Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 65
Like Tree11lubi to!

Temat: Wypalanie dpf  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    NiedalekoKrakowa
    Wiek
    49
    Postów
    60
    Auto
    RS
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
    Tak będę musiał zrobić. W tym momencie niestety musiałem wrócić do pracy, więc chcąc nie chcąc musiałem przerwać wypalanie DPFa. Wieczorem jak już nie będzie korków, to bujnę się po obwodnicy. Dzięki za radę.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał GryQ Zobacz post
    U mnie w polifcie właśnie się dowiedziałem, że taka kontrolka istnieje. Ponieważ ostatnio jeździłem wyłącznie po mieście na krótkich trasach otrzymałem dzisiaj rano komunikat na wyświetlaczu: żółty trójkąt z wykrzyknikiem + tekst: Wypalanie cząsteczek stałych jest zatkany (lub podobnie) Koniecznie przeczytaj instrukcję...
    Trójkąt z wykrzyknikiem informuje o awarii czyli w tym przypadku o zatkaniu filtra DPF który z jakiegoś powodu nie został samoczynnie wypalony.

    Kontrolka wypalania filtra jest taka:

    kontrolka dpf.jpg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 07-04-2017 o 16:10 Powód: edycja rysunku

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Mam cromę od 5 lat i nigdy taka kontrolka ani żaden komunikat mi się nie pokazał. Być może kontrolka ta zapala się gdy już jest za późno i tylko chirurg pomoże. Średnio rocznie przejeżdżam około 15000 km tak więc już tych wypaleń DPFa trochę miałem i za każdym razem wiedziałem o nim, po objawach które opisałem wcześniej. Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną
    pu3 lubi to.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Panowie znów za sprawą Usera, który nie poczytał instrukcji i założył a raczej odgrzał wątek rozgorzała zażarta dyskusja. Aby ją trochę usystematyzować pozwolę sobie na małe resume. Jako że dysponuje rydwanem z 2010 r. będę przytaczał wycinki z tego roku.
    Tu widzimy a raczej nie widzimy ikony DPFa na tablicy rozdzielczej
    Instrukcja 1.PNG
    Tu mamy opis kiedy i w jaki sposób rydwan będzie nas informował o kłopotach z filtrem
    Instr 2.PNG
    A tu fragment dodatku o DPFie całkiem "od czapy" może za wyjątkiem info. kiedy są odp. warunki do wypalania
    Instr 3.PNG
    Cromka nie jest pierwszym moim samochodem z DPFem. Miałem Bravo 1,6 MJ i tam także miałem to ustrojstwo. Ikonkę "odkurzacza" widywałem tylko na moment przy uruchamianiu silnika, i tyle. Mając MESy i inne FESy możemy podpatrzeć jaki jest stopień wypalenia ale m/z nie ma się tym zbytnio ekscytować do póki wszystko jest OK. Pozdrawiam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną
    To nie widziałeś czołgu z włączonym TADem
    Capsel, pu3 i zino lubią to.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Ikonkę "odkurzacza" widywałem tylko na moment przy uruchamianiu silnika, i tyle.
    Jak bum-cyk-cyk nigdy tego odkurzacza nie widziałem, nawet przez krótki moment co do czołgu to nie polemizuję bo byłem marynarzem a w tej chwili takowe widuję tylko na World of Tanks

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Może nie napisałem jednoznacznie. W Cromie nie ma ikony "odkurzacza" Taką ikonkę miałem tylko w Bravolocie. U nas są tylko komunikaty na wyświetlaczu i trójkąt, z wykrzyknikiem ale tego lepiej nie widywać. Reasumując do póki nie przybywa oleju, nie wyskakują info na desce itp. to można analizować i obserwować spalanie chwilowe ale tylko dla własnej wiedzy bo nawet nie profilaktycznie.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Miejmy nadzieję że kolega Dany1989 z tych naszych wypocin przelanych na forumowe strony będzie wiedział kiedy w Jego rydwanie wypala się DPF

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Kedzierzyn kozle
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2005
    Dzieki wielkie 😁

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    NiedalekoKrakowa
    Wiek
    49
    Postów
    60
    Auto
    RS
    Rocznik
    2010
    Zamykając jeszcze temat: po przejechaniu ok 20km ostrzeżenie zniknęło. Swoją drogą zamiast pisać w komunikacie "Przeczytaj koniecznie instrukcję" można było napisać "Jedź aż nie zgaśnie trójkąt"
    Maxi lubi to.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Podtrzymam temat wypalania. Podzielę się z Kolegami moimi "rozterkami" bo ciekaw jestem Waszej diagnozy. Pacjent to jak widać Cromka 150 KM z ASB z nalotem 209 tys.km. Cristina w rodzinie od września i zrobiła "u mnie już 12 tys. wcześniejszy właściciel zza Odry także go nie oszczędzał i latał ok. 40 tys. / rok. Ale do rzeczy. Pisaliście Koledzy, że wypalają się Wam DPFy nawet co 1200 km. Rozumiem, że dane macie dzięki MES. I tu dochodzimy do meritum. Wg. MES mój rydwan wypala DPF od ok.800 do ok. 400 km. Trasy robię cały czas tak samo (60 km/dzień do i z roboty). Nie mam jakichkolwiek (odpukać) problemów korekty OK, oleju nie ubywa ani nie przybywa, filtry OK, spalanie śr. w normie. Wg. obserwacji spalania chwilowego wypalanie DPFa ok. raz/ mc czyli coś ok. 1000 km. I tu pytanie. Nie wiem czy wpływ na to mogą mieć środki do np.LM do DPFa obniżające temp. zapłonu sadzy? Na ile dokładne dane podaje MES w temacie wypaleń? Zasadniczo temat do dyskusji akademickiej ale zastanawiam się albo nad wymianą (regeneracją) lub wycięciem. To ostatnie raczej w ostateczności. I jeszcze jedno czy ktoś z Was po wymianie DPFa "zerował" dane w MES w zakładce Regulacje / Wymiana DPF. Poniżej kilka scanów dla lepszego wprowadzenia
    28.12.2016 po Forte 2000 obr..PNG
    23.01.2017.PNG
    19.12.2016 po LM Diesel Spulung.PNG
    10.04.2017.PNG
    24.10.2016.PNG

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Wg mnie szukasz dziury w całym. Nie bądź "Januszem z Polski", nie wycinaj. Nie ma problemów? Zapomnij o DPF i jeździj. Być może ten DPF przetrwa do końca eksploatacji tego wozu.
    Jeśli (co wątpliwe) filtr kiedyś Ci się zatka zamulając auto, to znaczy że coś z silnikiem jest nie tak - przebieg 200K to żaden przebieg. Wtedy usuwasz przyczynę (a nie objaw, czyli zatkany DPF), kupujesz za 150 pln 5L płynu do czyszczenia DPF, demontujesz go (dostęp bardzo łatwy) i płuczesz, viola. Aha, nie kupujcie w tym celu płynu do czyszczenia kominków, to nie jest to samo, w płynach do kominków nie ma inhibitorów korozji.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego o wycince pisałem jako o ostateczności. Ekonomia jest nieubłagana za profesjonalną (słowo klucz) wycinkę zapłacę u siebie ok. 1 tys.PLN a za regenerowany filtr (m.in. 2 letnia gwarancja) 600 PLN + 50 dych montaż. Nie tyle szukam dziury co byłem ciekaw Waszych opinii szczególnie o dokładności wskazań MESa. Jak pisałem jedynym niepokojącym ( o ile tak to można nazwać) objawem są dane z MESa. Nie wpadam w rezonans, z pi...dy także nie strzelam po prostu jestem ciekaw.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Czasem pali Ci się częściej czasem rzadziej, moim zdaniem to normalne. U mnie kiedy jeszcze miałem dpf było podobnie, czasem miałem średnią z 5 wypaleń np 900km a czasem 300-400. Na moje oko nie ma co szukać dziury w całym dopóki ładnie się pali i nie zapycha to nie ma co grzebac. Ja poznałem się swojego tylko dlatego że wywalalem egr i klapy i dpf był niejako gratis do tego. Ż perspektywy czasu trochę się zastanawiam czy aby na pewno dobrze zrobiłem że zleciłem jego usuniecie.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Jest ok.
    Chcesz rzadziej ? Daj sobie wymianę dpf w mesie a tego wyczyść . Ecu dostanie infor o 0% zapchaniu go pyłami i będzie inaczej liczył interwały.


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.6 multijet czy poznajecie kiedy zaczęło się wypalanie DPF
    Napisany przez tomlan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2017, 16:54
  2. Croma 2005 wypalanie DPF
    Napisany przez Greg11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-01-2017, 22:58
  3. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 22:37
  4. Wypalanie DPF - błąd 1206
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-08-2015, 21:08
  5. DPF wypalanie pomocy
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 23-03-2014, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wypalanie-dpf-36201

fiat croma dpf kontrolka

dpf fiat croma

fiat 2 0 jtd kiedy wypala filtr

wypalanie pdf croma 2.4

wypalanie filtra DPF fiat 1.9 120km

fiat Ducato ile trwa wypalanie dpf

fiat croma dpf

programowe wypalanie dpf fiarcroma

blad dpf fiat croma wypalanie programowe

blad dpf tryb awaryjny croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446wypalanie-dpf-362012

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl