancji, wymieniłem za 700pln. Jak nie chcą zarobić 200pln za robotę, to nie zarobią nic ot, co!
PS
Dowiedziałem się w ASO (kiedy pytałem o cenę wymiany klocków i tarcz, notabene 1,3kpln), że czyszczenie zacisków i smarowanie sworzni, to dodatkowa czynność traktowana jako naprawa i kosztuje 100-200pln. W niezależnym warsztacie za wymianę wspomnianych elementów, wraz z czyszczeniem i smarowaniem zapłacę 50pln za koło! Zakup części też im pewnie zlecę. Całość wyniesie mnie ok 600-700pln, myślę, że nikt kto nie śpi na kasie nie wywali kilku stówek w kosmos za pieczątką z ASO!
-
Nowy klubowicz
Mi kiedyś w warsztacie 'zgubili' przewód filtra powietrza...
Mniej skomplikowane rzeczy staram się robić sam. Oszczędzam trochę kasy, poza tym lubię pogrzebać przy aucie. Niestety nie mam dostępu do kanału/najazdu, dlatego wszystko co wymaga takowego zlecam mechanikowi, przy którym stoję i patrzę co robi, przy okazji uczę się i wymieniam uwagi (żaden mechanik nigdy nie miał o to pretensji).
-
Nowy klubowicz

Napisał
2rotor
mam 2 zaufane warsztaty i to mocno "zaprzyjaźnione" z obsługą włoszczyzny w tym aut klasy premium
a możesz dać namiary na te warsztaty? to ode mnie co prawda 100km ale pracuję w Grudziądzu, więc już tylko 60km 
W czerwcu konczy mi sie gwarancja i poza ASO G-dz nie bardzo wiem dokąd jeździć. Toruń trochę daleko ale jak człowiek pod ścianą będzie to można wytrzymać!
-
Nowy klubowicz
w temacie mechaników,wstawiłem autko do mechanika to był golf 2,usterka to nieszczelny układ chłodzenia,umówiłem sie z gosciem na 18 na odbiór.jednak wyszło tak ze miałem podwózke i bez zapowiedzi przyjechałem godzine wczesniej,ide i słysze jak cos wyje
wchodze na podwórko a to moje auto.... koles zeby sprawdzic układ chłodzenia a dokładniej zeby go zagrzac bo wymienial jeszcze termostat połozył kostke brukowa na pedale gazu i poszedł cos zjesc
myslałem ze goscia rozszarpie.taki kraj" co nie moje to kit z tym" nie wiem ile chodził ten silnik na max obrotach ale miałem 1.4 baku jak go wstawiłem a paliła sie juz rezerwa..... po dwóch dniach zapaliła mi sie kontrolka cisnienia oleju i juz niestety sie zapalała codziennie.
Ostatnio edytowane przez baits ; 10-01-2013 o 22:23
-
fajnego mechanika miałeś
o czymś takim to nawet nie słyszałem..
-
wieszałbym takich nie powiem za co.
-
Klubowicz
auto robię sam - kiedyś oddałem do mechaników na zrobienie belki z tyłu w starym Renaul'tcie...zrobili, zadowolony założyłem nowe opony, bo miało nie drzeć...pojechałem do Gdańska i po powrocie pod blokiem już iskry szły od drutów w oponach...i od tamtej pory auta robię sam...części i narzędzia i do roboty...wcześniej w garażu bez kanału...czasami pod chmurką...a obecnie się i kanału dorobiliśmy 
wiadomo - sam, np. nie sprawdzę i nie przeszlifuję głowicy i zaworów, ale do tego mam dobry warsztat w okolicy jak i do kilku innych czynności, do których narzędzia są nieopłacalne w zakupie dla zwykłego użytkownika (prasy, tokarki i tym podobne...)
-
Nowy klubowicz
Ciekawy temat. U mnie:
- wstawione amortyzatory z Bravo/Bravy do Marei (przecież wyglądają tak samo)
- zrobiona skrzynia biegów po poprzednim właścicielu (synchronizatory 2 i 3ki), na pytanie jak sprzęgło? - jest dobre... Pojeździł 2 lata i do wymiany synchronizator 2ki i 3ki (nie do końca wyprzęgało, źle ustawione?)
- rolka rozrządu nie do tego auta, żeby śruba mocująca się zmieściła łeb śruby ścięty szlifierką o 2 numery
- paski klinowe naciągnięte tak ze praktycznie nie dało się ich ugiąć
- wahacz przykręcony zwykłą, nie wzmocnioną śrubą.
- gazownicy swój komputer przykręcili bednarkę tak że rozciąłem sobie pół dłoni wyciągając akumulator, poza tym żeby zmieścił się parownik odcięli rezonator powietrza przykrywając powstałą dziurę pokrywką od puszki przyczepiona paskami ściągającymi (ciekawe jaka rolę spełniał filtr powietrza wtedy...)
Ale mam też dobre
- przy wymianie sprzęgła sam od siebie nasmarował drzwi i dokręcił przewód chłodzący bo kapał
-
ha. Mi napinacz paska wielorowkiwego hałasował. A mechanior kilka miesięcy upierał się że na pewno to nie napinacz tylko rozrząd (łancuszek mam) i ... że spokojnie można z tym jezdzic. Pojechałem do niego z napinaczem to pojezdził autem i nie założył bo przecież nic się nie dzieje. Tylko jeden z przebojów z gosciem.
-
Nowy klubowicz
tak niestety jezeli nie mamy kogos znajomego i zaufanego to lepiej w ramach mozliwosci probowac samemu naprawiac.samochodów i mechaników przerabiałem dziesiatki,w sumie tylko dwoch gosci znam którzy naprawde ogarniaja i sa uczciwi... moze nie maja lsniacych stanowisk i wielkich firm ale maja tyle pracy ze trzeba sie umawiac na 3 tyg wczesniej bo kto raz wyjechal zadowolony to zawsze wroci,najlepsze jednak sa warsztaty specjalizujace sie w danej marce nawet te małe pieprzniki,ale ci ludzie n jednej marce zjedli zeby i juz na wjezdzie wiadomo o co chodzi.tamtego goscia od golfa miałem ochote strzelic w ryj ...ale pomyslałem ze tylko po sadach mnie bedzie ciagał,wiec dałem sobie spokoj,ostrzegłem wszystkich których mogłem a takie wiadomosci szybko sie rozchodza wiec kara bedzie wieksza niz mordobicie,za usługe mu nie zapłaciłem po mimo jego zdziwienia i niezadowolenia.. heh
-
Nowy klubowicz

Napisał
baits
tak niestety jezeli nie mamy kogos znajomego i zaufanego to lepiej w ramach mozliwosci probowac samemu naprawiac.)
Ja zacząłem nawet odczuwać pewną przyjemność kiedy grzebie w samochodach (jeszcze cytrynka), lub tropie usterki. Jest tylko jeden problem: brudne ręce i paznokcie. Jeszcze nie opanowałem technologii mycia rąk a zwłaszcza wyciągania brudu spod świeżo obciętych paznokci...
-
Odp: Czy macie zaufanie do mechaników?
Radze nie oszczędzać na rękawiczkach a praca będzie milsza i ręce czyste 
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
-
nie znam ani jednego mechanika naprawiającego auto w rękawiczkach
-
Nowy klubowicz

Napisał
byrrt
Radze nie oszczędzać na rękawiczkach a praca będzie milsza i ręce czyste

Dzięki za radę. Poleć mi jeszcze jakie te rękawiczki używać. Szmaciane, latexowe, skórzane? Nie wyobrażam sobie pracy w rękawiczkach, no chyba ze białych do sprawdzania grubości kurzu na podszybiu...
Podobne tematy
-
Napisany przez emo94 na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 24
Ostatni post: 15-10-2011, 13:54
-
Napisany przez Daaario na forum Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 15-04-2011, 15:17
-
Napisany przez magda-s8 na forum Punto II
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 09-10-2010, 13:04
-
Napisany przez mef1910 na forum Na luzie, po pracy
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 07-02-2010, 15:09
-
Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 31-05-2009, 20:52
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
przetarlem automaxem
,
klub fiat polska mechanik lublin
,
fiatklubpolska wroclaw zaufane warsztaty
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:12.
W sieci od 2007 roku.