GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
Trójkąt z wykrzyknikiem informuje o awarii czyli w tym przypadku o zatkaniu filtra DPF który z jakiegoś powodu nie został samoczynnie wypalony.
Kontrolka wypalania filtra jest taka:
kontrolka dpf.jpg
Ostatnio edytowane przez andy5 ; 07-04-2017 o 16:10 Powód: edycja rysunku
Mam cromę od 5 lat i nigdy taka kontrolka ani żaden komunikat mi się nie pokazał. Być może kontrolka ta zapala się gdy już jest za późno i tylko chirurg pomoże. Średnio rocznie przejeżdżam około 15000 km tak więc już tych wypaleń DPFa trochę miałem i za każdym razem wiedziałem o nim, po objawach które opisałem wcześniej. Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną
Panowie znów za sprawą Usera, który nie poczytał instrukcji i założył a raczej odgrzał wątek rozgorzała zażarta dyskusja. Aby ją trochę usystematyzować pozwolę sobie na małe resume. Jako że dysponuje rydwanem z 2010 r. będę przytaczał wycinki z tego roku.
Tu widzimy a raczej nie widzimy ikony DPFa na tablicy rozdzielczej
Instrukcja 1.PNG
Tu mamy opis kiedy i w jaki sposób rydwan będzie nas informował o kłopotach z filtrem
Instr 2.PNG
A tu fragment dodatku o DPFie całkiem "od czapy" może za wyjątkiem info. kiedy są odp. warunki do wypalania
Instr 3.PNG
Cromka nie jest pierwszym moim samochodem z DPFem. Miałem Bravo 1,6 MJ i tam także miałem to ustrojstwo. Ikonkę "odkurzacza" widywałem tylko na moment przy uruchamianiu silnika, i tyle. Mając MESy i inne FESy możemy podpatrzeć jaki jest stopień wypalenia ale m/z nie ma się tym zbytnio ekscytować do póki wszystko jest OK. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To nie widziałeś czołgu z włączonym TADem
Może nie napisałem jednoznacznie. W Cromie nie ma ikony "odkurzacza" Taką ikonkę miałem tylko w Bravolocie. U nas są tylko komunikaty na wyświetlaczu i trójkąt, z wykrzyknikiem ale tego lepiej nie widywać. Reasumując do póki nie przybywa oleju, nie wyskakują info na desce itp. to można analizować i obserwować spalanie chwilowe ale tylko dla własnej wiedzy bo nawet nie profilaktycznie.
Miejmy nadzieję że kolega Dany1989 z tych naszych wypocin przelanych na forumowe strony będzie wiedział kiedy w Jego rydwanie wypala się DPF
Dzieki wielkie 😁
Zamykając jeszcze temat: po przejechaniu ok 20km ostrzeżenie zniknęło. Swoją drogą zamiast pisać w komunikacie "Przeczytaj koniecznie instrukcję" można było napisać "Jedź aż nie zgaśnie trójkąt"
Podtrzymam temat wypalania. Podzielę się z Kolegami moimi "rozterkami" bo ciekaw jestem Waszej diagnozy. Pacjent to jak widać Cromka 150 KM z ASB z nalotem 209 tys.km. Cristina w rodzinie od września i zrobiła "u mnie już 12 tys. wcześniejszy właściciel zza Odry także go nie oszczędzał i latał ok. 40 tys. / rok. Ale do rzeczy. Pisaliście Koledzy, że wypalają się Wam DPFy nawet co 1200 km. Rozumiem, że dane macie dzięki MES. I tu dochodzimy do meritum. Wg. MES mój rydwan wypala DPF od ok.800 do ok. 400 km. Trasy robię cały czas tak samo (60 km/dzień do i z roboty). Nie mam jakichkolwiek (odpukać) problemów korekty OK, oleju nie ubywa ani nie przybywa, filtry OK, spalanie śr. w normie. Wg. obserwacji spalania chwilowego wypalanie DPFa ok. raz/ mc czyli coś ok. 1000 km. I tu pytanie. Nie wiem czy wpływ na to mogą mieć środki do np.LM do DPFa obniżające temp. zapłonu sadzy? Na ile dokładne dane podaje MES w temacie wypaleń? Zasadniczo temat do dyskusji akademickiej ale zastanawiam się albo nad wymianą (regeneracją) lub wycięciem. To ostatnie raczej w ostateczności. I jeszcze jedno czy ktoś z Was po wymianie DPFa "zerował" dane w MES w zakładce Regulacje / Wymiana DPF. Poniżej kilka scanów dla lepszego wprowadzenia
28.12.2016 po Forte 2000 obr..PNG
23.01.2017.PNG
19.12.2016 po LM Diesel Spulung.PNG
10.04.2017.PNG
24.10.2016.PNG
Wg mnie szukasz dziury w całym. Nie bądź "Januszem z Polski", nie wycinaj. Nie ma problemów? Zapomnij o DPF i jeździj. Być może ten DPF przetrwa do końca eksploatacji tego wozu.
Jeśli (co wątpliwe) filtr kiedyś Ci się zatka zamulając auto, to znaczy że coś z silnikiem jest nie tak - przebieg 200K to żaden przebieg. Wtedy usuwasz przyczynę (a nie objaw, czyli zatkany DPF), kupujesz za 150 pln 5L płynu do czyszczenia DPF, demontujesz go (dostęp bardzo łatwy) i płuczesz, viola. Aha, nie kupujcie w tym celu płynu do czyszczenia kominków, to nie jest to samo, w płynach do kominków nie ma inhibitorów korozji.
Kolego o wycince pisałem jako o ostateczności. Ekonomia jest nieubłagana za profesjonalną (słowo klucz) wycinkę zapłacę u siebie ok. 1 tys.PLN a za regenerowany filtr (m.in. 2 letnia gwarancja) 600 PLN + 50 dych montaż. Nie tyle szukam dziury co byłem ciekaw Waszych opinii szczególnie o dokładności wskazań MESa. Jak pisałem jedynym niepokojącym ( o ile tak to można nazwać) objawem są dane z MESa. Nie wpadam w rezonans, z pi...dy także nie strzelam po prostu jestem ciekaw.
Czasem pali Ci się częściej czasem rzadziej, moim zdaniem to normalne. U mnie kiedy jeszcze miałem dpf było podobnie, czasem miałem średnią z 5 wypaleń np 900km a czasem 300-400. Na moje oko nie ma co szukać dziury w całym dopóki ładnie się pali i nie zapycha to nie ma co grzebac. Ja poznałem się swojego tylko dlatego że wywalalem egr i klapy i dpf był niejako gratis do tego. Ż perspektywy czasu trochę się zastanawiam czy aby na pewno dobrze zrobiłem że zleciłem jego usuniecie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Jest ok.
Chcesz rzadziej ? Daj sobie wymianę dpf w mesie a tego wyczyść . Ecu dostanie infor o 0% zapchaniu go pyłami i będzie inaczej liczył interwały.