Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 43
Like Tree1lubi to!

Temat: rozrząd  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    przez 5 lat auto jeździło tylko 3 razy? rzeczywiście zadbane auto... jest taka zasada, że auto które stoi szybciej się starzeje...

    Ja tam chciałbym mieć auto z przebiegiem 92 tyś km. Stopień zużycia części mechanicznych jest proporcjonalny do przebiegu (drganie, tarcie). Jak w garażu było sucho, to nie powinno być problemów z korozją gładzi cylindrowych, czy zawilgoceniem i śniedzeniem końcówek przewodów elektrycznych. Poza tym słońce (czyli UV) nie niszczyło lakieru, uszczelek itp. Stopień korozji podwozia też powinien być niższy (brak ciągłego kontaktu z wodą, solą itp.). Powymieniać materiały eksploatacyjne, ewentualne opony i śmigać...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Prawda jest taka niestety że auto które stoi też niszczeje.. Nie wiem czy bardziej ale niszczeje. Sam tego doświadczyłem na peugeocie mojej kobitki - przez 2 lata zrobilo 2-3 tyś km gdzie czasem stało na dworze nawet miesiąc.. Łożysko oporowe, sprzęgło, tarcze hamulcowe, elementy gumowe czy wreszcie powłoka lakiernicza - wszystko dostało ostro w d...
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Prawda jest taka niestety że auto które stoi też niszczeje.. Nie wiem czy bardziej ale niszczeje. Sam tego doświadczyłem na peugeocie mojej kobitki - przez 2 lata zrobilo 2-3 tyś km gdzie czasem stało na dworze nawet miesiąc.. Łożysko oporowe, sprzęgło, tarcze hamulcowe, elementy gumowe czy wreszcie powłoka lakiernicza - wszystko dostało ostro w d...
    Stanie w suchym garażu i pod chmurką (słoneczkiem) robi dużą różnicę. Woda, wilgoć i promieniowanie UV robią najwięcej szkód. A czasami też myszy (:-)

  5. #19
    SAR37
    Guest
    Cóż, czy to garaż czy "pod chmurką" jedno jest pewne: tak jak organ nieużywany zanika () tak samo sprzęt nieużywany psuje się po pewnym czasie. Auta używane codziennie mają mniejszą awaryjność niż te, którymi jeżdżą "kapelusznicy" 5 km raz w tygodniu do Kościoła. Mam kilku takich sąsiadów - identyczne auta a jakby z innej bajki

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Cóż, czy to garaż czy "pod chmurką" jedno jest pewne: tak jak organ nieużywany zanika () tak samo sprzęt nieużywany psuje się po pewnym czasie. Auta używane codziennie mają mniejszą awaryjność niż te, którymi jeżdżą "kapelusznicy" 5 km raz w tygodniu do Kościoła. Mam kilku takich sąsiadów - identyczne auta a jakby z innej bajki
    No dobra. Zróbmy test. Chcecie kupić Cromę z rocznika np 2006. Pojawiły się 3 ogłoszenia w tej samej cenie (zakładam że przebiegi sa niekręcone i nie było przygód wypadkowych). Jedna ma 100.000 km, druga 200.000 a trzecia 300.000. Którą wybieracie do zakupu? Ta co ma 100.000 na pewno częściej stała...

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wracam do wątku głównego. Rozumiem, że przy wymianie rozrządu dwa górne koła pasowe (wałek rozrządu i pompa paliwa) ustala się na sztywno (poprzez śruby) Czy ktoś wie na jakie znaki ustala się koło pasowe na wale korbowym? Jeśli jest tam jakieś jednoznaczne ustawienie, to :
    1. Można samemu skontrolować poprawność założenia paska.

    2. Sama jego wymiana nie powinna być wówczas bardzo skomplikowana bo można by było jednoznacznie pozycjonować wszystkie główne koła pasowe w rozrządzie.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM-Emotion
    Rocznik
    2006
    Do ustawienia wału korbowego potrzebny jest przyrząd specjalny (zestaw można kupić do 100,-) nie ma innej możliwości sprawdzenia poprawności jego ustawienia, pomimo znajdującego się znaku na kole pasowym. Wałek rozrządu blokuje się również specjalnym trzpieniem będącym w zestawie (można użyć pręta o średnicy 10mm) pod śrubą znajdującą się od przodu silnika w korpusie rozrządu. Koła pompy paliwa nie ma potrzeby blokować. Temat zresztą poruszany już na forum. Blokada ta przydatna jest np. przy demontażu pompy bez konieczności demontażu całego rozrządu.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    38
    Auto
    Delta 1.8 TBI, Croma 2.4JTDm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    No dobra. Zróbmy test. Chcecie kupić Cromę z rocznika np 2006. Pojawiły się 3 ogłoszenia w tej samej cenie (zakładam że przebiegi sa niekręcone i nie było przygód wypadkowych). Jedna ma 100.000 km, druga 200.000 a trzecia 300.000. Którą wybieracie do zakupu? Ta co ma 100.000 na pewno częściej stała...
    Wybieram tę w najlepszym stanie. Jeżeli te 300 tys jest wyłącznie autostradowe, a te 100 tys. wyłącznie po mieście to ta z 300 tys. na blacie będzie prawdopodobnie w lepszym stanie ...

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2010
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    64
    Postów
    57
    Auto
    była Lancia Kappa 2,4 JTD z wirusem , Croma 1,9 JTDM z wirusem ,Freemont 2.0 JTDM2
    Rocznik
    03.1999 , 04. 2008 , 02.2013
    Cytat Napisał wujekp Zobacz post
    Wybieram tę w najlepszym stanie. Jeżeli te 300 tys jest wyłącznie autostradowe, a te 100 tys. wyłącznie po mieście to ta z 300 tys. na blacie będzie prawdopodobnie w lepszym stanie ...
    Piotruś ! To z autopsji ?

