Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 75
Like Tree3lubi to!

Temat: Temperatura silnika  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Mam to samo w Stilo. Zlogowałem temperaturę podczas rozgrzewania auta w trasie. Termostat otwiera się przy ok. 81 stopniach. Nigdy nie dobija do 90 stopni, przynajmniej zimą. Każdy postój na biegu jałowym na światłach powoduje opadanie wskazówki. Pamiętam, że kiedy kupiłem auto nie było takich objawów. Pojawiły się one tuż po wymianie rozrządu. Jeśli ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć to będę wdzięczny, bo póki co, straciłem zaufanie do mechanika.
    Takie objawy były w pierwszych Stilach które miały wadliwe termostaty a jak widzę to Ty masz po liftingu. Żeby się upewnić że to termostat to zrób test, przejedź 20-30 km tak żeby wskazówka była maksymalnie wychylona, wyłącz silnik na 5 min. Jeżeli po tym czasie uruchomisz silnik i wskazówka będzie stabilnie stać to na 100% uszkodzony jest termostat.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    boch pompe wody zmieniali przy wymianie rozrzadu?
    Jakiej firmy dali ?
    Ostatnio edytowane przez bronx ; 29-12-2016 o 16:44

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Metelli czy jakoś tak. Dobierali po vin. Nie sądzę aby miała coś wspólnego z niedogrzaniem silnika, bo od tego jest termostat aby utrzymać odpowiednią temperaturę czyli te ~90 stopni. Tymczasem wygląda to tak jakby w moim aucie pojawił się nagle termostat przedliftowy, czyli z niższą temperaturą otwarcia.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 29-12-2016 o 18:00
    Italians Do It Better

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    9
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2002
    U mnie to samo termostat stał za całą sprawą. Nie jest to kosztowna wymiana
    Ostatnio edytowane przez boch ; 04-01-2017 o 13:43 Powód: Nie spamujemy!

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2017
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    20
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    U mnie podobnie 13 km przejechane temp.może 50 na dworze minus 16 a termostat niedawno wymieniony dokładnie mc temu

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Od pewnego czasu także zmagam się z tematem termostatu. Byłem nawet u trzech mechaników, którzy twierdzą że niby wszystko jest ok. A u mnie wygląda to tak że gdy jadę bez włączonego ogrzewania to strzałka ustawia się w pionie po ok 6 km jazdy bez zatrzymywania. Gdy tylko zatrzymam się na światłach to strzałka spada w to miejsce które jest pokazane na zdjęciu. Gdy przyspieszam to wtedy rośnie znowu do pionu. Przy włączonym ogrzewaniu i minusowych temperaturach to po ok 15 km przejechanych w większości z górki strzałka zawsze trzyma się w tym miejscu co na zdjęciu. Dodatkowo gdy jadę np. autostradą i strzałka stoi w pionie to po zjeździe z autostrady wskazówka spada w to miejsce co na zdjęciu. Mechanicy twierdzą że tak ma niby być. Przewertowałem kilkadziesiąt stron na forach alfy romeo i lancii z silnikami 1.9 jtd i zdania są podzielone. Jedni twierdzą że tak ma być inni że nie a trzeci po wymianie nie widzą różnicy. Wyczytałem też że radzą montować tylko oryginały bo wszelkie zamienniki działają różnie(niekoniecznie tak jak trzeba). Nowy termostat w ASO kosztuje 395 zł+ koszty wymiany.WP_20170107_12_43_44_Pro.jpg

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Masz podobnie jak ja. Ja z tym nic nie robię, bo nikt mi jeszcze nie udowodnił, że taka niewielka różnica w temperaturze (ok. 10 stopni) ma jakiś wpływ na spalanie. Termostat jako tako jest sprawny. Nie przepuszcza podczas nagrzewania sądząc po temperaturze na rurze wychodzącej do chłodnicy. W moim przypadku zastanawia mnie jedynie fakt, że problem lekkiego niedogrzania pojawił się po wymianie rozrządu. Brałem nawet pod uwagę przestawiony rozrząd i mniejszą sprawność silnika. Jest to możliwe w mJTD 8V? Też ustawia się na blokadach?
    Italians Do It Better

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A co zle pali po wymianie?Kopci , nie ma mocy?na moje na 99% To nie wina rozrzadu. Moze jakos zaczales dokladniej sie przygladac pracy silnika po wymianie rozrzadu ?
    U mnie przy obecnych mrozach tez wskazowka spada na postoju. Duzo jezdze rowniez nowym masterem tam przy kazdym odpuszczeniu gazu wskazowka spada i to kazdy tak ma.
    Temp do 90 to raczej nie dobije tak do 85-87C max.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Miałem ten sam problem co opisujecie powyżej. Na rozgrzanym silniku po zatrzymaniu się na światłach wskazówka temperatury opadała w dół o jedną kreskę. Pomogła wymiana termostatu na nowy + wymiana płynu chłodniczego przy okazji. Teraz po rozgrzaniu silnika wskazówka zawsze stoi w pionie. Mam również wrażenie że teraz silnik szybciej uzyskuje wskazaną temperaturę przy minusie na dworze.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2014
    Skąd
    Komorniki
    Wiek
    46
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1.9JTD @180KM, Honda Civic Type-R @250KM
    Rocznik
    2006
    U mnie też chyba temostat to wymiany. Na odcinku 15km, przy -5 temperatura silnika dochodziła do max 66-67stop.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Diesel przy minusowej temp wolno osiaga ok 80-90st ( przy -10 może nawet w jeździe miejskiej nie osiągnąć)
    Jak staniecie i działa nadmuch to nic dziwnego że spada temp - prawda ?? !!
    Jeśli przy -15 -20 i więcej macie ponad 60-70st w wolnym ruchu miejskim ( po ok 7-10km) , a przy temp ok zera -5 wszystko gra, czyli jest ok 90st to nie ma potrzeby szukać dziury w całym.
    Ewentualnie wymienić na benzynę, powinno być dużo lepiej

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2014
    Skąd
    Komorniki
    Wiek
    46
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1.9JTD @180KM, Honda Civic Type-R @250KM
    Rocznik
    2006
    U mnie było max 67 stop. w trakcie jazdy autostradą 110-130km/h także pewnie za mało a benzynę to ja mam ale w innym aucie używanym zresztą tylko latem.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Pytanie najważniejsze, czy te 10 stopni niedogrzania silnika ma wpływ na spalanie?
    Italians Do It Better

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Ja bym zadał pytanie trochę inaczej: czy te 10-20 stopni niedogrzania silnika ma wpływ na kondycję silnika?
    Osobiście prawie rok jeździłem z wskazówką poniżej 90* w Megance, ale to była benzyna - po wymianie termostatu nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o korzystanie z auta - spalanie to samo, moc ta sama... Tylko spokój w głowie, że wskazówka jest na swoim miejscu.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Moim zdaniem ( niekoniecznie słusznym ) te 10-15st C pominąłbym w sprawności silnika.
    I tak wykorzystujemy mały % reszta to straty cieplne itp. Dla mnie ok 65-70st do 90 to dobry zakres użytkowy w zimę.
    Dziś 35km -17st C, 2.4jtd max temp ok 70 st C - lancia
    Wczoraj croma -15, temp ok 70stC , ten sam dystans.


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Temperatura Silnika
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2018, 21:38
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  3. temperatura silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-04-2013, 09:47
  4. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-11-2012, 17:38
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat croma 1.9 16v

https:fiatklubpolska.plcroma-446temperatura-silnika-34835

czujnik temperatury cieczy croma site:fiatklubpolska.pl

2.4 jtd termostat liniowo

temp. fiat croma spada

Stilo temp silnika

https:fiatklubpolska.plcroma-446temperatura-silnika-348353

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl