Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Patryk, weź ten stary wypłucz octem (o ile ten osad to kamień z wody , kup nowy oring za 2 zł i masz zapasowy, sprawny termostat
No przed wlozeniem ja bym jednak wzial garnek z woda na gaz . Pomiar pirometrem i patrzec jak sie zachowujeTzn ja osobiście bym go juz nie instalowal by sie nie wkurw... ze znow trzeba deinstalowac. 200zl nowke kupujesz i masz spokój na kilkanaście lat
Osobiscie nie jestem zwolennikiem skladania na starych gratach przetaczania tarcz itd.
Rzeczywiscie stary nie wyglądał za dobrze, co bylo lane wczesniej to nie wiem, ale spuscilem caly plyn i zalalem nowy.
Stary termostat idzie do śmieci
Cześć
Przy temperaturach zewn ok 0 stopni masz rację Wskazówka ma stać i już. Ale przy -10 nowe focusy stojąc w korku nie nagrzewały się... można przejechać w ciągu 30 min 10 km i ogrzewanie ledwie zipie... miałem 2 w ciągu 5 lat zawsze nowe i było to samo przy silniku 1.6 tdci. Serwis tłumaczył wysoką sprawnością motoru.. Fakt 2 litry mniej na 100 niż Croma na tej samej trasie.
Croma nagrzewa się o wiele szybciej, ale użytkując ją na krótkich trasach miejskich zastanawiałem się nad lekkim przysłonięciem wlotów powietrza na dole zderzaka... może ktoś tak działał? Trasy niestety 4-8 km i boję się że mój JTDm będzie biedny przy dużych mrozach
W stilo tak robiłem i dużo to dawało. Z resztą nie tylko ja. Wielu z nas przysłaniało chłodnice, kratki wlotu powietrza lub atrapy. Nikomu się auto nie przegrzewało. Polecam, bo rzeczywiście dużo szybciej nabiera temperatury.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Czym przysłaniałeś?No i jak takie "cuś" zainstalować,żeby nie zaszkodzić?
W "kancioku" wystarczył karton ale tam było miejsca co niemiara ...
Ja osobiście przy mrozach -35 na szybkozałożyłem worek foliowy z pralni. Przywaliłem u góry klapą a na dole przywiązałem do zderzaka. Miało być na jedną jazdę, zostało na 2 tygodnie bo nie miałem czasu zrobić nic lepszego miałem gdzieś jak to wygląda.
Chłopaki malowali na czarno karton lub jakieś kawałki plastiku (cienkiego poliwęglanu?) i wtykali między zderzak a chłodnicę. Pęd powietrza i tak Ci to dociśnie do chłodnicy więc chyba nawet nie ma sensu specjalnie przywiązywać
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
otwierający się za wcześnie lub calkiem otwarty termostat to pikuś... mój dziad się zamknoł podczas jazdy.... efekt silnik zagotowany w minutę, co ciekawe po wymontowaniu tego dziada i przyjrzeniu się on został tak skonstruowany aby własnei w ten sposób padł po prostu bolec na kórym sie opierał bimetal normalnie sie przesunął o prawie centymetr, dlatego to się zamknął na amen...
Tak jak najbardziej dolną część można zasłonić na zimę. Dodatkowo to ochroni skraplacz przed kamyczkami jeśli ktoś niema siatki. Ważne aby o tym nie zapomnieć na wiosnę gdy temperatury wzrosną...
Co do silnika tak jak powiedziałem nawet przy mrozach minus kilkunastu C w Cromie i Stilo termostat musi stać pionowo po nagrzaniu... opadanie świadczy o jego problemie... ( o fordach się nie wypowiem bo to kompletnie inny silnik o innej pojemności i innym sterowaniu ). Jeśłi masz krótkie trasy 4 km ... to obawiam się że żaden silnik się nie nagrzeję, który niema "mokrego -webasto" Na pewno mój I30 z benzynowym silnikiem tego nie potrafi
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Nie trochę tylko jakiś osioł to wymyślił. Kto k***a wymyślił takie mocowanie? O ile faktycznie wymiana samego termostatu nie stwarza jakimś problemów bo jest na wierzchu to przykręcenie chłodnicy EGR to porażka. Zacząłem to rozbierać i złożyłem to z powrotem bo czasu mi brakło, a samochód był potrzebny. Muszę wymyślić jakiś patent na to
Witam panowie. Już nie mam siły do tej Włoszki .wymieniłem termostat bo objawem była wskazówka na drugiej kresce po wymianie to samo dodam że wskazówka na zimnym silniku dosłownie leży po nagrzaniu podnosi się powoli do 2 kreski. Pomóżcie co to może być ?
Układ chłodzenia jest na 100 procent drożny ? Druga sprawa sprawdź nowy termostat manualnie , czyli pojemnik z wodą i termometr w czasie podgrzewania. Może okazać się że nówka sztuka jest wadliwa.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Z tego co opisujesz to masz uszkodzony termostat... Jest masa kiepskich części zamiennych i nawet stosowanie obecnie markowych części nie gwarantuje sukcesu, a termostaty to tylko markowe - ja polecam BEHR !!!
Ale może masz uszkodzony wskaźnik więc podłącz się komputerem i sprawdź jaka jest faktyczna temperatura silnika
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje