Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 65
Like Tree11lubi to!

Temat: Wypalanie dpf  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał mikoz Zobacz post
    Pytanie: miałeś może podpięty pod auto inny program niż MES?
    Nie sprawdzam tylko MESem. Jedyna różnica to nowy (od Viakena) interfejs ELM 327 v.2.
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Dziwnie mały czas wypalania tylko 116 sekund, zazwyczaj trwa to średnio około 600 sekund.
    Także najbardziej zastanowił mnie ten czas. Suuuper krótko. Do tej pory także miałem po ok. 580-600 s. Pomyślałem że ww. specyfik obniża temperaturę spalania sadzy i stąd tak krótki czas. Jutro podepnę się raz jeszcze i sprawdzę temp. w czasie dopalania DPFu bo przez roztargnienie nie zaznaczyłem. Ostatnio śr z 5 wypaleń miałem 630 st. C.
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Poprostu nie dopalil do końca i usiłuje się dopalac na moje oko.
    Może i tak ale ostatnio nie zauważyłem dopalnia a cały czas jeżdżę na "spalaniu chwilowym". W trasie jest to także widoczne jak zwiększa się średnie spalanie. Łatwo to wyłapać jak jeździ się tą samą trasą, o tych samych porach resetując codziennie rano przed wyjazdem Tryb B. Ogólnie dość dawno nie zauważyłem wypalania więc tym większe moje zdziwienie. Ponadto gdyby nie podpięcie MES nic niepokojącego się nie dzieje a samochód śmiga aż miło. Zobaczę jak wrócę do paliwa bez dodatków.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Też jeżdżę na chwilowym, zawsze, od ponad 100k tym autem. To nie wykładnia bo w sumie łatwo przegapić po wzroście chwilowego, ja to już bardziej na w sluch i nogę czułem, bo auto jedzie troszkę inaczej i silnik pracuje w dość specyficzny sposób jak wypala, w mojej pojawialo sie jakby buczenie.
    Podejrzewam że masz za krótka trasę i na Twoim miejscu probowalbym zrobić że 100-200 km na raz, żeby "przegonic" silnik. Jeśli to nie pomoże, można by próbować odstawić dodatek do on, ale wątpię by aż tak drastycznie obniżył temperaturę w dpf.


    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Do całości sprawy. Odstawiłem specyfik i po przedmuchaniu na trasie do/z Cro (ok.3,5 tys km w obie strony) wszystko wróciło do normy. W trasie wszystko było ok. rydwan szedł aż miło. Reasumując nie polecam stosowanego wynalazku. Efekt wątpliwy jak nie szkodliwy. Jedna ciekawostka - w czasie przykrótkich wypaleń DPF % degradacji oleju był na poziomie 68, teraz po mimo większego przebiegu nastąpiło cudowne polepszenie parametrów i jest prawie 76%. Ale biorąc pod uwagę znaczące wydłużenie odległości pomiędzy wypaleniami to raczej oczywiste.
    18.09.2017 po 3,5 tys wakac.PNG

  5. #49
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No i git.
    Co do degradacji to jest to czysto teoretyczny parametr ktory na moje nie ma nic wspolnego z faktycznym zurzyciem oleju.

    Ja w sumie nie wiem jak jest u mnie bo tego nie kasuje jak i inspekcji po olaniu kasowania sama znika

    Tak jakos mam ze lapka podlanczam jak cos sie dzieje - za duzo w pracy sie nagrzebie i w domu nie mam ochoty jak nie idzie to z finsnsami w parze.

    Pozdrawiam

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Hej, byłem pewien, że to kwestia czasu, kiedy zaczną się brać za auta z wyciętym DPF. No i mamy pierwsze jaskółki w Warszawie:
    Dymomierze i spalinomierze dla stołecznej drogówki - SE.pl

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    Hej, byłem pewien, że to kwestia czasu, kiedy zaczną się brać za auta z wyciętym DPF. No i mamy pierwsze jaskółki w Warszawie:
    Dymomierze i spalinomierze dla stołecznej drogówki - SE.pl
    Napiszę to jeszcze raz....
    Croma z DPF i bez DPF spełnia normę Euro4, jeśli silnik/osprzęt jest sprawny to bez filtra też nie będzie problemu na dymomierzu.
    Raczej wyłapią 20-letnie zużyte TDI...
    A i nie są to pierwsze jaskółki, 14 września gliwicka drogówka zrobiła taką akcję
    http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/t...nacja-z-ruchu/

    Nie rozumiem tylko, dlaczego za smog obwinia się samochody, a nie kominy?
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 27-09-2017 o 21:51

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dlaczego samochody? Bo najłatwiej jest udupić i zmusić do wydania kasy kierowców.

  9. #53
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Croma z DPF i bez DPF spełnia normę Euro4, jeśli silnik/osprzęt jest sprawny to bez filtra też nie będzie problemu na dymomierzu.
    Pełna zgoda.Co do ekologii (dyskusyjna sprawa) się nie wypowiadam ale mogli by się zdecydowanie wziąć za stan techniczny rydwanów. Stan techniczny niektórych egz. widocznych na naszych drogach to jakaś czarna komedia. Może się narażę wielu z Was ale uważam, że wymagania do spełnienia na badaniach technicznych powinny być surowo przestrzegane. Wraki na kołach zagrażają nie tylko właścicielowi ale i innym użytkownikom dróg.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    W moim bravolocie nauczyłem się rozpoznawać kiedy załącza się wypalanie. Podczas załączenia jest uczucie jakby zwiększonego obciążenia dla silnika. Obroty są te same, chwilowe spalanie dość sporo rośnie jak już ktoś wyżej pisał. Ponadto spaliny są bardziej intensywne w zapachu a spod samochodu wydobywa się cieplejsze powietrze. Kultura pracy silnika delikatnie się zmienia, jakby głośniejszy. Dla mnie jest to odczuwalne. Poza tym gdybym zgasił samochód w czasie wypalania to słychać jakby zjeżdżanie z obrotami, coś jakby dźwięk schodził na niższe częstotliwości, aż w końcu po chwili ustanie. Każdy może inaczej odbierać te sygnały.

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    DPFy nie są wycinane bez powodu, przecież to też jest spory koszt. wycinane są jak się zepsują. w naszych autach sam z siebie się nie psują. nawet przez przerywanie wypalania nie jest łatwo go uszkodzić. zazwyczaj przyczyną zapchania jest problem z osprzętem silnika, lejące wtryski. po wycięciu DPF częściowo problem się rozwiązuje, auto może znowu jeździć, jest to tańsze rozwiązanie od zakupu nowego filtra i naprawy przyczyny, np. nowe wtryski lub regeneracja.
    jeśli naprawa nastąpiła tylko przez wycięcie DPFa, to takie auta nie przejdą kontroli.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 28-09-2017 o 14:02
    Maxi lubi to.
    Pozdrawiam


  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Panowie, mam usunięty DPF od pół roku, zaślepiony EGR od 6 lat. Przedwczoraj na długiej trasie zapaliła mi się kontrolka oleju i komunikat "chcek oil level". Na postoju okazało się że mam ok 5mm powyżej maxa.
    Odsysać nadwyżkę???
    Gdzie zazwyczaj leży przyczyna?

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    masz rope wymieszaną z olejem silnikowym, nie odessać tylko wymienić olej na nowy. przyczyna leży w tym ze podczas wypalania DPF ecu podaje dużą dawkę paliwa która nie zostaje do konca spalona, nadmiar spływa poprzez nieszczelności tłoka do układu smarowania. czeste niezakończone precedury wypalania dpf są tego przyczyną

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Pisze ze ma usunięty i wyprogramowany.
    Kolego sprawdź poziom płynu chłodniczego, oraz korek od wlewu oleju. Jeżeli dostał się płyn chłodniczy do oleju to na korku będzie "maź" kawa z mlekiem.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Piterro lubi to.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Ale maź będzie też jak jeździ krótkie odcinki i silnik w niedogrzaniu pracuje kilka dni z rzedu.
    Najprościej zmienić olej i wlać pod maks a nie maks, ale nie rozwiąże to problemu bo skądś tego oleju się więcej zrobiło.
    Uważam że mierzenie oleju w tym silniku bagnetem jest średnio miarodajne. U mnie świeży olej też potrafiło wyświetlić żeby sprawdzić poziom, niby wszystko ok według bagnetu bo było pod maks, a dolanie sety rozwiązało problem i jeżdżę z maksymalną bagnetowa iloscia.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    kłobuck
    Wiek
    50
    Postów
    4
    Auto
    fist croma 1.9
    Rocznik
    2009
    Witam jestem pierwszy raz na tym wątku. Chciałem poinformować, że właściciel firmy EcuLab opracował oprogramowanie na OBD II które na wyświetlaczu samochodu informuje o stopniu zapełnienia filtra DPF oraz kiedy zachodzi regeneracja filtra. Produkt jest dostępny dla Alfy 159 https://www.youtube.com/watch?v=Lfkism1g51k oraz dla Fiata Bravo. Dla Fiata Cromy produkt jest opracowany w 75 % ale potrzebuje samochody do testów. Właściciel firmy ( z pod Warszawy-tel 887 788 780) twierdzi że jest małe zainteresowanie i nie ma motywacji do dokończenia urządzenia.


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.6 multijet czy poznajecie kiedy zaczęło się wypalanie DPF
    Napisany przez tomlan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2017, 16:54
  2. Croma 2005 wypalanie DPF
    Napisany przez Greg11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-01-2017, 22:58
  3. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 22:37
  4. Wypalanie DPF - błąd 1206
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-08-2015, 21:08
  5. DPF wypalanie pomocy
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 23-03-2014, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wypalanie-dpf-36201

fiat croma dpf kontrolka

dpf fiat croma

fiat 2 0 jtd kiedy wypala filtr

wypalanie pdf croma 2.4

wypalanie filtra DPF fiat 1.9 120km

fiat Ducato ile trwa wypalanie dpf

fiat croma dpf

programowe wypalanie dpf fiarcroma

blad dpf fiat croma wypalanie programowe

blad dpf tryb awaryjny croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446wypalanie-dpf-362012

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl