Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 97
Like Tree7lubi to!

Temat: Zbieznośc geometria.  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Mój wydruk z Huntera. Auto ucieka na prawo. Zrobiłem test na drodze jadąc pod prąd i też ucieka na prawo. Diagnosta powiedział że już mi nie pomoże.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Lupą mam to odczytać?

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Jutro zrobię skan.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Z przodu masz po prawej stronie zły kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia zwrotnicy (chyba tak to się nazywa). Może krzywy wahacz, może amortyzator. Z tyłu zły kąt pochylenia koła po prawej. Przód teoretycznie nie do ustawienia ale dla kumatego szczególnie WSZ jest do zrobienia. Tył to każdy powinien ustawić, chyba że śruby zapieczone (wtedy wymiana śrub i wahaczy).
    Jak mechanik dupa to i Hunter nie pomoże. Jak mechanik dobry to i na sznurkach i poziomicy ustawi i samochód prosto pojedzie.

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Tył da się elegancko regulować bo wymieniłem wszystkie śruby potrzebne do regulacji plus wahacze od zbieżności. Z przodu wahacze także nowe. Jedynie można się z przodu przyczepić do lewej sprężyny bo ona jest bliżej burty. Sprężyny KYB.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Podpowiedziałem, co z tym zrobisz (a widzę, że nic bo zaczynasz usprawiedliwiać partacza i sam szukasz nie tam gdzie trzeba) to Twoja sprawa.

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Byłem u kolejnego "specjalisty" , ponoć najlepszy w Elblągu. Robił to 3 godziny,jakimś starym sprzętem ale jak wiadomo sprzęt nie jest ważny. Facet wyciągnął grubą książkę w której jest katalog aut z wytycznymi do ustawiania geometrii. Z tyłu coś tam poprawił.
    Przejechaliśmy się raz ja za fajerą raz on. Z przodu też coś poprawił ale tylko zbieżność.Znowu się przejechaliśmy, według niego jest poprawa ,według mnie nie. Powiedział że nic innego tam się zrobić nie da. Poszperałem trochę w internecie na forach opla Vectry C i wyczytałem że z przodu można regulować kąt pochylenia koła silentblokiem wahacza. Wróciłem zarówno do pierwszego jak i drugiego zakładu. Oni o takim czymś nie słyszeli.
    Na forach vectry jest też napisane że auto musi być dociążone 2x70 kg. Zarówno w pierwszym zakładzie na hunterze ani w papierowym katalogu tego drugiego faceta nie było żadnych wytycznych co do obciążania auta. W dwóch zakładach wydałem kupę kasy a auto jak ściągało na prawo tak dalej ściąga na prawo. Poddaję się bo nie mam ochoty inwestować dalej w geometrie. U mnie w mieście nikt tego auta nie potrafi ustawić a tylko kroją z kasy. Na co dzień zarówno w pracy jak i w rodzinie mam okazję jeździć różnymi autami więc wiem że Croma jedzie źle tam gdzie Croma skręca inne auta jadą prosto. W innych autach kierownice trzymam prosto , jadąc Cromą jadę ciągle z kontra na lewo. Gdy jadę Cromą ,ustawie kierownicę na wprost i ją puszczę to ona wykonuje lekki samowolny skręt w prawo.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Poszperałem trochę w internecie na forach opla Vectry C i wyczytałem że z przodu można regulować kąt pochylenia koła silentblokiem wahacza. Wróciłem zarówno do pierwszego jak i drugiego zakładu. Oni o takim czymś nie słyszeli.
    Nie ką pochylenia tylko WSZ. Sam zmierz odległość piast po prawej i po lewej stronie (czyli rozstawienie osi). Podaj wyniki.

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    to ona wykonuje lekki samowolny skręt w prawo.
    Bo masz prawdopodobnie opony podcięte i dlatego. Jak miałeś źle geometrię to opony odpowiednio zużywając się dopasowały do nastawów geometrii takich jak miałeś. I to nie jest odosobniony przypadek. Sam kiedyś walczyłem ze ściąganiem w swoim Seacie Toledo i rozkładaliśmy ręce.
    Hunter też nie jest jakimś wybitnym sprzętem do geometrii. O wiele lepszym, dokładniejszym sprzętem i przyjaźniejszym mechanikowi jest HPA Na C500 naprawdę idzie super ustawić geometrię.
    Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 23-11-2018 o 18:23

  11. #70
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Panowie masakra, pomocy.
    Prawy przód wali na progach zwalniających, a czasami na nierównościach, kiedy droga jest pofalowana, na przyklad droga polna. Raczej na dziurach w asfalcie nie.
    Dzisiaj walneło solidnie podczas ostrego hamowania, kiedy aż wcisnelo przód.
    Wymieniony wahacz, drążki, końcówki drążków, hamulce to raczej też nie są skoro po wciśnięciu w podłogę było słychać stuknięcie.
    Amortyzator czy poduszka/łożysko? Czy jeszcze coś innego? Metaliczne uderzenie raczej.
    Na SKP niczego nie znajdują a byłem już kilka razy. Mechanik na podnośniku też.
    Ostatnio edytowane przez sroobeush ; 09-05-2019 o 18:17

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Łącznik stabilizatora, lub gumy stabilizatora.

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Łączniki wymienione z dwóch stron. Gumy wizualnie ok, nie ma na nich jakiegoś luzu żeby generować takie zachowanie. Ale w trakcie ostrego hamowania dzisiaj, kiedy stuknięcie prawego zawieszenia było naprawdę solidne, poczułem aż na pedale hamulca wibrację.

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Jak skp nie pomaga a mechanik nie moze znaleźć nigdzie luzu to amortyzator lub jego poducha.
    Poza tym temat jest o geometrii

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    208
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Mam trochę podobnie, nauczyłem się z tym żyć żeby zwalniać na nierównościach, szczególnie jak jadę z pasażerami. Winę za to ponoszą amortyzatory i sprężyny.

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Panowie masakra, pomocy.
    Prawy przód wali na progach zwalniających, a czasami na nierównościach, kiedy droga jest pofalowana, na przyklad droga polna. Raczej na dziurach w asfalcie nie.
    Dzisiaj walneło solidnie podczas ostrego hamowania, kiedy aż wcisnelo przód.
    Wymieniony wahacz, drążki, końcówki drążków, hamulce to raczej też nie są skoro po wciśnięciu w podłogę było słychać stuknięcie.
    Amortyzator czy poduszka/łożysko? Czy jeszcze coś innego? Metaliczne uderzenie raczej.
    Na SKP niczego nie znajdują a byłem już kilka razy. Mechanik na podnośniku też.
    Sprawdź osłony. Ja u siebie myślałem, że mam pękniętą sprężynę, a okazało się, że osłona się poluzowała.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.


 
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmienna geometria
    Napisany przez Janul na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2016, 16:10
  2. Geometria kół - wartości fabryczne
    Napisany przez davidjezz na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2016, 10:08
  3. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 18:24
  4. geometria tylnego zawieszenia
    Napisany przez valdi2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2015, 12:54
  5. Kąt pochylenia kół przednich;( POMOCY Geometria-PILNE.
    Napisany przez mruczek na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2009, 11:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma zbieznosc tylu

croma urwana sruba wachacz

geometria croma

fiat croma geometria zawieszenia

zbieznosc croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbieznosc-geometria-385486

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbieznosc-geometria-385485

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl