Adamo, profilaktycznie wyłożyłeś 1400 pln na skrzynię?
Tak tz. na 6 biegu lewarek przesuwał się do przodu lub do tyłu, poza tym było ok.
Witam. Na wiosnę muszę zabrać się za skrzynię. Już lekko szumi na 6 i lewarek zaczyna czasem myszkować.
Szukam dobrego fachowca w okolicach między Toruniem a Ostródą (mieszkam pomiędzy ). Niby mam jakiegoś ale podobno czasem coś mu nie wyjdzie. Możecie mi kogoś polecić?
Pozdrawiam
Przypuszczam że nie ma takich co im wszystko wychodzi , kwestia jak do tego potem podchodzi.. może zastanów się nad kupnem zregenerowanej . Swoją jak oddajesz to za 1200 kupisz po regeneracji.
Kiedyś czytałem o tych skrzyniach ,a sam miałem M20 . Jeśli ktoś się specjalizuje w nich ,to wie jakie naciągi zrobić łożysk itd ,a jak ktoś remontuje każdy model ,to zastosuje pewnie wedle doświadczenia ,co nie zawsze będzie prawidłowe w tej skrzyni. Podobno te z fabryki Opla wytrzymywały krócej niż te z Fiatowskiej ,bo właśnie naciągi łożysk były inne (a że ma wadę fabryczną ,to tylko przedłuży trochę żywotność ).Tak samo ilość oleju potem zalanego -fabryczne dane jedno ,a realne to inna sprawa.
I stało się. Zregenerowałem moją m32. Niestety szum był już jak od lecącego B29. Robotę zleciłem firmie z Sosnowca. BCS ich nazwa. Ponieważ mieszkam w Mazowieckim w gre wchodziła tylko wysyłka kurierem. Muszę Wam powiedzieć, że zrobili robotę tip top. Skrzynia chodzi jak marzenie. Wcześniej oprócz buczenia były spore ruchy lewarka na 1 biegu. Przy ostrzejszym ruszeniu pewnie by i wyskoczył. Bardzo szybko dostałem skrzynie z powrotem. Koszt 3090zł za wymianę wszystkich łożysk, trybu 1 biegu i kilku innych zęści. Dla zainteresowanych mogę napisać priv. Nie chcę aby ten post wyglądał na reklamę ale skoro oni robią dobrą robotę i tanio to pomyślałem, że warto się z Wami podzielić. Firma jest naprawdę godna polecenia. Ogarną sami kuriera, wyślą pudło do spakowania skrzyni i to wszystko za 100zl w jedną stronę. Ja walczę dalej. W tym roku wydałem już 5090zł z czego 3090 skrzynia i dalej łożysko koła, poducha silnika, serwis olejowy, płyn hamulcowy, wymiana gumy od przegubu i coś tam jeszcze. Teraz muszę zlikwidować tyrkotanie z klimy, przykleić listwę wokół okienka z tyłu bo jeszcze tego nie zrobiłem, przymocować listwy w drzwiach i wiele innych rzeczy. Gdybym nie kochał tego auta...
BCS robi remonty dla Opla . Co ciekawe ,ale zalecają inną ilość oleju -jak wspomniałem -niż Opel . Opel ciągle się upiera na mniejszej ilości .Jeśli ten co naprawia twierdzi ,że jego dane gwarantują bezproblemową jazdę ,to komu wierzyć ?. Miałem M20 (mniejszy M32) i zalałem większą ilością oleju jaki oni polecają (Fuchs) i tutaj akurat mi gorzej chodziła ,zlałem, i dałem oplowski olej (też większą ilość od tej co podał Opel) ale nowszej formulacji (Opel upierał się ,że w moim aucie już taki jest ,a nie ten ich uniwersalny czerwony) .Zlewałem u mechanika i zszedł czerwony -czyli Opel sam nie wiedział co tam mam fabrycznie. Po tej akcji skrzynia chodziła bez uwag .We Fiacie można stosować Tutellę ,ale nie wiem ,czy Technyx czy Matryx (parametrów nie pamiętam) .
A ja leje do skrzyni średnio co 50 tys km AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90+ dodatek XADO VERYLUBE TURBO NANO i mimo tego, ze to nie olej do tej skrzyni i przebiegu ponad 170 tys km wszystko działa jak należy nawet mimo lekkiego wirusa a 6 bieg jest przeciez moim ulubionym biegiem bo mam srednie spalanie za ostatnie ponad 100 tys km
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
...poniżej krótki artykuł o problemach skrzyń M32 (temat znany zapewne większości użytkowników):
https://www.auto-krak.pl/auto-krak/m...egow-opel-m32/
oraz biuletyn techniczny Opla dotyczący skrzyń M32 (niestety w oryginale EN):
https://www.auto-krak.pl/auto-krak/n...nia-m32-i-m20/
a tutaj krótki wątek o olejach do tej skrzyni z forum Chevroleta:
Forum Chevrolet :: Zobacz temat - Skrzynia biegów w Cruze 1.4T i 1.7 - wymiana oleju
moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma
W kwestii oleju do skrzyni to faktycznie krąży sporo sprzecznych danych. U mnie ASO Fiata zalało 1.9 litra - tyle było w specyfikacji skrzyni, zdjętej po VIN. Natomiast kiedyś użytkownik andy5 wrzucił screen z eLearna, gdzie Fiat podaje, że do skrzyni powinno wejść 2,4 kg oleju. Co w przeliczeniu na gęstość daje 2,9 litra. Kazałem sobie dolać oleju do 2,9 litra i jeżdzę. Skrzynia jest zalana Tutela Matryx.
Matryx a Technyx z tego co kiedyś szukałem mają inne właściwości . Nie będę się upierał na siłę co do właściwości chemicznych ,ale jeden z nich z tego co pamiętam jest lekko agresywny do materiału z jakiego są zrobione synchronizatory i dlatego dobrze jest wiedzieć jaki olej powinien być fabrycznie w skrzyni danego typu,numeru . Miałem M20 i też chciałem zastosować tańszy odpowiednik z Fiata i szukałem po różnych forach . W końcu zalałem Fuchsem i było akurat gorzej ,dodałem dodatek LM taka pasta do skrzyń -jeszcze gorzej ,zlałem i dałem oplowski 1940004 (to taki słomkowy z tego co pamiętam ) i od tego czasu bez uwag ,jedynie założyłem wymianę co 60 tyś km . W M32 znalazłem nawet ilości około 3 litrów ,zapytaj w BCS albo popatrz na ich stronie pomocne uwagi
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 11-02-2019 o 19:25
Poniżej wrzucam zrzut z instrukcji co do oleju. olej.png Może się przyda.
ASO leje Matryxa i ja też. Skrzynia chodzi jak powinna. Nie wiem czy w Oplu też już nie leją Tutelli. Co do większej wytrzymałości skrzyń we Fiacie to podobno prawda(źródło ASO), a to dlatego, że Opla olej jest g... warty i lany w zbyt małej ilości
Ogólnie mam wrażenie, że czego nie dotknie się Opel to fabrycznie już jest zepsute. Nic nie wyciągają wniosków bo po Vectrze następna Insignia powinna być dopracowana w szczegółach, ale... niestety.
Inżyniery z błyskawicy nawet BMW potrafili zepsuć swoją oczywiście zbyt słabą skrzynią biegów.
Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 12-02-2019 o 18:08