Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzow wlkp.
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2012
    Witam czy udalo sie zdiagnozowac usterke. Mam to samo i juz nie wiem od czego zaczac???

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Witam czy udalo sie zdiagnozowac usterke. Mam to samo i juz nie wiem od czego zaczac???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2019
    Skąd
    Wro
    Wiek
    40
    Postów
    29
    Auto
    legacy 3.0
    Rocznik
    2005
    Od wizyty w serwisie, który się na tym zna ale zapewne wtryski leją jak wściekłe

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzow wlkp.
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2012
    Rzad wtryskow nowy.
    Podkladki i gumy nowe.
    Auto na zimnym odpala od strzala pracuje rowno po okolo 3 min zaczyna majtac silnikiem i zaczyna przydymiac na szaro niebiesko.
    Gdy zlapie temperature okolo 60c zmienia barwe dzwieku i jak gdyby nigdy nic pracuje jak zloto. Parametry pokazuje w normie.
    Pytanie dlaczego zaraz po dpaleniu pracuje dobrze potem zle i znowu dobrze.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    A regulator ciśnienia paliwa sprawdzałeś ? Jakie ciśnienie żądane i zadane

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzow wlkp.
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2012
    Tak regulator na pompie nowy lekko sie wacha ale trzyma zadane.
    Listwa nowa z czujnikiem cisnienia.
    Auto tak jak pisalem nic sie nie zmienilo w temacie

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2019
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    32
    Postów
    1
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2013
    Hejka,

    mam podobny problem. 2.3 mjet, 130 KM. Duże falowanie na zimnym silniku, przy tym kopcenie. Spaliny ewidentnie niedopałki. Ale ... jak już ktoś tutaj pisał, "na pewno to czy tamto, przerabiałem temat". Otóż po zaobserwowaniu objawów oczywiście serwisy - najpierw ASO, potem Bosh Diesel, kilka mniejszych. Ile serwisów, tyle diagnoz, ale na ogół "lejące wtryski". Wszystko byłoby ok, ale jak padnie jakiś wtrysk, to nie na chwile tylko na amen - objawy nie powinny ustępować. Ale serwis to niby specjaliści, zgodziłem się. Naprawa skończyła się kapitalką silnika bo zerwał się jeden z wtryskiwaczy ... Ale po naprawie, to samo. Oczywiście wtedy metodą na chybił trafił co chwila to nowy EGR, to nowa przepływka, to zaraz co innego.
    Morał tej historii jest taki, wydane około 9 tysięcy złotych i brak poprawy. A falujących 2.3 mjetów jest jak psów. ASO w Olsztynie rozłożyło ręce, stwierdzili że ten typ tak chyba ma i tyle.
    Jednak zupełnym przypadkiem, byłem u mechanika od elektroniki - naprawiał mi radio i pare innych drobiazgów. Wtedy też przy odbiorze auta się dowiedziałem że wilgoć pouszkadzała w jakiś sposób ileś tam elementów elektronicznych. Po dłuższej rozmowie doszliśmy do wniosku że może trzeba pójść w tym kierunku. Niedługo jedziemy na prócie elektroniki, zobaczymy.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    zelow
    Postów
    9
    Auto
    ducato
    Rocznik
    08.2012 fl
    U mnie też obroty falowały ,już z taką usterką kupiłem.Zresztą wszystkie używane które oglądałem u sprzedających, falowały obroty na zimnym.Nawet myslałem że te motory 2,3 tak chodzą
    Ale dopatrzyłem się ,że jest dziurawy krótki łącznik miedzy kolektorem wydechowym a EGR. (częsta usterka )

    Jeżeli zaślepisz EGR bez wyłączenia w sterowniku będzie też falował (czyli może chłodnica EGR całkowicie zapchana sadzą)

    Wtryski można zobaczyć czy wartości rzeczywiste na listwie wtryskowej nadążają za zadanymi wartościami(nowe wtryski wartości zadane=wartości rzeczywistą ciśnienia na listwie,,,sprawdzałem bo zakładałem nowe) różnica powyżej 200 bar wyłącza silnik więc możesz ocenić kondycję wstępnie wtrysków wstępnie. ;

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2024
    Skąd
    Gorzów
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2013
    Witam. Lata mijają i nikt nie podał rozwiązania problemu... Może tym razem ktoś podzieli się czy - a jeśli tak, to jak - udało mu się uporać z problemem.
    Auto odpala i pracuje ładnie, po chwili zaczyna sie nierówna praca i gryzący dym, jak się zagrzeje to wszystko mija i auto śmiga ok. Nie kopci, ładnie przyspiesza, spalanie w normie. Wyczyszczony i uszczelniony cały układ dolotowy, przeczyszczony i sprawdzony egr, nowy przepływomierz, nowy zawór na listwie CR, sprawdzone wtryski, wyczyszczony i skalibrowany dpf, (była też ściągana i planowana głowica). Problem jak był tak jest.
    Proszę pomóżcie!!! Ducato przerobiłem na kampervana, ale nie wyobrażam sobie jazdy autem, z którego wydobywają się takie zapachy...

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2024
    Skąd
    Gorzów
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2013
    Dzisiaj wyskoczył błąd dotyczący nieprawidłowego sterowania zaworem EGR (sam zawór był czyszczony i sprawdzany i niby jest ok).
    Pytanie - co dokładnie steruje zaworem egr - jest jakiś czujnik, przekaźnik który można wymienić? Auto to Ducato, 2.3 131 KM euro 5.
    Do 3.0 są dostępne zawory eger/turbiny które są montowane na podszybiu. Ale w 2.3 (euro5) czegoś takiego nie widzę...


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. T-Jet- nierówna praca na zimnym silniku.
    Napisany przez ceva na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 13-09-2023, 14:10
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 22-03-2015, 15:13
  3. Nierówna praca na zimnym
    Napisany przez ganzer na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 16-11-2014, 15:49
  4. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 14:52
  5. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459nierowna-praca-silnika-na-zimnym-2-3-131km-2012r-43090

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459nierowna-praca-silnika-na-zimnym-2-3-131km-2012r-430902

Ducato przebiera jak zimnynie rowna praca silnika gdy zimny fiat dukato komorajnducato gryzacy dym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl