Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 75 z 75
Like Tree3lubi to!

Temat: Temperatura silnika  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał patryk691 Zobacz post
    Kupilem Verneta. Widac, ale odkrecic te dwie sruby i go bezproblemowo wyciągnąć to raczej ciezko.
    U mnie stary wygladal tak:
    Załącznik 30378

    A nowy oczywiscie dal poprawe i wszystko juz sie tak jak byc powinno
    Łoooo matko co ty masz w układzie chłodzenia jak u ciebie wszystko tak wygląda to tylko mycie i płukanie układu ... chłodnica to pewnie kompletnie zawalona o bloku silnika nie wspominając
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Patryk, weź ten stary wypłucz octem (o ile ten osad to kamień z wody , kup nowy oring za 2 zł i masz zapasowy, sprawny termostat

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No przed wlozeniem ja bym jednak wzial garnek z woda na gaz . Pomiar pirometrem i patrzec jak sie zachowujeTzn ja osobiście bym go juz nie instalowal by sie nie wkurw... ze znow trzeba deinstalowac. 200zl nowke kupujesz i masz spokój na kilkanaście lat

    Osobiscie nie jestem zwolennikiem skladania na starych gratach przetaczania tarcz itd.

  5. #64
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    30
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9jtd
    Rocznik
    2005
    Rzeczywiscie stary nie wyglądał za dobrze, co bylo lane wczesniej to nie wiem, ale spuscilem caly plyn i zalalem nowy.
    Stary termostat idzie do śmieci

  6. #65
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2017
    Skąd
    KRK
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1,9 JTDm 8v
    Rocznik
    2008
    Cześć
    Przy temperaturach zewn ok 0 stopni masz rację Wskazówka ma stać i już. Ale przy -10 nowe focusy stojąc w korku nie nagrzewały się... można przejechać w ciągu 30 min 10 km i ogrzewanie ledwie zipie... miałem 2 w ciągu 5 lat zawsze nowe i było to samo przy silniku 1.6 tdci. Serwis tłumaczył wysoką sprawnością motoru.. Fakt 2 litry mniej na 100 niż Croma na tej samej trasie.
    Croma nagrzewa się o wiele szybciej, ale użytkując ją na krótkich trasach miejskich zastanawiałem się nad lekkim przysłonięciem wlotów powietrza na dole zderzaka... może ktoś tak działał? Trasy niestety 4-8 km i boję się że mój JTDm będzie biedny przy dużych mrozach


    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Przy sprawnym termostacie wskazówka po nagrzaniu ma stanąć pionowo i stać nieruchomo niezależnie od warunków na drodze... jeśli opada, wacha się to termostat do wymiany i niema co dywagować o wyższości i sprawności silników diesla itp..

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    W stilo tak robiłem i dużo to dawało. Z resztą nie tylko ja. Wielu z nas przysłaniało chłodnice, kratki wlotu powietrza lub atrapy. Nikomu się auto nie przegrzewało. Polecam, bo rzeczywiście dużo szybciej nabiera temperatury.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    49
    Postów
    267
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    Czym przysłaniałeś?No i jak takie "cuś" zainstalować,żeby nie zaszkodzić?
    W "kancioku" wystarczył karton ale tam było miejsca co niemiara ...

  9. #68
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Ja osobiście przy mrozach -35 na szybkozałożyłem worek foliowy z pralni. Przywaliłem u góry klapą a na dole przywiązałem do zderzaka. Miało być na jedną jazdę, zostało na 2 tygodnie bo nie miałem czasu zrobić nic lepszego miałem gdzieś jak to wygląda.
    Chłopaki malowali na czarno karton lub jakieś kawałki plastiku (cienkiego poliwęglanu?) i wtykali między zderzak a chłodnicę. Pęd powietrza i tak Ci to dociśnie do chłodnicy więc chyba nawet nie ma sensu specjalnie przywiązywać


    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    30
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9jtd
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał markr Zobacz post
    Trasy niestety 4-8 km
    Takie krótkie trasy to i benzyna ma problem by się nagrzać. Dla diesla takie odcinki są niekorzystne.

  11. #70
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    otwierający się za wcześnie lub calkiem otwarty termostat to pikuś... mój dziad się zamknoł podczas jazdy.... efekt silnik zagotowany w minutę, co ciekawe po wymontowaniu tego dziada i przyjrzeniu się on został tak skonstruowany aby własnei w ten sposób padł po prostu bolec na kórym sie opierał bimetal normalnie sie przesunął o prawie centymetr, dlatego to się zamknął na amen...

  12. #71
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał markr Zobacz post
    Cześć
    Przy temperaturach zewn ok 0 stopni masz rację Wskazówka ma stać i już. Ale przy -10 nowe focusy stojąc w korku nie nagrzewały się... można przejechać w ciągu 30 min 10 km i ogrzewanie ledwie zipie... miałem 2 w ciągu 5 lat zawsze nowe i było to samo przy silniku 1.6 tdci. Serwis tłumaczył wysoką sprawnością motoru.. Fakt 2 litry mniej na 100 niż Croma na tej samej trasie.
    Croma nagrzewa się o wiele szybciej, ale użytkując ją na krótkich trasach miejskich zastanawiałem się nad lekkim przysłonięciem wlotów powietrza na dole zderzaka... może ktoś tak działał? Trasy niestety 4-8 km i boję się że mój JTDm będzie biedny przy dużych mrozach
    Tak jak najbardziej dolną część można zasłonić na zimę. Dodatkowo to ochroni skraplacz przed kamyczkami jeśli ktoś niema siatki. Ważne aby o tym nie zapomnieć na wiosnę gdy temperatury wzrosną...
    Co do silnika tak jak powiedziałem nawet przy mrozach minus kilkunastu C w Cromie i Stilo termostat musi stać pionowo po nagrzaniu... opadanie świadczy o jego problemie... ( o fordach się nie wypowiem bo to kompletnie inny silnik o innej pojemności i innym sterowaniu ). Jeśłi masz krótkie trasy 4 km ... to obawiam się że żaden silnik się nie nagrzeję, który niema "mokrego -webasto" Na pewno mój I30 z benzynowym silnikiem tego nie potrafi
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #72
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Taa widoczny jest jednak troche w 120km przeszkadza chlodnica od egr.
    Nie trochę tylko jakiś osioł to wymyślił. Kto k***a wymyślił takie mocowanie? O ile faktycznie wymiana samego termostatu nie stwarza jakimś problemów bo jest na wierzchu to przykręcenie chłodnicy EGR to porażka. Zacząłem to rozbierać i złożyłem to z powrotem bo czasu mi brakło, a samochód był potrzebny. Muszę wymyślić jakiś patent na to

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2023
    Skąd
    Dolnośląskie
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2007
    Witam panowie. Już nie mam siły do tej Włoszki .wymieniłem termostat bo objawem była wskazówka na drugiej kresce po wymianie to samo dodam że wskazówka na zimnym silniku dosłownie leży po nagrzaniu podnosi się powoli do 2 kreski. Pomóżcie co to może być ?

  15. #74
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Układ chłodzenia jest na 100 procent drożny ? Druga sprawa sprawdź nowy termostat manualnie , czyli pojemnik z wodą i termometr w czasie podgrzewania. Może okazać się że nówka sztuka jest wadliwa.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #75
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Z tego co opisujesz to masz uszkodzony termostat... Jest masa kiepskich części zamiennych i nawet stosowanie obecnie markowych części nie gwarantuje sukcesu, a termostaty to tylko markowe - ja polecam BEHR !!!
    Ale może masz uszkodzony wskaźnik więc podłącz się komputerem i sprawdź jaka jest faktyczna temperatura silnika
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. Temperatura Silnika
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2018, 21:38
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  3. temperatura silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-04-2013, 09:47
  4. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-11-2012, 17:38
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat croma 1.9 16v

https:fiatklubpolska.plcroma-446temperatura-silnika-34835

czujnik temperatury cieczy croma site:fiatklubpolska.pl

2.4 jtd termostat liniowo

temp. fiat croma spada

Stilo temp silnika

https:fiatklubpolska.plcroma-446temperatura-silnika-348353

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl