Witamy na Fiat Klub Polska

- Forum
- MPV
- Doblo
- Fiata Doblo 1.3 MultiJet 16V 84KM Łańcuch rozrządu
-
Nowy klubowicz
Fiata Doblo 1.3 MultiJet 16V 84KM Łańcuch rozrządu
Witajcie koledzy znów potrzebuje waszego wparcia i podpowiedzi
Ze wstępnych oględzin mechanika wychodzi na to, że muszę wymienić uszczelniacz na wale i koło pasowe. Mam pytanie co do blokady rozrządu jak go się blokuje i czy trzeba ściągać pokrywę wałka?
A tu podaję link do bardziej zainteresowanych moim problemem z wyciekiem oleju:
http://fiatklubpolska.pl/doblo-455/wyciek-oleju-35236/
Z góry Pięknie dziękuje
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Witam, dlaczego mechanik uważa że należy zmienić koło pasowe? Blokady znajdziesz na pokrywie zaworowej po obu stronach znajduje sie zaślepka na torxa a wał główny blokuje się przez otwór w skrzyni biegów prętem 7mm w koło zamachowe tam jest taki otwór. Znajdziesz informacje na internecie dokładne. Pokrywe nie ma potrzeby ściągać bo to łatwo się wymienia.
-
Nowy klubowicz
Niby mechanik stwierdził, że koło jest w słabej kondycji guma która znajduję się w nim wysunęła się w stronę miski. Dojdzie jeszcze koszt 2 pasków,bo jeden ma lekkiego zadziora a drugi jest jednokrotnego montażu. Nie wiem ile weźmie za robociznę. Niby ma rozbierać jeszcze od góry i dokładnie sprawdzać czy napewno ten wyciek jest z uszczelniacza.
-
Nowy klubowicz
Nie jestem pewny co do koła ale wydaje mi się że jeśli guma z niego się wysunęła to by te koło równo już by się nie kręciło. Co do góry silnika to tam nie ma uszczelniaczy tylko korek od śruby wałka rozrządu, jedynie może tam cieknąc z uszczelki ale po wymianie rozrządu pewnie jest nowa uszczelka. Chyba że to pompa wspomagania cieknie ale to jest inny olej i ma charakterystyczny zapach. Paski jak były w oleju to najlepiej wymienić pamiętając żeby czyste były koła pasowe z oleju
-
Nowy klubowicz
Diablo podstawione do mechanika, jutro będziemy wiedzieć co tam się dzieję. Ma robić zdjęcia tego wycieku, więc napewno się pochwalę. Koło Zakupiłem za 180 zł nowe firmowe, zrobię również zdjęcie starego. Dzięki kolego za podpowiedzi
-
Nowy klubowicz
kol2.jpg1kol.jpg Podsyłam zdjęcie koła, do wymiany poszła jeszcze piasta. Dziś troszkę pośmigałem i jest sucho, jutro jadę w trasę to zobaczymy.
Dowiedziałem się, że niby fiat zaleca wymianę tej piasty przy wymianie łańcucha rozrządu.
-
Nowy klubowicz
Widze że koło już mocno było zniszczone, a czemu piasta była wymieniana? Ja jak u siebie wymieniałem to została oryginalna i już 60 tys, zrobione i sucho. Ma ona jakieś różnice względem nowej?
-
Nowy klubowicz
Generalnie to mechanik powiedział, że może mi ją zostawić
ale gwarancji już nie da. Na tym rancie widać wręg i to było powodem przeciekania dziś zrobiłem 150 km po górach i narazie sucho. Na tym drugim zdjęciu widać że uszczelniacz nie trzymał. Za piastę zapłaciłem 80 zł (zakup w fiacie) więc szkoda było ryzykować, koło też udało mi się wyrwać za 170 zł firmowe po przecenie z 330 zł więc tragedii nie było.
11111.jpgIMG-20170126-WA0005.jpg
Ostatnio edytowane przez pablooo ; 28-01-2017 o 17:19
-
Nowy klubowicz
Moim zdaniem to mocno nie przeszkadza ale jak wymienione to niech służy. Ale pewnie przy wymianie rozrządu nie był wymieniony uszczelniacz ale tego nikt nie udowodni. A jakie spalanie jest w mieście i mieszanie? To tak po za tematem
-
Nowy klubowicz
-
Nowy klubowicz
Mój to uparty jest bo średnio wychodzi 7,2 l. Dpf ma ale jest nie szkodliwy ale stawiam na wtryski i jutro wysyłam do sprawdzenia. Kiedyś to palił mniej i wypalanie Dpf miałem co 700 km a nie co 200 km jak teraz,
Dzięki za informacje, pozdrawiam
Mam prośbę czy możesz sprawdzić jakie masz numery na wtryskiwaczach? Będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio edytowane przez matiio ; 29-01-2017 o 12:56
-
Nowy klubowicz
Mogę sprawdzić jak powiesz mi jak i gdzie to zobaczyć
-
Nowy klubowicz
widać wtryskiwacz po lewej stronie silnika, zamieszczam zdjęcie gdzie będzie widać jeden wtryskiwacz i to mi wystarczy. Od góry ładnie to widać.
2017-01-29_18-47-40_867.jpg
-
Nowy klubowicz
ok, jutro podeślę zdjęcia. Co do DPFa też na początku wypalanie było 600-800 km , a później podobnie co 200 km w lecie dużo jeżdżę na krótkich odcinkach 3-4km i gaszenie więc DPF nie miał możliwości dokończyć wypalanie co skutkowało podnoszeniem się oleju w silniku. Kontrolka degradacji oleju zapalała mi się już po zrobieniu 5 tyś km więc stwierdziłem, że szkoda męczyć motor. Była kastracja i zmiana w oprogramowaniu. EGRu nie wyłączałem i żadnych zaślepek nie dawałem. Jeśli chodzi o spalanie to nie zauważyłem żadnej różnicy. Jedne czego nie robię to nigdy go nie cisnę jak silnik jest zimny, pozwalam mu się powoli rozgrzać.
Ostatnio edytowane przez pablooo ; 29-01-2017 o 22:38
-
Nowy klubowicz
Dziennie pokonuje dwa odcinki po 20km bez postoju więc mam czas go zagrzać i wypalić, ale coś jest nie tak. Jedynie proszę o te numer wtrysku to będę wiedział chociaż czy mam prawidłowe wtryski.
Podobne tematy
-
Napisany przez Jasiet na forum Fiorino
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 12-02-2017, 17:15
-
Napisany przez pablooo na forum Doblo
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 21-11-2015, 13:48
-
Napisany przez pablooo na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 19-11-2015, 22:53
-
Napisany przez Żabcyk na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 10-01-2015, 20:31
-
Napisany przez jassagd na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 28-10-2014, 22:58
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
1.3 multijey cieknie olej
,
fiat doblo 1.3 lancuszek rozrzadu
,
WYMAIANA ROZRZADU FIAD FIORINO 13 JTD
,
fiat fiorino pasek czy lancuch rozrzadu
,
doblo 1.3 lancuch rozrzadu wymiana
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:30.
W sieci od 2007 roku.