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    38
    Auto
    Delta 1.8 TBI, Croma 2.4JTDm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał cocoon Zobacz post
    Piotruś ! To z autopsji ?
    Nie z autopsji bo moja ma 600 tys.

    Wojtek, i Ty tutaj? Niedługo strach będzie otworzyć lodówkę ...

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2010
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    64
    Postów
    57
    Auto
    była Lancia Kappa 2,4 JTD z wirusem , Croma 1,9 JTDM z wirusem ,Freemont 2.0 JTDM2
    Rocznik
    03.1999 , 04. 2008 , 02.2013
    Cytat Napisał wujekp Zobacz post
    Nie z autopsji bo moja ma 600 tys.

    Wojtek, i Ty tutaj? Niedługo strach będzie otworzyć lodówkę ...
    Nie lodówkę tylko zmywarkę

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2012
    Skąd
    Jelenia Góra
    Wiek
    50
    Postów
    30
    Auto
    CROMA 1,9 8v Multijet
    Rocznik
    2006
    W instrukcji jest napisane,ze przy150000 a później już tego nie uwzględniają.Domniemam,że nastepny raz przy 300000

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Stopień zużycia części mechanicznych jest proporcjonalny do przebiegu (drganie, tarcie). Jak w garażu było sucho, to nie powinno być problemów z korozją gładzi cylindrowych, czy zawilgoceniem i śniedzeniem końcówek przewodów elektrycznych.
    octavia po 3 latach stania w garażu nie nadawała się do niczego, bez wymiany zawiasu... znaczy przez 50km było ok...


    Cytat Napisał wujekp Zobacz post
    Wybieram tę w najlepszym stanie. Jeżeli te 300 tys jest wyłącznie autostradowe, a te 100 tys. wyłącznie po mieście to ta z 300 tys. na blacie będzie prawdopodobnie w lepszym stanie ...
    dokładnie! znajomy obsługuje Radisona w Krk, kupił t5 z de z przebiegiem, 250tys(wszystkie części w zawieszeniu były ori) wsio ok, normalne wymiany, teraz ma blisko 700tys... kupił drugiego t5 tym razem w pl... z przebiegiem, nieco ponad 100tys... w porównaniu do auta z de starszego o 4 lata, 2 latek z pl był w opłakanym stanie jeśli chodzi o zawieszenie...

    z mojej strony już koniec OT

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2015
    Skąd
    Ashford, Middlesex, UK
    Wiek
    45
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM Auto
    Rocznik
    2005
    Mam pytanie WRACAJAC do glownego watku i PODSUMOWUJAC
    Rozrzad (wg zalecen producenta) powinien byc zmieniony co 150 tys km lub 5 lat zalezy co nastepuje wczesniej,
    oczywiscie jesli auto maialo rozrzad przy 10 lat i 70tys to nastepny rozrzad bedzie przy 220tys lub 15 lat zalezy co bedzie wczesniej?




    A odn. dywagacji na temat starzenia sie auta na postoju - zgadzam sie, starzenie nastepuje znacznie szybciej (oczywiscie mowimy o aucie zaparkowanym a nie 'zakonserwowanym' w garazu a takie raczej nie wystepuja chyba ze antyki) tylko czesto ciezko sobie przetlumaczyc ze: "moze lepiej kupie z wiekszym przebiegiem bo mniej stalo i bylo lepiej serwisowane a gumy i uszczelki nie 'sparcialy' " tak samo jak nielatwo przekonac sie do zakupu diesla z duzo wiekszym przebiegiem ale takiego ktory ma zrobione kolo dwumasowe, sprzeglo, egr itp niz takiego z mniejszym przebiegiem gdzie wszystkie te naprawy beda przed nami
    Ostatnio edytowane przez bogiboss ; 10-03-2015 o 11:10

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    42
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    https://youtu.be/GM0HF8Bu2OA
    Odpowiedź kolego nastepujaca po przejechaniu 80 tys km bez awarii ,dla drwiacych kolegow,zafundowalem cromci drugi nowy zestaw rozrządu .wymieniam olej co 10 tys km i cieszę się z użytkownia mojej cromy , Nigdy nie zalowalem zakupu tego auta pomimo stania tylu lat w garażu ,nie powiem ze sie nie balem bo to nie prawda :-) , croma obwiozla juz mnie po calej europie i dalej mam banana na gebie jak do niej wsiadam pozdrawiam serdecznie

    adicromulec
    aux lubi to.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozrząd w 1.2 16v
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 25-04-2016, 09:23
  2. Wałek rozrządu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-01-2013, 16:01
  3. Rozrząd
    Napisany przez mojsiej na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-12-2010, 08:28
  4. Rozrząd
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-05-2010, 20:53
  5. Rozrząd 1,9 TD
    Napisany przez zigi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-10-2009, 20:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sruba walka rozrzadu fiat croma

co ilw km zmieniac rozrzad w sulniku 1 9 cdti 120 km

kiedy rozrzad do wymiany pierwszy raz fiat croma 1.9 jtd

fiat croma 2009 pasek rozrzadu

rozrzad do croma 1 9 jtd 120 emotion

fiat croma wymiana rozrzadu

wymiana rozrzadu croma 2005 co ile

fiat croma 1.9 jtd multijet jaki rozrzad

forum fiata cromy po ilu tys.wymienic pasek rozrzadu

co ile wymiana rozrzaduvgist croma

fiat croma co il

forum croma co ile rozrzad

croma swiece zarowe objawy

fiat croma wymiana rozrz

wymiana rozrzadu fiat croma 2005

co ile rozrzad fiat croma 1.9

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl