Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 50 z 50
  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2011
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    43
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Brava 1,4S
    gdzie tam Doblo do ciężarowego , bliżej mu do kombika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    doblo to taki mały dostawczak trochę. choć jeździłem ostatnio doblo i nie zauważyłem tego o czym pisałeś ale to może jakaś jednostka z większą ilością rumaków

  4. #48
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Ja mam starego klekota u siebie pod maską i na 5 biegu mogę jechać sobie 50km/h i po wciśnięciu pedału przyśpieszenia samochód przyśpiesza, ciekawe czy tak samo jest w aucie z silnikiem benzynowym . Jak dla mnie każdy rodzaj zasilania ma swoje wady i zalety. Teraz jeżdżę dieslem a przedtem autem z instalacja LPG. Co do ekonomi to wychodzi prawie identycznie : diesel 2.0 73km - miasto 7,5l/100km (ok 42zł) PB+LPG 1.2 73km - miasto 1l pb na rozruch + 10l LPG (ok 35zł).. Jak widać różnica w cenie jest ok 7 zł na rzecz auta z instalacją LPG tylko do tego trzeba doliczyć sobie koszty eksploatacji auta czyli: częstszą wymianę świec i kabli, droższe o 60zł przeglądy techniczne, wymianę filtra gazu + regulacja instalacji, większe ubytki płyny chłodniczego. Po przeliczeniu wszystkich tych rzeczy wyjdzie na to że eksploatacja auta z LPG wychodzi drożej niż jazda Dieslem nawet w dzisiejszych czasach gdzie ON jest najdroższym paliwem. Teraz jakbym miał zmieniać auto to na 90% wybrałbym samochód zasilany PB bez instalacji LPG z tego względu że w zimę robię do pracy krótkie dystanse i silnik szybciej by się nagrzewał, silniki benzynowe nie doładowane sa mniej awaryjne niż nowsze diesle - słabe koła dwu masowe oraz sprzęgła, słabe pompo wtryskiwacze, częste awarie turbiny.

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Odświeżę trochę temat, ja do tej pory szukałem tylko diesla ale okazało się że za nieduże pieniądze mogę zagazować auto i teraz zastanawiam się na silnikiem 2.0 20V które były wkładane również w Lybrach tylko czytałem że miewają problemy z panewkami ale z drugiej strony jak ktoś wcześniej słusznie zauważył naprawa turbo czy dwumasa kosztuje porównywalne pieniądze co remont jednostki benzynowej. *
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Wszystko ma zalety i wady. Miałem benzyne 1.1 mały motor a żarł paliwo jak się depnęło to pił jak smok. Teraz mam diesla jtd motor bardzo fajny zimą jeszcze nie miałem z nim problemu a teraz bedize 3 zima jak go mam i nawet na 2 świecach żarowych odpalałem przy -23. Co do spalania to pali mi sporo mniej ropy niż 1.1 benzyna. Owszem z czasem diesle zaczynaja kopcić na zimnym silniku że przy odpaleniu puści chmure i przy gwałtownym dodaniu gazu to też. choc benzyna na zimnym też dymiła trochę więc to nie wielka różnica pod tym względem. Co do gazu to frajde z jazdy gazówki tez mogą dać ale tylko te w granicach 2.0L wtedy nie odczuwa się żadnych spadków mocy. Takie jest moje zdanie że jak gazowac to tylko większe litraże. Tylko wtedy jak nie wielka jest różnica między spaleniem 15L gazu a 6 do7 litrów ropy? Bo wiadomo że im wieksza pojemność tym więcej gazu pociągnie a diesel 1.9 przy średnio cięzkim bucie spali 6.5 do 7 ropy. Więc cięzko powiedzieć co jest lepsze. Jak Cię stac na bence jezdzić przy pojemności 1.8 w górę to frajda z jazdy jest. Jak chcesz oszczędniej to albo wywalasz 2500zł na instalacje lpg lub kupujesz auto z zamontowaną. A jak chcesz równie oszczędnie i i tez z niemałą mocą to diesel. Bo spór co bardziej ekonomiczne gaz czy ropa bedzie chyba zawsze trwał jak to co było pierwsze jajko czy kura każdy będzie miał swoje racje


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. [silnik] Siena 1.6 16V [benzyna] Pali jak smok
    Napisany przez Pablito1988 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 31-01-2010, 15:54
  2. [ukł. zapłonowy] Pompa Paliwa Fiat Stilo 1.2 80KM Benzyna 20
    Napisany przez sosnowskiw na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-04-2009, 22:31
  3. wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)
    Napisany przez rosama na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-02-2009, 23:47
  4. MAREA gaz czy diesel?
    Napisany przez tytano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 08-02-2009, 18:16
  5. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 01:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co lepsze diesel czy lpg

lpg czy diesel

lepszy diesel czy lpg

diesel czy lpg

fiat stilo benzyna czy dieselfiat panda diesel czy lpgfiat stilo diesel czy benzynafiat bravo benzyna czy dieselco lepsze lpg czy diselfiat bravo diesel czy benzynabenzyna czy diesel co lepszeco lepsze gaz czy dieselco lepsze benzyna gaz czy dieselco lepiej lpg czy dieselco lepsze lpg czy diesellepiej lpg czy dieselfiat stilo gaz czy diesellepsze benzyna lpg czy diesellepsze benzyna lpg czybenzyna czy ropa fiatco lepsze benzyna czy lpgco jest lepsze diesel czy lpgstilo benzyna czy dieselco lepiej w lpg
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl