Jak się do niego dostanę to dostaję się z obu stron jego czy tylko od strony radia ? jak duża jest ta dziura da się wsadzić dłoń ?
Jak się do niego dostanę to dostaję się z obu stron jego czy tylko od strony radia ? jak duża jest ta dziura da się wsadzić dłoń ?
Z obu stron.
Od strony dmuchawy otwór jest większy. Polecam delikatnie czyścić od strony górnego nawiewu.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Zanim rozbierzesz 1/2 auta polecam mój patent..
Weź domestos od WC i rozrób z wodą w proporcji jakieś 20/80 i taki preparat wpompuj od dołu auta przez odpływ z kilmy - nie pomyl czasami z odpływem z podszybia. Zrób to z dwa trzy razy, użyj jakieś pompki najlepiej z wężykiem i rozpylaczem na końcu wężyka. Przepłucz dokładnie korzystając tylko z tego otworu - tej gumki...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
I guzik to da. Odpływ z klimy jest na samym dole obudowy parownika, więc dostanie się od strony odpływu skroplin to jedynie półśrodek.
Ponadto czyszczenie parownika od strony odpływu skroplin to wpychanie kurzu i brudu jeszcze głębiej w zakamarki delikatnych ścianek parownika.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 13-10-2018 o 20:17
Mój patent na wyczyszczenie parownika:
1) przy włączonym na biegu jałowym silniku, na obiegu zamkniętym, włączyłem nawiew na maksimum i ustawiłem temperaturę na maksimum (oznaczenie "HI"),
2) w powyższy sposób suszyłem parownik gorącym powietrzem nawiewu przez 10 minut,
3) ustawiłem nawiew na górę tak, aby klapki nawiewu w górnej kratce (usytuowanej poziomo na desce, nad radiem), otworzyły się i po wyłączeniu dmuchawy nawiewu pozostały w takiej pozycji,
4) wyłączyłem nawiew,
5) przy wyłączonym zapłonie i wyjętym kluczyku zdemontowałem schowek pasażera i dmuchawę nawiewu,
6) zdemontowałem górną kratkę nawiewu, aby dostać się poprzez otwarte klapki nawiewu do parownika,
7) sprężonym powietrzem przedmuchałem parownik, kierując końcówkę pistoletu ze sprężonym strumieniem powietrza poprzez klapki nawiewu górnego w stronę zdemontowanej dmuchawy nawiewu - patrz załączone zdjęcie,
8) specjalnie skonstruowaną, długą końcówką szczelinową (z koszulek termokurczliwych) odkurzyłem odkurzaczem całość kanałów nawiewu powietrza w desce rozdzielczej, wnękę filtra kabinowego i wnękę wlotu powietrza do nawiewów (za ramką filtra),
9) następnie ciśnieniowo, dostając się poprzez uchylone klapki nawiewu górnego (poziomego, usytuowanego w desce rozdzielczej nad radiem), ostrożnie przepłukałem parownik roztworem środka antygrzybiczego, przy pomocy pistoletu na ciecz,
10) przeczyściłem także parownik tym środkiem, ciśnieniowo, dostając się bokiem przez otwór od strony zdemontowanej dmuchawy nawiewu,
11) następnie całość komory parownika przeczyściłem ciśnieniowo czystą wodą, przy pomocy pistoletu na ciecz,
12) na koniec przedmuchałem parownik, od strony klapek nawiewu górnego, sprężonym powietrzem, przy pomocy pistoletu do przedmuchiwania.
Po tej operacji zamontowałem dmuchawę nawiewu, piankową kierownicę dmuchawy nawiewu oraz schowek i wyłącznik poduszki airbag pasażera, a także nowy węglowy filtr kabinowy.
Odczekałem około godziny i włączyłem silnik. Auto pochodziło około 5-10 minut i wtedy włączyłem nawiew, przy obiegu zamkniętym, na full obrotów i na najwyższą temperaturę (ozn. "HI" ). Suszyłem w ten sposób parownik przez około 10 minut.
Całość operacji zajęła mi około 3-3,5 godziny (bez pośpiechu). Najbardziej irytującą robotą jest demontaż i montaż dmuchawy nawiewu, ponieważ prace te trzeba wykonać na leżąco, na progu drzwi. Najlepiej zaopatrzyć się wcześniej w jakiś miękki kocyk do leżenia, aby było bardziej komfortowo, oraz w dobrą latarkę (np. czołówkę led na głowę lub ledową bateryjną lampę warsztatową), aby podświetlić sobie zakamarki dmuchawy nawiewu.
UWAGA: Przed ww. operacją należy sprawdzić drożność otworu odpływowego skroplin z parownika oraz drożność i poprawne usytuowanie wężyka odpływowego wody z podszybia.
Widok na układ nawiewu_po_demontażu_dmuchawy.jpg
Wlot powietrza do komory parownika.jpg
Wlot powietrza do komory parownika.jpg
Wlot_powietrza_do_komory_parownika_zbliżenie.jpg
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 14-10-2018 o 12:20
Ps. Czyszczenie ciśnieniowe przy pomocy środków antygrzybiczych (najlepiej bezchlorowych, z uwagi na materiał, z którego wykonany jest parownik) oraz przy pomocy wody (ja użyłem destylowanej) należy wykonać ostrożnie, aby nie zalać elektroniki w samochodzie.
U mnie nic się nie zalało.
Otwór nawiewu powietrza do komory parownika, od strony zdemontowanej dmuchawy nawiewu, ma szerokość, z tego co pamiętam, ok. 2-2,5cm. Da się tam wcisnąć dłoń na płasko. Przy czyszczeniu parownika można posilkowac się np. nową, miękką szczotką do zębów.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 14-10-2018 o 12:57
Żadnych środków chlorowych do czyszczenia parownika.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Aha, zapomniałem.
Po demontażu dmuchawy nawiewu warto od razu wyczyscic jej wirnik, bo z reguły jest on obklejony kurzem/brudem.
Warto także nasmarowac łożyska ślizgowe silnika dmuchawy, np. smarem bezkwasowym (wazelina techniczną) w sprayu, przy pomocy cienkiego aplikatora.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Taki nieprzyjemny zapach to może być wina odpływu i nie chodzi o jego drożność. Ja mam u siebie taki spray w piance do wentylacji i wpsikuje go do odpływu i pięknie pachnie z nawiewów
Co to za specyfik?