Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 72
Like Tree3lubi to!

Temat: Temperatura silnika  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    577
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Odświeżę temat - generalnie wskazówka temp. jest zawsze na środku - czy upał czy mróz. Ale wczoraj samochód stał po trasie 2-3 h na dworze po czym ruszyłem. Powolny wyjazd z parkingu, droga przez Bydgoszcz ok 3 km (światła itp) oraz kilkanaście min jazda w korku w garażu podziemnym w poszukiwaniu miejsca i wskazówka na 1/3. W tym czasie powinna już być w połowie. Czy raczej norma czy spodziewać się wymiany termostatu? Przy samochodzie czyś było zapach płynu chłodzenia ale raczej stawiam na samochód obok. Poziom płynu ok i u mnie w garażu nic nie czułem. Jak ruszyłem w trasę to wskazówka poszła na połowę
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Skoro kiedys było inaczej i silnik trzymał temp na postoju to znaczy, że termostat zaczyna szwankować. U mnie jest podobnie. Zlogowałem temperaturę w czasie jazdy, nie przekracza 75 stopni. Muszę umówić auto na wymianę.
    Nigdy więcej STILO

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    577
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Szczerze nigdy się nie przyglądałem. Temp. trzymał na trasie i to mi wystarczało. Ale racja - zloguję go po rozgrzaniu i sprawdzę.
    Trudno się to bydle wymienia?

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    W 120Km lekko nie jest . Glownie przeszkadza chlodnica egr ale jest do opanowania w 2-3h

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    37
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    z tego co kojarzę, to w 1,9 16V siedzi podobnie jak u mnie. po wyjęciu akumulatora z podstawą i odkręceniu rury doprowadzającej powietrze do kolektora dolotowego, to masz dużo miejsca.
    łącznie masz do odkręcenia akumulator, następnie jego podstawa( 3 śruby), rura dolotowa (3 śruby i jedna opaska zaciskowa).
    sam termostat jest przykręcony chyba na 2 śruby i jeśli dobrze pamiętam to 5 opasek zaciskowych na przewodach.

    dobrze jest wcześniej spuścić płyn chłodniczy. pod chłodnicą jest zaworek do spuszczania płynu. niestety lubi stwarzać problemy.
    kilkanaście osób już z tym walczyło z różnymi rezultatami.
    poczytaj wcześniej o ewentualnych utrudnieniach co byś się nie zdziwił jak już będziesz miał wszystko do wymiany przygotowane. był o tym dość duży temat.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 18-12-2017 o 13:27
    Pozdrawiam


  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    577
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki. Jeszcze poobserwuję jego zachowanie i zobaczę. Mam też do uszczelnienia dolot turbo a bez kanału trudno więc za jedny razem oddam wszystko do magika - albo wezmę się sam

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    26
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9jtd
    Rocznik
    2005
    Ja mialem taka temperature po 8km normalnej jazdy.
    IMG_20171218_131137.jpg

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Najdłużej schodzi zanim wskazówka wejdzie na te ćwierć wskaźnika, później już idzie w miarę szybko do pionu. Moja też nie nagrzewa się ekspresowo, ale chyba te silniki tak już mają.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Hmm
    U mnie po 8km to jest chyba wyzsza temp po wymianie termostatu (jeszcze dzisiaj sie przejade).
    Objawami uwalonego termostatu bylo np hamowanie silnikiem spadała temp. ,postoj w korku temp spadala (oczywiscie zima) no i dosc dlugo sie nagrzewal.Teraz temp stoi w pionoe

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    U mnie po ok 8km jest w pionie

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    U mnie w ciągu 5 km (ok. 10 min jazdy przez Poznań) silnik nagrzewa się tak, że wskazówka wstaje prawie do samego pionu.
    Mam jedną uwagę: to że przejeżdżasz 8 km nic nie znaczy, bo wydaje mi się, że jadąc cały czas silnik Ci się nagrzeje, a jeśli dużo czasu będziesz spędzał stojąc w korkach czy na światłach, to silnik Ci się nie dogrzeje aż tak bardzo. To zaobserwowałem u siebie, że zimą temperatura silnika spada, ale miałem tak też w poprzednim benzynowym aucie (również po wymianie termostatu na nowy), mój tato ma tak u siebie od nowości, służbowe diesle też tak mają... Także bez spiny.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Zawsze możecie dotknąć węży na chłodnicy .. jeśli wskazówka nie jest w pionie a węże na chłodnie sa ciepłe/gorące to macie problem z termostatem..

    Przy sprawnym termostacie wskazówka po nagrzaniu ma stanąć pionowo i stać nieruchomo niezależnie od warunków na drodze... jeśli opada, wacha się to termostat do wymiany i niema co dywagować o wyższości i sprawności silników diesla itp..

    Niesprawny termostat = większe spalanie i 1000 innych problemów w tym z DPF-em
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 19-12-2017 o 07:52
    boch i Capsel lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Trudno się to bydle wymienia?
    Lekko nie jest, bo jak podjechałem z tym do mechanika, który mi ostatnio bez żadnych przypałów ogarnął wymianę kompletu świeczek żarowych, to chciał mnie odesłać do swojego kolegi po fachu Ty masz 16V, może tam jest łatwiej.
    W moim przypadku termostat otwiera się w miarę prawidłowo, ale niedogrzewa silnika. Po zlogowaniu okazuje się, że temperatura rośnie liniowo do ok. 80 stopni po czym następuje spadek temperatury, którą termostat utrzymuje w przedziale 72-75 stopni przy spokojnej jeździe i ok. 80 stopni przy bardziej dynamicznej jeździe. Każde zatrzymanie auta powoduje zauważalne cofnięcie wskazówki na desce. Tak jak napisał lisekg, ewidentny sygnał do wymiany.
    Nigdy więcej STILO

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    26
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9jtd
    Rocznik
    2005
    Jutro jade kupic termostat, a ile wchodzi plynu do obiegu?

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kup baniak 5l to wystarczy


 

Podobne tematy

  1. Temperatura Silnika
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2018, 20:38
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 08:13
  3. temperatura silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-04-2013, 08:47
  4. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-11-2012, 16:38
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 19:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat croma 1.9 16v

czujnik temperatury cieczy croma site:fiatklubpolska.pl

2.4 jtd termostat liniowo

temp. fiat croma spada

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl