Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF

    Cześć
    Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik tego forum Nie jestem specjalistą a powiedziałbym nawet laikiem w tematyce motoryzacyjnej więc z góry przepraszam za być może zbyt mało fachowy język.

    Ostatnimi czasy stałem się posiadaczem Crówki z silnikiem 1,9 multijet 150 koni. Autko miało być wymuskane niestety pojawiły się male problemy po przejechaniu dystansu ok 3tys km.

    1. Problem z wypaleniem dpf czasem się wypalił by później podejmować 6 krotnie próbę na odcinku ok 800km i niestety nie dawał rady. Auto wchodziło w tryb awaryjny spadek mocy.
    2. W związku z powyższym tak przynajmniej mi się wydawało zaczęło ubywać oleju w silniku. Ubytek był znaczny co jakiś czas pojawiała się czerwona kontrolka bagnetu. Dolałem ok 3 litrów oleju ponieważ ze wskazań bagnetu (sprawdzenia po ok 5 min od zatrzymania) na miarce było poniżej minimum

    Postanowiłem zrobić generalny przegląd wymiana rozrządu, oleju w silniku jak i w skrzyni biegów( w trakcie wymiany oleju mechanik spuścił ok4 litrów oleju) dodatkowo nie stwierdził żadnych widocznych wycieków . Podjąłem również decyzję o usunięciu Egr i Dpf magik u którego to robiłem obiecał przy okazji zrobić delikatną korektę map tak aby spalanie było bardziej ekonomiczne.
    Póki co spalanie w trasie wyszło zadowalające nawet bardzo ok 5,3 litra ze wskazań komputera dystans ok 120 km średnia prędkość w przedziale 100-140 km/h.
    Zaniepokoiło mnie jednak spalanie w mieście tj. gdy ruszam na światłach spokojnie następuje bardzo duży wzrost spalania ok 17-22l wg wskazań komputera zastanawiam się czy aby ten magik zrobił wszystko ok bo jeżeli tak ma wyglądać ta oszczędność przy jeździe miejskiej gdzie często trzeba się zatrzymywać i ruszać to zrobiłem kiepski biznes. Nadmienię że to wszystko dzieje się na obrotach poniżej 2k gdy auto się wkręci wyżej tj powyżej 2k spalanie zaczyna się normować i spada jednakże trwa to dłuższą chwilę.


    Chciałbym zapytać czy objawy które opisałem powyżej powinny mnie martwić i czy czasem ktoś nie odwalił fuszery.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    Zaniepokoiło mnie jednak spalanie w mieście tj. gdy ruszam na światłach spokojnie następuje bardzo duży wzrost spalania ok 17-22l wg wskazań komputera
    Takie chwilowe spalanie, to jest prawidłowy objaw. Ten temat był już poruszany na forum, trzeba zrobić większą ilość kilometrów i sprawdzić spalanie po zatankowaniu. Moim zdaniem nie masz się czym martwić, u mnie chwilowe spalanie w mieście komputer często pokazuje 25 L a w rzeczywistości wynosi 7,5 do 8 litrów.
    mirek8423 lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Historie kiedy auto więcej pali po modyfikacji map nie są niczym wyjątkowym. Są fachowcy i "fachowcy". Najważniejsze to mieć porównanie, czyli jakie spalanie w mieście miałeś w trybie miejskim poprzednio.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Historie kiedy auto więcej pali po modyfikacji map nie są niczym wyjątkowym. Są fachowcy i "fachowcy". Najważniejsze to mieć porównanie, czyli jakie spalanie w mieście miałeś w trybie miejskim poprzednio.
    Rzecz właśnie w tym że chwilowe w mieście było sporo mniejsze maks 12l z tego co udało mi się zaobserwować a teraz fakt auto jest bardziej dynamiczne ale przede wszystkim zabieg miał polegać na zmniejszeniu spalania. Boję się właśnie że miałem do czynienia z "fachowcem" który od czapy wrzucił jakiegoś gotowca, zobaczę jak sprawa będzie się miała po "spaleniu" całego zbiornika jaki zasięg uda się pokonać.

    A odnośnie wpływu dpf na ubytek oleju znalazłem info na innym forum ze to właśnie może być przyczyną.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kolego tak jak pisali nie ma co na chwilowe patrzec . Ja mam 120km z dpf bez modyfikacji i tez mi 25l na chwilowym wskaze na pierwszych biegach.Pewnie wcześniej nie zwracales na to uwagi. Nie ma co od razu zle sadzic o człowieku co ci to robił. Liczy sie srednia chwilowe sobie odpuść.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Kolego tak jak pisali nie ma co na chwilowe patrzec . Ja mam 120km z dpf bez modyfikacji i tez mi 25l na chwilowym wskaze na pierwszych biegach.Pewnie wcześniej nie zwracales na to uwagi. Nie ma co od razu zle sadzic o człowieku co ci to robił. Liczy sie srednia chwilowe sobie odpuść.
    Tak zrobię jak będę miał już średnie spalanie ze zbiornika to wtedy dam znać co i jak. Nie mniej jednak wcześniej też obserwowałem chwilowe bo pilnowałem dpf i raczej było niższe w sensie nie było aż tak dynamicznego wzrostu spalania teraz tylko delikatne dotknę gaz praktycznie maksymalny zakres.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Kolego czarek87 - miasto i jazda na biegach 1,2,3 to spalanie chwilowe - kosmos. Ja też na początku non stop się wślepiałem w kompa i obawiałem się bankructwa przy tankowaniu. Do tej pory komp wskazuje 15-20 litrów, 8-9 w czasie jazdy na wyższym biegu - a średnia z ostatniego tankowania 6,2l. Tak już jest że cały czas nie da się obserwować licznika a zapamiętujemy te najwyższe cyferki Jestem pewien, że jeżeli ganiasz tylko po mieście to powinno się zamknąć w granicach 8 l/100. Co by tam ten twój komp nie pokazywał. Więcej wiary w JTDm i 150 kucy. Lubią pojeść ale nie żreć

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    Kolego czarek87 - miasto i jazda na biegach 1,2,3 to spalanie chwilowe - kosmos. Ja też na początku non stop się wślepiałem w kompa i obawiałem się bankructwa przy tankowaniu. Do tej pory komp wskazuje 15-20 litrów, 8-9 w czasie jazdy na wyższym biegu - a średnia z ostatniego tankowania 6,2l. Tak już jest że cały czas nie da się obserwować licznika a zapamiętujemy te najwyższe cyferki Jestem pewien, że jeżeli ganiasz tylko po mieście to powinno się zamknąć w granicach 8 l/100. Co by tam ten twój komp nie pokazywał. Więcej wiary w JTDm i 150 kucy. Lubią pojeść ale nie żreć
    Dzięki Panowie uspokoiliście mnie bo już miałem stresik tym bardziej że jednak na dzień dobry 2k musiałem w krówkę włożyć a nie było to planowane i prawdopodobnie za czas jakiś jeszcze mnie czeka skrzynia tego akurat byłem świadomy.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    1. Problem z wypaleniem dpf czasem się wypalił by później podejmować 6 krotnie próbę na odcinku ok 800km i niestety nie dawał rady. Auto wchodziło w tryb awaryjny spadek mocy.
    2. W związku z powyższym tak przynajmniej mi się wydawało zaczęło ubywać oleju w silniku. Ubytek był znaczny co jakiś czas pojawiała się czerwona kontrolka bagnetu. Dolałem ok 3 litrów oleju ponieważ ze wskazań bagnetu (sprawdzenia po ok 5 min od zatrzymania) na miarce było poniżej minimum
    Zdaje się, że tu jest poważniejszy problem. Ubytki oleju o których wspomniałeś są niedopuszczalne. Nieudane próby dopaleń DPF powinny spowodować zwiększony stan oleju. Na Twoim miejscu jak najszybciej podjechałbym do jakiegoś dobrego mechanika, niech ściągnie przewód gumowy od "zimnej" strony turbosprężarki i niech sprawdzi ewentualne luzy i obecność oleju. Jazda z turbiną przepuszczającą olej może się skończyć rozbieganiem silnika.
    A spalanie obserwuj. Może się okazać, że wszystko jest ok. Jeśli będzie wysokie, skontaktuj się z tunerem, który wykonał modyfikację i powiedz mu co jest grane. Jeśli nie ogarnie tematu, niech Ci zgra na pendrive'a oryginalną oraz aktualnie posiadaną mapę. Wyślesz to do kogoś kto modzi włoszczyznę i porówna i ewentualnie poprawi po poprzedniku.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Czy możecie napisać w jakim zakresie obrotów jeździć by po mieście zmieścić się w 8litrach cromą 150km. Ciężko u mnie zejść poniżej 10l.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    1. Problem z wypaleniem dpf czasem się wypalił by później podejmować 6 krotnie próbę na odcinku ok 800km i niestety nie dawał rady. Auto wchodziło w tryb awaryjny spadek mocy.
    2. W związku z powyższym tak przynajmniej mi się wydawało zaczęło ubywać oleju w silniku. Ubytek był znaczny co jakiś czas pojawiała się czerwona kontrolka bagnetu. Dolałem ok 3 litrów oleju ponieważ ze wskazań bagnetu (sprawdzenia po ok 5 min od zatrzymania) na miarce było poniżej minimum
    Problem masz z silnikiem (może turbina), o czym informował Cię DPF - spalasz olej silnikowy i zapychasz wydech...
    Jeszcze piszesz, że ubywa Ci oleju w silniku, a nie widać wycieków - czyli po raz drugi spalasz olej silnikowy!
    Dlatego też szybko zapychał się DPF, który usunąłeś jak zapali się kontrolka "sprawdź silnik" to proponuję ją zamalować albo też usunąć...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Problem masz z silnikiem (może turbina), o czym informował Cię DPF - spalasz olej silnikowy i zapychasz wydech...
    Jeszcze piszesz, że ubywa Ci oleju w silniku, a nie widać wycieków - czyli po raz drugi spalasz olej silnikowy!
    Dlatego też szybko zapychał się DPF, który usunąłeś jak zapali się kontrolka "sprawdź silnik" to proponuję ją zamalować albo też usunąć...
    Jeśli chodzi o olej w przewodzie od turbiny mechanik to sprawdził przed usunięciem dpf i nie było widocznych wycieków czy też zwiększonej obecności oleju. Na jednym z forów na pewno nie tutaj znalazłem identyczny przypadek jak mój i winien był właśnie dpf. Mechanikowi ufam pracuje w aso fiata i zna się na robocie. Generalnie teraz i tak będę musiał sprawdzać poziom oleju czy nic złego się nie dzieje. Nie wykluczam że coś przeoczyliśmy objawy były nietypowe dodatkowo podczas wymiany oleju mechanik spuścił z silnika ok 4 l może ciut więcej a wskazania z bagnetu i kontrolki pokazywały że jest poniżej minimum lub w dolnej granicy.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Od dwóch miesięcy moja Croma jeździ z wyciętym EGR i mam mieszane uczucia czy dobrze zrobiłem. Przed usunięciem EGR auto przy przyśpieszaniu dymiło i było trochę mułowate do 3000 obr. Teraz widzę że dymienie w zasadzie nie istnieje, dynamika jest dużo lepsza ale.... zostało to okupione długim rozgrzewaniem silnika i wzrostem spalania w mieście o blisko 1,0 l/100km. Dawniej przejechałem 2-3 km i już było ciepło teraz muszę przejechać 2-3 razy więcej. Myślę że wkrótce przywrócę zawór i będę miał ciepłe auto co w zimie przy parujących szybach jest nie do przecenienia.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    a średnia z ostatniego tankowania 6,2l.
    zino ale to spalanie u Ciebie to w trasie i delikatnie no bo chyba nie w mieście. Tak? U mnie teraz po tankowaniu do pełna wyszło 8 literków z pyciutkim haczykiem a jeżdżę tylko po 20 kilometrów dziennie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Czy możecie napisać w jakim zakresie obrotów jeździć by po mieście zmieścić się w 8litrach cromą 150km. Ciężko u mnie zejść poniżej 10l.
    Ja jeżdżę tak do 3 tysi może ciut więcej. Nie kręcę wyżej bo nie ma takiej potrzeby bo wszystko zimne a jak się rozgrzeje to już gaszę na parkingu w robocie lub w garażu w domku a dpf-u nie ruszam bo mam i jest sprawny, co prawda parę razy zaczął się wypalać jak dojeżdżałem do pracy ale 10 może 12 minutek i się wypalił i gites malina

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Od dwóch miesięcy moja Croma jeździ z wyciętym EGR i mam mieszane uczucia czy dobrze zrobiłem. Przed usunięciem EGR auto przy przyśpieszaniu dymiło i było trochę mułowate do 3000 obr. Teraz widzę że dymienie w zasadzie nie istnieje, dynamika jest dużo lepsza ale.... zostało to okupione długim rozgrzewaniem silnika i wzrostem spalania w mieście o blisko 1,0 l/100km. Dawniej przejechałem 2-3 km i już było ciepło teraz muszę przejechać 2-3 razy więcej. Myślę że wkrótce przywrócę zawór i będę miał ciepłe auto co w zimie przy parujących szybach jest nie do przecenienia.
    A może to kwestia sprawności termostatu? Kiedyś robiliśmy pomiary (poszukaj w starych postach), generalnie z tego, co pamiętam, to po 2-3 km leciało ciepło a po 5-6 wskazówka wskazywała północ :-) (też mam bez EGR).


 
Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 13:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 21:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 19:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 21:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 13:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-34451

po wycieciu dpf wiecej pali

czy po usunieciu egr auto bedzie dymic

wzrot spalania po wycieciu dpfadblue fiat cromaczy samochud wiecej pali po wycieciu dpfwiecej pali po usunieciu dpfhttps:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-344517

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl