Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 38 z 38
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Mam kolektor alu. Podobno da sie go rozpolowic na aucie, widzialem gdzies foty z czyszczenia po rozlozeniu a bez wyciagania dolnej czesci. Musze dokladnie sie temu przyjrzec u siebie. Jesli uda mi sie wyjac gorna polowe kolektora bez demontowania dolnej to usuniecie klap bedzie trwalo z pol godziny wiercenie w aluminium jest proste jak budowa cepa, a ze spawaniem otworow tez chyba sobie poradze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    Nie chce Cie martwić, ale jeśli dałoby się to zrobić to każdy by tak postępował. Nie rozbierzesz kolektora bez wymontowania go, a za tym kryje się wymontowanie pompy CR.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Na tym forum lub na forum alfy, albo moze vectry widzialem opis ze zdjeciami, kolektor byl rozpolowiony, dolna czesc byla na aucie, gorna zostala wyjeta. Byly tam nawet foty z czyszczenia i kolektor, tzn dolna polowa byla zaslepiona jakimis chusteczkami zeby sadze nie polecialy w silnik. Z tego co pamietam trzeba bylob wykrecic jakies szpilki i nie byla to prosta zabawa, wrecz byl prze...rana ale wykonalna, skoro autor podolal. Poki co rozebranie na aucie wchodzi w gre i wydaje mi sie wykonalne. Do jutra jestem na urlopie, po powrocie do domu postaram sie to ogarnac, jesli nie zapomne zrobie kilka fotek podczas proby rozkrecenia.
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 07-10-2014 o 22:07

  5. #34
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Mam kolektor alu. Podobno da sie go rozpolowic na aucie, widzialem gdzies foty z czyszczenia po rozlozeniu a bez wyciagania dolnej czesci. Musze dokladnie sie temu przyjrzec u siebie. Jesli uda mi sie wyjac gorna polowe kolektora bez demontowania dolnej to usuniecie klap bedzie trwalo z pol godziny wiercenie w aluminium jest proste jak budowa cepa, a ze spawaniem otworow tez chyba sobie poradze.

    pompę się wyciąga aby dojść do jednej nakrętki -przed wyciągnięciem pompy cr blokujesz koło paska rozrządu 2 śrubami aby potem nie ustawiać go na nowo,ja tak robiłem - na yotube jest kilka filmików - można pokusić się o rozpołowienie kolektora bez jego wykręcania ale szczerze powiem że prościej i szybciej jest wyciągnąć go z silnika a i czyszczenie jego jest wtedy proste i bezpieczniejsze (syf nie dostaje się na denko tłoka

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Moja Croma nie dymi przy odpalaniu, klap wirowych chyba nie ma bo to wersja 120 kucyków, egr częściowo zaślepiony podczas akcji serwisowej i póki co działa. Ma tylko takiego focha że nie zawsze chce palić za pierwszym razem, czasami muszę 2-3 razy dłużej przytrzymać na rozruszniku.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Wykonalem w koncu zaslepke calkowita, dodatkowo zamowilem zaslepke z otworami za 9 zl z alle. W poniedzialek, jesli temperatura pozwoli zamontuje i napisze czy cokolwiek to dalo

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Listwa klap wrocila na miejsce, sprawdzilem swiece. Zalozylem zaslepke z otworami za egr. Auto po zalozeniu listwy odpala lepiej. Auto odpalam po 10 sekundach od wlaczenia zaplonu- nie zwracam uwagi na kontrolke swiec, jest to mniej wiecej czas zgasniecia wszystkich kontrolek ktore powinny zgasnac. Od soboty dym zniknal i auto pali od strzalu. Diagnoza - kolektor, bo zalozenie listwy bardzo pomoglo. W miedzyczasie zamiaruje zregenerowac rozrusznik i wymienic termostat z czujnikiem, ale to juz poza tematem
    Imo zaslepka egra bardzo poprawila plynnosc przyspieszania, wczesniej odczuwalem takie delikatne szarpniecia po ostrzejszym wcisnieciu gazu, w pewnych zakresach obrotow. Teraz tego nie ma. Przy okazji wyczyscilem egr i czujnik na kolektorze, od ostatniego zagladania tam zrobilem z 5-6 tysiecy km, po tym co zastalem tam uwazam ze te elementy nalezaloby czyscic co 2-3 miesiace, ilosc sadzy byla znaczna.
    Najblizsze kilka dni, akurat mam 4-5 stopni mrozu rano a po pracy nawet do 10 na plusie, potestuje odpalanie, jesli auto bedzie palic tak jak teraz od soboty to poszukiwania zakonczone i pora na regeneracje kolektora.
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 28-10-2014 o 13:57

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2015
    Skąd
    bielsko biała
    Wiek
    41
    Postów
    2
    Auto
    croma 1,9
    Rocznik
    2005
    panowie klapy mają bardzo istotne znaczenie przy uruchamianiu silnika. ja w swojej cromie miałem uszkodzone o czym nie wiedziałem i przy -10 stopniach auto odpalałem 10 min, czasami nawet do zdechnięcia akumulatora. trochę poczytałem na forum dowiedziałem się co nie co o tych klapach i dałem kolektor do przerobienia. teraz nie mam tych klap croma przy -20 odpala na dotknięcie kluczyka.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Niebieski Dym 1.9 JTD (Video)
    Napisany przez BRAVO 150KM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-01-2014, 15:47
  2. Turbina, niebieski wężyk
    Napisany przez Overboost na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-11-2013, 09:50
  3. niebieski dym ....
    Napisany przez marcin1325 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-07-2012, 19:51
  4. 1.4 12V Bravo - niebieski dym
    Napisany przez arturos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 19:29
  5. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 23:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446szary-niebieski-dym-silnik-1-9-a-24858

1.9 cdti kopci na niebiesko przy odpalaniu

alfa 159 1.8 puszcza baka po odpaleniuprzy przyspieszaniu dym fiat cromazle odpala na zimnym silniku szaro niebieski dymalfa 156 1.9 jtd kopci na niebieskofiat croma dymi1.9 jtd kopci na niebiesko1.9 jtd 150km dymi po odpaleniubialy dym alfa 1.9alfa romeo kopci po odpaleniuwypieta lustwa klap wirowych alfa 159 jtdmna zimnym silniku nie kopci a rozgrzamy kopci alfa 1561.9 jtdm 120km croma rozgrzaniekopci na szaro przy odpalaniu jtdalfa kopci na bialo i ma ciezko odpalafiat croma 1.9 jtd 120 km rozgrzewaniediesel 1.9 tdi nie bierze oleju dymi na szaro przy przyspieszaniualfa 159 kopci przy odpalaniu1.9 jtd dymi na szaro przy przyspieszaniuUbytek oleju i kopcenie Fiat cromaszary dym z rury wydechowej przy temperaturze 14 stopni1.9 jtd 150km siwy dym1.9 tdi kopci na szaro przy obciazeniufiat kopci przy pierwszym odpaleniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl