Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2019
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 244 2.0JTD
    Rocznik
    2003

    Wymiana rozrządu 2.0JTD 84KM i problem

    Witam

    Koleżanki i koledzy, mam problem. W sobote wymieniałem rozrząd 2.0JTD 8V 84KM zgodnie z Francuzką instrukcją PSA oraz Elearn.
    Blokady wchodzą bez oporów, silnik zapala bez najmniejszego problemu i pracuje równo i cicho ale.....
    Ale na zimnym, nie wkręca się na obroty i dymi na biało. Po rozgrzaniu jedzie normalnie ( może troche głosniej wtryski pracują )
    Pytanie czy coś jednak nie tak mogłem zrobić z rozrządem czy szukać przyczyn gdzie indziej. Dodam, że to moje auto i przed wymianą paska cykał jak marzenie.
    Założyłem pasek CONTI, pompa FEBI, rolki INA.
    Proszę o opinie.
    Auto mam od nowości i ma przejechane 120tyś tylko.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    565
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Jak masz tam pompe wtryskową mechaniczną ,to pewnie"uciekl" o jednego zeba na pasku.Sprawdz dobrze ustawienia.Szkoda ,ze nie zrobiles "znakow" przed zdjeciem starego paska. Szczegolnie ustawienie pompy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2019
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 244 2.0JTD
    Rocznik
    2003
    kolego Braval , to common rail więc nie ma znaczenia ale mimo to na wszystkich kołach zrobiłem znaki i pasku, przeniosłem na nowy pasek, wszystkie znaki idealnie się pokrywają. Nie ma opcji żebym się pomylił.
    Jeden trop mam jeszcze. Abym mógł założyć górną osłonę rozrządu musiałem odkręcić zawór EGR no i..... z racji, że fiacik ma większość opasek jednorazowych nie mogłem odpiąć stalowych rurek od egr ( specjalne opaski łączące - nie miałem )
    więc po odkreceniu zaworu mogłem go cofnąć w kierunku grodzi o 3mm razem ze sztywnymi rurkami. To pozwoliło wsunąć obudowę od góry.
    Myślę teraz, czy przy użyciu jakiejś tam siły podczas przesuwania go w tył nie zrobiłem mu krzywdy i teraz zacina się zaburzając proporcje dawki powietrznej ( czyste powietrze , spaliny ) komputer otwiera zawór EGR na zimnym aby dopuścić spalin w do kolektora, umniejszając jednocześnie ilość świeżego powietrza. Kiedy zawór stoi przymknięty i nie wpuszcza spalin dawka ogólna powietrza do wtryskiwanej ilości paliwa jest zbyt mała i stąd kopcenie na biało i zapach niedopalonej ropy. Specjalizuje się w Mercedesach ale zasady działania CR są takie same. Gdyby zawór był zacięty w pozycji otwartej to CR kopci wtedy na brązowo i śmierdzi bardzo.
    Dobra rozpisuje się . co myślicie o tej teorii ?
    Ostatnio edytowane przez siwymichu ; 14-05-2019 o 21:45

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2019
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 244 2.0JTD
    Rocznik
    2003
    Auto zrobione. Krótko opisze. Na dzień dobry sprawdziłem vacuometrem EGR i okazało się, że membrana jest nieszczelna - kupiłem nowy ale nie przyniosło poprawy. Potem sprawdzałem cały dolot i okazuje się, że we wczesnych latach produkcji DUCATO 2 w dolocie była pneumatycznie sterowana przepustnica. Ta franca zacięła się w pozycji zamkniętej - rozebrane, wyczyszczone i auto zaczęło jeździć ale..... nie do końca fajnie, bo głośniej pracowały wtryskiwacze. tzn tak grzechotały.
    Podłączyłem kompa i sprawdziłem, że dawka powietrza oczekiwana przez komputer w danym momencie jest 10 razy wyższa niż odczytywana z przepływki. Odłączyłem przepływomierz i praca wtryskiwaczy ucichła, wieć kupiłem nową oryginalna SIEMENSA i........ przy montażu okazało się, że pękniety był wąż łączący przepływkę z reszta dolotu. Silnik ssał powietrze przez otwór poza przepływką i stąd cuda. Nie potrzebnie kupiłem nowa ale mimo wszystko ja założyłem. Auto śmiga jak nowe. wtryski pracują miękko i cicho. I teraz uwagi końcowe. Ducato ze sterownikiem SW C91 i C92 zawsze ma rozbieżne wykresy przepływu - informacja z serwisówki ale to naprowadziło mnie na dziurawą rurę. Ostatnia uwaga - jak doszło do uszkodzenia gumowej rury ? bardzo łatwo - przy wymianie rozrządu miałem silnik podparty hydraulicznym lewarkiem, który przez 1.5h opuścił samoczynnie silnik znacząco mocno i w tym momencie rura pękła. To tak ku przestrodze.
    Dzięki za uwagę. Pozdrawiam. Jakby pytania były to służe.
    Ostatnio edytowane przez siwymichu ; 05-06-2019 o 19:46


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 18:48
  2. Fiata Doblo 1.3 MultiJet 16V 84KM Łańcuch rozrządu
    Napisany przez pablooo na forum Doblo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 07-03-2017, 22:00
  3. Fiata Doblo 1.3 MultiJet 16V 84KM Krok po kroku
    Napisany przez pablooo na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-03-2017, 00:50
  4. [osprzęt silnika] Filtr DPF doblo (119) 1.3 JTD 84KM 2006r
    Napisany przez jassagd na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-10-2014, 21:58
  5. Przepływomierz powietrza - 1.3 JTD 84KM 2006 r
    Napisany przez jassagd na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-10-2014, 15:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl