Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 118
  1. #91
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    u mnie zaufanie jest zawsze pod kontrolą. nawet do tych z opinią - fachowcy. gdybym miał zaufanie w 100%, to by się wymiana wadliwego wtryskiwacza zakończyła ściąganiem wałków rozrządu. dobrze, że się do warsztatu pofatygowałem i wytłumaczyłem mechanikowi, że skoro po wymianie wtryskiwacza na 4 garze wciąż się pali marchewka i rzuca silnikiem, to może warto jeszcze raz podłączyć auto pod diagnostykę... gościu - wiekowy już człowiek, z przyzwyczajenia brał silnik wyłącznie na słuch (ściąganie fajek ze świec na poszczególnych cylindrach na pracującym silniku) i stwierdził że na drugim garze krzywka już nie istnieje... a wystarczyło podłączyć kabelek i otworzyć zakładkę błędy... wymiana 2 wtryskiwacza załatwiła sprawę. także kolejna obserwacja - starsi mechanicy boją się, albo nie mają zaufania do diagnostyki komputerowej. wydaje mi się, że bardziej to pierwsze, bo jak wiadomo z wiekiem pęd ku nowinkom technicznym maleje, a za to rośnie wiara we własne racje, nie zawsze uzasadnione...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    [/COLOR]

    .[/QUOTE]
    Chyba logiczne że warsztat zarabia na marży ze sprzedaży części oraz na usłudze. Kiedy przynosisz własne części to zarabiają mniej tudzież podnoszą Ci kwotę usługi żeby wyjść na swoje. Pomijając finanse to jeszcze dochodzi sprawa odpowiedzialności za wykonaną naprawę. Przyniosłeś swoje części? Nie wymagaj od mechanika żeby brał odpowiedzialność za pęknięty pasek rozrządu który przytargał ze sobą klient. Kiedy kupisz u niego masz prawo egzekwować gwarancję.[/QUOTE]

    Logiczne byłoby gdyby zarabiał 10-20% a nie 100-120% ceny części!
    Nie podnoszą ceny za usługę, bo najpierw pytam "ile kosztuje np. wymiana klocków?" i tyle płacę za wymianę!
    Co do rozrządu, to po usłyszeniu ceny ok 1,5kpln (clio dci) poszedłem do renomowanego warsztatu (też dostałem fakturę) i olewając końcówkę gwarancji, wymieniłem za 700pln. Jak nie chcą zarobić 200pln za robotę, to nie zarobią nic ot, co!
    PS
    Dowiedziałem się w ASO (kiedy pytałem o cenę wymiany klocków i tarcz, notabene 1,3kpln), że czyszczenie zacisków i smarowanie sworzni, to dodatkowa czynność traktowana jako naprawa i kosztuje 100-200pln. W niezależnym warsztacie za wymianę wspomnianych elementów, wraz z czyszczeniem i smarowaniem zapłacę 50pln za koło! Zakup części też im pewnie zlecę. Całość wyniesie mnie ok 600-700pln, myślę, że nikt kto nie śpi na kasie nie wywali kilku stówek w kosmos za pieczątką z ASO!

  4. #93
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V
    Mi kiedyś w warsztacie 'zgubili' przewód filtra powietrza...
    Mniej skomplikowane rzeczy staram się robić sam. Oszczędzam trochę kasy, poza tym lubię pogrzebać przy aucie. Niestety nie mam dostępu do kanału/najazdu, dlatego wszystko co wymaga takowego zlecam mechanikowi, przy którym stoję i patrzę co robi, przy okazji uczę się i wymieniam uwagi (żaden mechanik nigdy nie miał o to pretensji).

  5. #94
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    Cytat Napisał 2rotor Zobacz post
    mam 2 zaufane warsztaty i to mocno "zaprzyjaźnione" z obsługą włoszczyzny w tym aut klasy premium
    a możesz dać namiary na te warsztaty? to ode mnie co prawda 100km ale pracuję w Grudziądzu, więc już tylko 60km
    W czerwcu konczy mi sie gwarancja i poza ASO G-dz nie bardzo wiem dokąd jeździć. Toruń trochę daleko ale jak człowiek pod ścianą będzie to można wytrzymać!

  6. #95
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    15
    Auto
    fiat brava 1.6
    Rocznik
    1997
    w temacie mechaników,wstawiłem autko do mechanika to był golf 2,usterka to nieszczelny układ chłodzenia,umówiłem sie z gosciem na 18 na odbiór.jednak wyszło tak ze miałem podwózke i bez zapowiedzi przyjechałem godzine wczesniej,ide i słysze jak cos wyje wchodze na podwórko a to moje auto.... koles zeby sprawdzic układ chłodzenia a dokładniej zeby go zagrzac bo wymienial jeszcze termostat połozył kostke brukowa na pedale gazu i poszedł cos zjesc myslałem ze goscia rozszarpie.taki kraj" co nie moje to kit z tym" nie wiem ile chodził ten silnik na max obrotach ale miałem 1.4 baku jak go wstawiłem a paliła sie juz rezerwa..... po dwóch dniach zapaliła mi sie kontrolka cisnienia oleju i juz niestety sie zapalała codziennie.
    Ostatnio edytowane przez baits ; 10-01-2013 o 22:23

  7. #96
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    fajnego mechanika miałeś o czymś takim to nawet nie słyszałem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #97
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wieszałbym takich nie powiem za co.

  9. #98
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    WOT / Otwock
    Wiek
    39
    Postów
    191
    Auto
    Palio 1.2 8v + LPG
    Rocznik
    1999
    auto robię sam - kiedyś oddałem do mechaników na zrobienie belki z tyłu w starym Renaul'tcie...zrobili, zadowolony założyłem nowe opony, bo miało nie drzeć...pojechałem do Gdańska i po powrocie pod blokiem już iskry szły od drutów w oponach...i od tamtej pory auta robię sam...części i narzędzia i do roboty...wcześniej w garażu bez kanału...czasami pod chmurką...a obecnie się i kanału dorobiliśmy

    wiadomo - sam, np. nie sprawdzę i nie przeszlifuję głowicy i zaworów, ale do tego mam dobry warsztat w okolicy jak i do kilku innych czynności, do których narzędzia są nieopłacalne w zakupie dla zwykłego użytkownika (prasy, tokarki i tym podobne...)

  10. #99
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Ciekawy temat. U mnie:
    - wstawione amortyzatory z Bravo/Bravy do Marei (przecież wyglądają tak samo)
    - zrobiona skrzynia biegów po poprzednim właścicielu (synchronizatory 2 i 3ki), na pytanie jak sprzęgło? - jest dobre... Pojeździł 2 lata i do wymiany synchronizator 2ki i 3ki (nie do końca wyprzęgało, źle ustawione?)
    - rolka rozrządu nie do tego auta, żeby śruba mocująca się zmieściła łeb śruby ścięty szlifierką o 2 numery
    - paski klinowe naciągnięte tak ze praktycznie nie dało się ich ugiąć
    - wahacz przykręcony zwykłą, nie wzmocnioną śrubą.
    - gazownicy swój komputer przykręcili bednarkę tak że rozciąłem sobie pół dłoni wyciągając akumulator, poza tym żeby zmieścił się parownik odcięli rezonator powietrza przykrywając powstałą dziurę pokrywką od puszki przyczepiona paskami ściągającymi (ciekawe jaka rolę spełniał filtr powietrza wtedy...)

    Ale mam też dobre
    - przy wymianie sprzęgła sam od siebie nasmarował drzwi i dokręcił przewód chłodzący bo kapał

  11. #100
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    ha. Mi napinacz paska wielorowkiwego hałasował. A mechanior kilka miesięcy upierał się że na pewno to nie napinacz tylko rozrząd (łancuszek mam) i ... że spokojnie można z tym jezdzic. Pojechałem do niego z napinaczem to pojezdził autem i nie założył bo przecież nic się nie dzieje. Tylko jeden z przebojów z gosciem.

  12. #101
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    15
    Auto
    fiat brava 1.6
    Rocznik
    1997
    tak niestety jezeli nie mamy kogos znajomego i zaufanego to lepiej w ramach mozliwosci probowac samemu naprawiac.samochodów i mechaników przerabiałem dziesiatki,w sumie tylko dwoch gosci znam którzy naprawde ogarniaja i sa uczciwi... moze nie maja lsniacych stanowisk i wielkich firm ale maja tyle pracy ze trzeba sie umawiac na 3 tyg wczesniej bo kto raz wyjechal zadowolony to zawsze wroci,najlepsze jednak sa warsztaty specjalizujace sie w danej marce nawet te małe pieprzniki,ale ci ludzie n jednej marce zjedli zeby i juz na wjezdzie wiadomo o co chodzi.tamtego goscia od golfa miałem ochote strzelic w ryj ...ale pomyslałem ze tylko po sadach mnie bedzie ciagał,wiec dałem sobie spokoj,ostrzegłem wszystkich których mogłem a takie wiadomosci szybko sie rozchodza wiec kara bedzie wieksza niz mordobicie,za usługe mu nie zapłaciłem po mimo jego zdziwienia i niezadowolenia.. heh

  13. #102
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Cytat Napisał baits Zobacz post
    tak niestety jezeli nie mamy kogos znajomego i zaufanego to lepiej w ramach mozliwosci probowac samemu naprawiac.)
    Ja zacząłem nawet odczuwać pewną przyjemność kiedy grzebie w samochodach (jeszcze cytrynka), lub tropie usterki. Jest tylko jeden problem: brudne ręce i paznokcie. Jeszcze nie opanowałem technologii mycia rąk a zwłaszcza wyciągania brudu spod świeżo obciętych paznokci...

  14. #103
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Czy macie zaufanie do mechaników?

    Radze nie oszczędzać na rękawiczkach a praca będzie milsza i ręce czyste

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #104
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    nie znam ani jednego mechanika naprawiającego auto w rękawiczkach

  16. #105
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Radze nie oszczędzać na rękawiczkach a praca będzie milsza i ręce czyste
    Dzięki za radę. Poleć mi jeszcze jakie te rękawiczki używać. Szmaciane, latexowe, skórzane? Nie wyobrażam sobie pracy w rękawiczkach, no chyba ze białych do sprawdzania grubości kurzu na podszybiu...


 
Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakie macie OC?
    Napisany przez emo94 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 15-10-2011, 13:54
  2. OLEJ DO SKRZYNI JAKI MACIE ...?
    Napisany przez Daaario na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-04-2011, 15:17
  3. [silnik] Auto zagadka dla mechaników nie odpala
    Napisany przez magda-s8 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-10-2010, 13:04
  4. nowe zestawienie cen usług mechaników i części do fiata
    Napisany przez mef1910 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2010, 15:09
  5. Marea ,gdzie macie zamontowane CB?
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-05-2009, 20:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przetarlem automaxem

klub fiat polska mechanik lublin

fiatklubpolska wroclaw zaufane warsztaty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl