Cześć,
mam Ducato 3.0 z 2012 roku z fabrycznym zawieszeniem pneumatycznym. Chciałbym podnieść auto o około 30 mm bez ingerencji w oprogramowanie ECU (np. MES).
Znalazłem informację, że można to osiągnąć przez modyfikację sygnału z czujnika poziomu zawieszenia – konkretnie przez wstawienie trymera szeregowo na przewodzie sygnałowym (analogowym).

Mam kilka pytań:
1. Czy ktoś z Was już to robił? Jakie wartości rezystora / trymera się sprawdzają?
2. Czy bezpiecznie przeciąć przewód sygnałowy i wstawić trymer np. 10 kΩ?
3. Czy ECU nie wypluwa błędów po takiej modyfikacji?
4. Czy ktoś próbował zrobić przełącznik między dwoma trybami (np. “teren” i “normal”)?

Z góry dzięki za wszelkie porady, schematy lub fotki.
Chętnie też porozmawiam z osobami, które już kombinowały z tym zawieszeniem w Ducato, Jumperze albo Boxerze.

Pozdrawiam!