Ja gdyby nie znajomość tematu i nowy odcinek drogi do pracy( 5 km cichej bez szumu nawierzchni) to pewnie niczego bym nie podejrzewał. W sumie to jestem ciekaw jak długo już tak mogę jeździć.
Ja gdyby nie znajomość tematu i nowy odcinek drogi do pracy( 5 km cichej bez szumu nawierzchni) to pewnie niczego bym nie podejrzewał. W sumie to jestem ciekaw jak długo już tak mogę jeździć.
Ja miałem kupić crome ale stało się inaczej i jest corolla e12 1.4 d4d, ogólnie to samochód tani w jeździe ale myślałem siebie ze tu chociaż problem ze skrzynia biegów nie dopadnie mnie jak to mogło być przy cromie. No ale życie lubi niespodzianki i po roku skrzynia w corolli zaczęła mieć takie same objawy jak u was. Diagnoza łożyska, zaczęło się od 5 biegu a po ok 1000 km już było na 4 i zaczynało być słychać na 3 biegu. Tak jak tu piszecie, zmiana oleju już nie pomoże na to, trzeba w końcu robić, żeby jeździć spokojnie a nie słuchać tego szumu. Nie wiem jak u was, ale nie są to bardzo drogie i skomplikowane rzeczy, ja znalazłem mechanika który się zna i całość z kompletem łożysk, olejem i robocizną wyszła mnie coś ok 1300 zł, spokój icisza jest bezcenna. No i jak dalej jadę to nie myślę ciągle czy to już się posypie czy jednak dojadę. Toyota też ma wadliwe skrzynie ale co zrobić jak jeździć trzeba. Pozdrawiam właścicieli cromy, bo to bardzo fajny samochód.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Czy ktoś z kolegów z pewnym przebiegiem może się podzielić przy jakim przebiegu skrzynia wymagała już remontu? Mnie tez to dopadło w aucie z pl salonu od pierwszego właściciela przy rzekomym przebiegu niecałe 130kkm.
Co prawda nie w moim rydwanie ale u Koleżanki w Astrze z takim samym silnikiem 150 KM więc układ napędowy "bliźniaczy" z Cromką skrzynia wymagała remontu przy potwierdzonym przebiegu ok. 230 tys km.
Dzięki Panowie, 2 zbliżone przebiegi to już coś. Do swojego dołożę sto tysięcy i pokryje się z podanymi przez Was
Ja robiłem przy ok 205 tyś km, ale poprzedni właściciel kupił moja Crome z uszkodzona skrzynia (wałek wyszedł obudową przy przebiegu ok 130 tyś km) mówił że nie remontował tylko wstawił kupioną używaną. Sąsiadowi z osiedla rozsypała się podczas jazdy nad może przy przebiegu ok 240 tyś km.
Przebiegi różne, ale wszystko tez zależy od stylu jazdy. Ja kupiłem Rok temu od gościa który jeździł głównie po mieście z rzekomym przebiegiem 104kkm, gdzie ja od zakupu do teraz zrobiłem ok 25 tys po Polsce głównie autostradami. Po mieście pewnie by jeszcze pojezdzila ale jazda autostradowa dała się we znaki.
A i niedługo po zakupie zaczęły wyć łożyska jak się okazało w skrzyni, odrazu wymieniłem olej ( wylałem 1,8 litra ) czystego bez opiłków, a zalałem ams oil około 3 litry. Niestety nie uratowało to skrzyni
Witam, wykonywałem remont skrzyni przy przebiegu 185 tys.. Olej przed remontem był czysty, wymieniany przy przebiegu 140 tys.
Ziut, a ile oleju wlałeś przy tej wymianie przy 140 tyś?
a czy ktoś swapował skrzynie na duzo mniej awaryjna ? w sensie z m32 na f40 ? do cromy ? zestaw mozna miec za 1200 zl ze skrzynia półoskami dwumasa itp wszystko na wierzchu wiec rewizje można zrobić. https://allegro.pl/oferta/przekladka...0km-7672311717 niby vectra croma ta sama płyta ale niepokoi mnie lewarek z wodzikami
Z tego co wiem jest to możliwie, kiedyś nawet ktoś pisał na forum że zmieniał m32 na f40
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja robiłem skrzynie przy przebiegu potwierdzonym ok 180k. Słychać ją było od 160k najpierw w zimie przy dużych mrozach a potem już za każdym razem na zimnym silniku. Oprócz dźwięków skrzynia nie wykazywała żadnych innych objawów (ruchów lewarka, problemów z wybieraniem biegów)
Jaka dbasz tak masz...
Ja mam 170 tyś km i jest wszystko OK... Ale olej pierwszy raz wymieniłem w skrzyni przy przebiegu 50 tys km.. i tak staram się co 50 tys ... oczywiście nie to co zalecali tylko AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90+ dodatek XADO VERYLUBE TURBO NANO
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Ja olej wymieniałem przy 120k ale niezbyt skutecznie jak widać... Zamówiłem Liquid Molly w zalecanej (powiększonej) ilości. Zawiozłem samochód na wymianę oleju. Po wymianie mój Liquid Molly został w bagażniku... Wlali jakiś Lotos w nieznanej mi ilości i z łaską nie wzięli za ten olej kasy gdy okazało się, że dali dupy. Co ciekawe problem z łożyskami najpierw pojawił się na łożyskach zamykających (szumiało cały czas) a dopiero po czasie na 5 i 6 biegu.
Ostatnio edytowane przez lupuss ; 13-12-2019 o 14:10