Błąd wykazywał em i powraca ponownie obrazu po podłączeniu pod kompa
Viaken OBD II
ELM 327
Błąd wykazywał em i powraca ponownie obrazu po podłączeniu pod kompa
Witam ponownie. Częściowo rozwiązałem swój problem, zainstalowałem MES 1.7 i udało się połączyć ale tylko z nadwoziem i wskaźnikami, natomiast ECU nadal nie chce ze mną współpracować. Ma ktoś jakąś sugestię? A jeszcze jedno, tym interfejsem (ELM 327 v1.5a) jest możliwość połączenia z poduszką?
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Witam ponownie. Częściowo rozwiązałem swój problem, zainstalowałem MES 1.7 i udało się połączyć ale tylko z nadwoziem i wskaźnikami, natomiast ECU nadal nie chce ze mną współpracować. Ma ktoś jakąś sugestię?
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Pytanie o poduszkę nieważne, doczytałem...
michal0401 do silnika potrzebujesz kkl zamiast elma ;p... próbowałem i vag kkl łączy się z silnikiem, a elm z całą resztą (MES 1.7)
Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
Cuda zajmują mi trochę czasu...
West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv
w vag kkl powinna palić się czerwona dioda?
Tak powinna
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Więc dlaczego na liście z linku w pierwszym poście jest napisane ze moje ECU powinno latać z ELMem? Czyżby to była tylko teoria nie poparta faktami?
Którą stroną podłączamy kabel do portu? Diodą do góry czy przekładnią tych portów 7/3/ 1/9 12/13 ?
Punto II
Powinien wejsc tylko jedna strona - dioda do gory
Potwierdzam, bardzo mądry temat.W takim razie ja również mam kilka pytań:
Jak rozumiem ELM327 jest bardziej zaawansowany. Dobrze myślę? Który z nich jest najbardziej uniwersalny?
Dlaczego po podłączeniu interfejsu do samochodu nie można przeprowadzić testow wykonawczych (oddolne ograniczenia). Ma to związek z interfejsem 3 pin, czy są to jakieś techniczne zabezpieczenia (np. EPROM sterownika)? Czy można przeprowadzając je uszkodzić samochód? Sterownik Bosch Motronic M1.5.5
Podczas testow rozlacza mi FES. Ograniczone parametry transmisji. Kwestia przepustowości kabla 3 pin, czy kwestia komputera?
Będę również niezmiernie wdzięczny o uzupełnienie informacji n.t. możliwości podłączenia i sprawdzenia instalacji LPG
FIAT BRAVO / BRAVA / MAREA / PUNTO / STILO / TIPO KLUB (PL)
grupa wsparcia technicznego użytkowników na fb
https://www.facebook.com/groups/bravobravaklub/
Elm 327 jest bardziej zaawansowany, ogarnia CAN.
Jaki program Używasz?
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja uzywam ten sam i u mnie działa
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Jakie testy chcesz przeprowadzić?
Proponuje ściągnąć Fiat Ecu Scan.
Dodatkowo sprawdź prawidłową konfigurację kabla we właściwościach (Menadżer urządzeń) jak i w samym programie.
Opisane w pierwszym poście.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Konkretnie chodzi mi o wtryskiwacz cylinder 1/2/3/4 (miałem z tym trochę problemów, choć w sumie auto jest 16V) i test pompy w układzie paliwowym. Poza tym trochę kusi mnie ten nastawnik wolnych obrotów, natomiast póki co najpierw muszę troszeczkę uzupełnić wiedzę w tej kwestii. Sterownik z płytki viaken`a - Fiat ECUScan. Kabel jest w pozycji na 7 (KKL engine), ustawienia w "Panelu Sterowania" są ok (identycznie jak w instrukcji). Początkowo wahałem się pomiędzy sterownikiem Fiat USB i Fiat ECU Scan (z płytki viaken`a), więc najpierw zainstalowałem Fiat USB. nie wykluczone, że to może trochę mieszać, ale jutro ten Fiat USB spróbuję odinstalować (z tego, co widzę ten zdaje się jest do programu Finalist), więc nie wykluczone, że na tym właśnie polega problem.
W ustawieniach MES 1.7 jest też opcja "Taktowanie KWP2000", która jest ustawiona na "Default" (ustawić Optimal/Fast/Slow?) i nie jest zaznaczona opcja "Tryb wys. opóźnień". Przypuszczam, że zrywanie połączenia może być z tym związane, no ale to już sprawdzę jutro :-)
Pozdrawiam, M.
P.S. wybaczcie mi czasem brak elementarnej wiedzy n.t. mechaniki samochodowej, ale do tej pory więcej siedziałem przy rowerach i o ile z rowerem potrafię dużo, o tyle moja przygoda z samochodami dopiero się rozpoczyna