Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012

    Nierówna praca silnika na zimnym 2.3./131KM 2012r.

    Witam wszystkich.
    Po odpaleniu auta 4-5 min jest ok. potem zaczyna nierówno pracować, zaczynaja pojawiać się gryzące spaliny, mam wrażenie, ze jakby było za mało powietrza do spalania, jak ruszę to za chwile pojawi się trochę spalin w odcieniu niebieskawym, tak jak byłby zły skład mieszanki paliwa/powietrze, jak złapie temp. nic nie trzepie silnikiem, tylko jadąc na luzie potrafią falować chwilowo obroty , spalanie na poziomie 6,8-7l. /100, nie bierze oleju, bardzo ładnie przyspiesza, nie kopci na czarno, zaślepiony egr za chłodniczka (myślałem ze od niego, jest tylko zaślepiony ale nie wypięty elektronicznie), po odpięcie przepławki nie ma nierównej pracy na zimnym, nie ma gryzących i niebieskawych spalin, (komputer pokazuje ze przepławka pracuje w miarę poprawnie, zadana wielkość powietrza 400-500 i otrzymana podobna, czasami spadnie poniżej 400 na wolnych obr.) , przepustnica po podpięcia komp. tez ok.Moze ktoś miał podobny przypadek i jakoś sobie poradził. Proszę o pomoc
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    62
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Witaj , mi właśnie od zepsutej przepływki falował , obecnie po wymianie nie faluje ale czasem na wolnych również mm gryzące spaliny nie mogę znaleźć przyczyny.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Hej,
    no właśnie podejrzewam problem z przepływka, ale komputer pokazuje że jest ok, a jak było u Ciebie?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    62
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    u mnie check engine się nie pojawiał , 2-3 razy czyściłem i wracało do normy później nawalił do końca i dopiero wówczas po podłączeniu pod ecu wyskakiwał błąd air flow coś tam właśnie od przepływki

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Witaj, a czym czyściłeś przepływkę? i jak to zrobić żeby jej nie uszkodzić?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Może trzeba pójść w kierunku zaworu egr , ale pod kątem jego sterowania, tzn może za wcześnie się otwiera, co jest odpowiedzialne za jego otwieranie i zamykanie , jaki czujnik nim steruje?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    62
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Egr wariowałby bardziej w momencie jazdy i z chodzenia z obrotów niż na jałowym .
    Czyszczenie przepływki - są środki w spray-u jedni mówią żeby nie sprayem drudzy że tylko bo możesz uszkodzić .
    A co pokazuje komp jaki przepływ w live - sprawdzałeś ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jeśli faluje to na 99% jest to przepływka i bezwzględnie nie czyść ścierką . pędzelkiem itp bo na 100 uszkodzisz .
    jeśli go odłączyłeś to to że check engin się nie pali to nie oznacza że nie ma błędu .
    Jak będziesz go czyścić to z rozwagą - daj mu odparować .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Ok. przepływke wyczyszcze sprayem, komputer przy sprawdzeniu przepływki pokazuje prawie to samo na żywo co ma zadane chociaż co jakiś czas jest moment że parametr spadnie o jakieś kilkadziesiąt procent na chwilę. Wiesz co steruje egr em żeby się otwierał, on na biegu jałowym oraz jak silnik jest zimny powinien być zamknięty, a raczej po 3-4 min po odpaleniu uchyla się i wtedy silnik zaczyna kuleć.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    Lubelskie
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    Gryzacy dym to lejace Wtryski. Przerabialem temat

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    62
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Może też być map sensor który daje dawkę nie do przerobienia .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a odłącz egr na razie samą wtyczką - może wywali ci engine ale przynajmniej będziesz wiedzieć .
    Egr ma za zadanie spalać jeszcze raz to samo ,głównie na obrotach bez obciążenia czyli jałowym i w momencie gdy np jedziesz ''zwalniasz na silniku'' .

    jeśli przepływomierz świruje to masz odpowiedź co jest przyczyną, tym bardziej że pisałeś o poprawie jak go odłączysz.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Jak odepne egr zanim odpalę auto to jest ok, nie trzepie silnikiem, nie ma gryzących spalin, jeśli zrobię wypięcie wtyczki już jak zacznie trzepać , to wtedy chyba już jest uchylony egr jeszcze na zimnym i dopiero przechodzi trzepanie jak się dogrzeje silnik i zamknie się egr. Tylko jaki czujnik steruje otwarciem egr , czy ten od temp.spalin -egt, czy czujnik temp. silnika???
    A jeszcze jedno wydaje mi się ze szybko po odpaleniu silnika obnizaja się obroty, tak jak by auto było już zagrzane i wyłącza się " ssanie"
    Ostatnio edytowane przez jack-720 ; 11-12-2018 o 23:45

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    62
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    zmierz wskazanie temperatury na wlocie powietrza jak i temp silnika (płynu)
    Egr nie załacza się tylko od temperatury tylko wszystkich danych które trafiają do ecu tzn obroty obciążenie skład mieszanki itp .
    Pozdr

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Witaj, Tomson powiedz mi bo ja już nic nie rozumiem , kiedy otwiera się egr, bo to co dziś usłyszałem od mechanika , to mi ręce opadły,
    Pozdr

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    15
    Auto
    Ducato 2,3 130KM
    Rocznik
    2012
    Czy wpływ na nierówne obroty podczas rozgrzewania może mieć przepustnica?
    A gdzie jest termostat w Ducato 2,3, może on za wcześnie się otwiera?
    Ostatnio edytowane przez jack-720 ; Dzisiaj o 00:17


 

Podobne tematy

  1. T-Jet- nierówna praca na zimnym silniku.
    Napisany przez ceva na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-10-2018, 12:01
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 22-03-2015, 14:13
  3. Nierówna praca na zimnym
    Napisany przez ganzer na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 16-11-2014, 14:49
  4. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 13:52
  5. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl