Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 43
Like Tree1lubi to!

Temat: rozrząd  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005

    rozrząd

    co ile należy wymieniać rozrząd w fiacie croma 1,9 jtd 120 km był wymieniany przy 160000tyś teraz mam 208000 tyś tyle jest różnych wersji że już nie wiem w co wierzyć



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Września
    Wiek
    40
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 75KM
    Rocznik
    2007
    Witam,
    a masz jakieś objawy niepokojące ? Zależy jaki zestaw też założyłeś ? Przy 220 chyba powinna być wymiana
    Części zamienne do aut / opony / felgi / oleje - Zapraszamy !!!

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Bez tytułu v.pngBez tytułu.png
    Myślę że rozczytasz coś z tych screenów. zwróć uwagę że zmiana interwału występuje od nr vin 2099137.
    aczkolwiek ja bym wymienił po około 90 - 100 tyś.
    Ostatnio edytowane przez marcin.b2508 ; 09-02-2014 o 06:24

  5. #4
    SAR37
    Guest
    Tutaj masz podobne rozterki:
    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...ozrzadu-19774/

    W prawie identycznym silniku jak Twój (DamianC) wymieniłem przy 70 kkm bo mijał 5 rok eksploatacji - wszystko zależy od użytkowania: małe roczne przebiegi -> wymieniamy wg kalendarza; duże roczne przebiegi -> wymieniamy wg przejechanych kilometrów.
    Podstawa to wymiana kompletu oraz dobre części (a nie chińszczyzna) - polecam kolegę KrzychAN, u którego kupiłem komplet. Dobre części w dobrej cenie.
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 09-02-2014 o 09:08

  6. #5
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    mechanik który serwisuje moje auto, zawsze mówi że 80tyś i max 5 lat. Nie miał jeszcze klienta który by przyjechał z zerwanym rozrządem po wymianie u niego. Ja mu ufam więc robie jak mówi. Moja krówka za pare dni jedzie właśnie na wymiane, kupiłem na allegro ori zestaw rozrządu. Czekam jeszcze na olej do skrzyni i oddaje na serwis

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    42
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    kolego jestem w trakcie wymieniam wszystko rolka pasek napinacz pompa wody .DSCN0759.JPGDSCN0783.JPG ja wstawiam skf caly zestaw autko ma 71000 ale ma 9 latek pierwszy wlasciciel dbal bardzo o nia ,ja nie mam zamiaru skracac jej zycia bo dopiero przed nia najlepsze koniecznie zakladaj teflon podobno mocniejszy pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez adicromulec ; 25-02-2014 o 23:03

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ze zdjęcia wynika, że jest tam dużo miejsca do manewrowania. Co trzeba wymontować żeby tam było tak luźno?

    Przy okazji: Ile trzeba dokupić płynu, jak wymienia się pompę (zakładam, że trochę ucieknie). A może przy okazji warto wymienić cały płyn (np na jakiś niefiatowski, dostępny w sklepach motoryzacyjnych). W moim szykuje się wymiana rozrządu i tak się zastanawiam (auto z r 2008) nad płynem.

    Ps. Moim wyzwaniem jest samodzielna wymian tego paska i rolek, ale jakoś nie mogę się odważyć (:-)). Jak widzę tyle luzu to mnie kusi. W Golfie i Skodzie między nadkolem a paskiemjest na pewno ciaśniej

  9. #8
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    wymień płyn przy okazji, koszt niewielki.
    Miejsca na foto dużo , bo jak widać motor jest podniesiony z jednej strony. Nie wiem jakie masz doświadczenie, ja bym się nie podjął samodzielnej wymiany rozrządu. Poczytaj jakie szkody może spowodować źle ustawiony rozrząd. Koszt wymiany nie jest jakiś kosmiczny

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adicromulec Zobacz post
    71000 ale ma 9 latek
    gdzie rozrząd wymienia się max co 5 lat... faktycznie dbanie o auto...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Tzn jestem umówiony na wizytę u mechanika na wymianę tego paska. Sam robię prostsze wymiany, np klocki i tarcze, świece żarowe, olej silnikowy. Tak tylko sobie myślałem że fajnie by było samemu wymienić pasek ale też się boję. To większy poziom trudności. Poza tym nie mam dostępu do garażu z kanałem więc i tak było by ciężko, bo pewnie od dołu też potrzebny jest dostęp.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    42
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005

    witajcie

    do zainteresowanych do wymiany rozrzadu nie podnosilem silnika chcialem uniknac sytuacjii zeby silnik oparl sie misa olejowa o wozek jakies 3 cm w dol dlatego majac na czym i jak podwiessilem go na pasie ,podnosnik moim zdaniem jest zbedny ,rozrzad ustawilem na znaki musza sie zgrac znak na kole paska na wale rozrzadu ,dwie sruby m6 na kole pompy paliwowej pasuja idealnie od odudowy rozrzadu z gory zablokuja idealnie kolo pompy paliwowej,oraz dwie m10 do zablokowania kola walka rozrzadu, dodatkowo zaznaczylem na starym pasku ilosc zebow od znaku kola walu rozrzadu do znaku na kole pompy wtryskowej rozrzadu,do znaku na kole rozrzadu walka ,ido znaku kola rozrzadu walu korbowego ,NIE MOZE BYC INNA ILOSC ZEBOW musza sie sgrac jednakowo po zalozeni paska ustawiamy napinacz strzalka kropka itd ,jestem samoukiem mechanikiem i dalem rade ,co do kolegi ktury drwi ze mnie z powodu tego ze poprzedni wlasciciel dbal o to auto bardzo ,moze nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy bo gosc ma bana na 5 lat ,wiec informuje i nie mam zamiaru smiac sie z ciebie kolego moja croma ma 71000 km przebiegu jest od pierwszego wlasciciela z cala historia wlacznie z faktora zakupu nowego auta ,dlaczego postanowilem zrobic to sam bo nie wierze mechanikom ,dajac mi rok gwarancjii na wymieniony rozrzad ,bog wie co oni tam wloza ,po zatym koszt 610 funtuw za 4 godziny pracy to wiecej niz zart ,w zalaczniku maja linka zainteresowani jak zmienic rozrzad w cromci tot filmik Vauxhall 1.9 CDTi Timing Belt Renewal Guide.wmv - YouTube
    POZDRAWIAM wszystkich wlascicieli fiacikow

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Adicromulec. Dzięki za info nt montażu paska oraz za zdjęcie, które sporo pokazuje (przypuszczam ze wielu użytkowników Cromy nigdy nie widziało takiego widoku, oddając auto do mechanika). Widzę ze jako jeden z niewielu na tym forum jesteś człowiekiem czynu a nie teoretykiem. Ja osobiście nie zdecydowałem się na samodzielną wymianę paska (zbyt nisko oceniłem swoje doświadczenie) ale z ciekawością przeczytałem twój opis bo interesują mnie rozwiązania techniczne Cromy ale także opis samodzielnych napraw. U mnie założony został tydzień temu zestaw rozrzadu (kit INA). Sam pasek nie był pokryty teflonem i był na nim napis INA (made in England). W zestawie był napinacz Litens oraz pompa wody Shafner. Nie robię dużych przebiegów i liczę ze wymienię go po 5-ciu latach. No chyba że tak polubię jeździć Cromą i zrobię wcześniej 75 tys km (tyle daję mudo wymiany).

    Mam kilka pytań dotyczących twojego opisu:

    1. Rozumiem, że koła pasowe pompy paliwa oraz wałka rozrządu stabilizuje sie chwilowo śrubami i nie ma możliwości ich obrotu (blokada). Opisz nieco szerzej, jak wygląda znak na kole pasowym wału korbowego (trzecie koło) i z jakim znakiem on ma się pokrywać (zakładam że jest jakiś znak na korpusie silnika w okolicach tego koła) Z tego co zrozumiałem, koło pasowe na wale rozrządu nie jest tymczasowo blokowane śrubami przed obrotem, ale musi być jakoś pozycjonowane?

    2. Jeśli 3 główne (ww.) koła sa ustabilizowane, to czy jest potrzeba znaczenia kropek na starym pasku, kołach i przenoszenie znaków na nowy pasek? Wiem że mechanicy często stosują znaczniki na paskach, ale zastanawiam się, czy jeśli pasek stary byłby źle założony (np pomyłka o 1 ząbek) to czy nie powtórzymy błędu przy wymianie paska na nowy? Pytam, bo zastanawiam się jak skontrolować poprawność założenia paska. Na jednym z wątków dotyczących głośnej pracy mojego silnika, jeden z użytkowników jako jedną z prawdopodobnych przyczyn hałasu podawał pomyłkę na pasku o 1 ząbek. Jeśli mój mechanik zastosował wyłącznie metodę 2 (znaczki na pasku i kołach, bez pozycjonowania) to może ten błąd pozostał? Pasowało by to sprawdzić.

    3. Jak zakłada się napinacz?

    Ps. Twoje zdjęcie przekonało mnie że trzeba "brać sprawy w swoje ręce". Postanowiłem, że sam wymienię olej w skrzyni automatycznej. Wg opisu na forum vectry wynika że lista czynności podczas wymiany oleju (statycznej) składa się z kilku punktów i operacje nie są manualnie skomplikowane.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    195
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał adicromulec Zobacz post
    do zainteresowanych do wymiany rozrzadu nie podnosilem silnika chcialem uniknac sytuacjii zeby silnik oparl sie misa olejowa o wozek jakies 3 cm w dol dlatego majac na czym i jak podwiessilem go na pasie ,podnosnik moim zdaniem jest zbedny ,rozrzad ustawilem na znaki musza sie zgrac znak na kole paska na wale rozrzadu ,dwie sruby m6 na kole pompy paliwowej pasuja idealnie od odudowy rozrzadu z gory zablokuja idealnie kolo pompy paliwowej,oraz dwie m10 do zablokowania kola walka rozrzadu, dodatkowo zaznaczylem na starym pasku ilosc zebow od znaku kola walu rozrzadu do znaku na kole pompy wtryskowej rozrzadu,do znaku na kole rozrzadu walka ,ido znaku kola rozrzadu walu korbowego ,NIE MOZE BYC INNA ILOSC ZEBOW musza sie sgrac jednakowo po zalozeni paska ustawiamy napinacz strzalka kropka itd ,jestem samoukiem mechanikiem i dalem rade ,co do kolegi ktury drwi ze mnie z powodu tego ze poprzedni wlasciciel dbal o to auto bardzo ,moze nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy bo gosc ma bana na 5 lat ,wiec informuje i nie mam zamiaru smiac sie z ciebie kolego moja croma ma 71000 km przebiegu jest od pierwszego wlasciciela z cala historia wlacznie z faktora zakupu nowego auta ,dlaczego postanowilem zrobic to sam bo nie wierze mechanikom ,dajac mi rok gwarancjii na wymieniony rozrzad ,bog wie co oni tam wloza ,po zatym koszt 610 funtuw za 4 godziny pracy to wiecej niz zart ,w zalaczniku maja linka zainteresowani jak zmienic rozrzad w cromci tot filmik Vauxhall 1.9 CDTi Timing Belt Renewal Guide.wmv - YouTube
    POZDRAWIAM wszystkich wlascicieli fiacikow
    To co jest pokazane na tym filmiku to najprostsza droga do roz*ebania silnika, zwłaszcza jako niewprawiony mechanik

    Gościu nie pozakładał nawet blokad, tylko zdjął stary pasek, nałożył nowy i zadowolony. Bardzo ryzykowne. Po takim czymś możesz odpalić samochód raz po wszystkim, i już więcej go nie odpalisz, bo rozrząd jest źle ustawiony i zawory pójdą się kochać

    Jak by jakiś "typowy Janusz" mechanik-amator próbował to zrobić na podstawie tego filmiku to najprawdopodobniej katastrofa gotowa
    Ostatnio edytowane przez mugsy ; 11-03-2014 o 01:59

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adicromulec Zobacz post
    nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy
    przez 5 lat auto jeździło tylko 3 razy? rzeczywiście zadbane auto... jest taka zasada, że auto które stoi szybciej się starzeje...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    52
    Postów
    1
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2010
    Witajcie jestem nowym użytkownikiem Fiata


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozrząd w 1.2 16v
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 25-04-2016, 08:23
  2. Wałek rozrządu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-01-2013, 15:01
  3. Rozrząd
    Napisany przez mojsiej na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-12-2010, 07:28
  4. Rozrząd
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-05-2010, 19:53
  5. Rozrząd 1,9 TD
    Napisany przez zigi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-10-2009, 19:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sruba walka rozrzadu fiat croma

co ilw km zmieniac rozrzad w sulniku 1 9 cdti 120 km

kiedy rozrzad do wymiany pierwszy raz fiat croma 1.9 jtd

fiat croma 2009 pasek rozrzadu

rozrzad do croma 1 9 jtd 120 emotion

fiat croma wymiana rozrzadu

wymiana rozrzadu croma 2005 co ile

fiat croma 1.9 jtd multijet jaki rozrzad

forum fiata cromy po ilu tys.wymienic pasek rozrzadu

co ile wymiana rozrzaduvgist croma

fiat croma co il

forum croma co ile rozrzad

croma swiece zarowe objawy

fiat croma wymiana rozrz

wymiana rozrzadu fiat croma 2005

co ile rozrzad fiat croma 1.9

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl