Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011

    Przepustnica -problem

    Witam.
    Jako ostatnio miałem spokój z Cromą tak wczoraj padła przepustnica.
    Najpierw cała choinka błędów i spalony bezpiecznik f11 pod maską.
    Wymiana bezpiecznika znowu się spalił.
    Posprawdzałem wszystko wyjąłem przepustnicę i okazało się że płytka z elektroniką poszła z dymem.
    Pojechałem na szrot używka kupiona ,podłączyłem i lipa ....
    Otwieram puszkę a tam kupa oleju
    Powrót na szrot wymiana ale teraz gość sam sprawdzał no i po kilku sztukach znaleźlismy taką która miała minimalne ślady oleju.
    Czyszczenie w garażu podłączenie itp. niestety błąd się kasuje i zaraz wraca.
    Wygląda znowu na niesprawną.
    Teraz zastanawiam się czy faktycznie jest niesprawna czy ja coś pominąłem ?
    Może jeszcze jakiś inny bezpiecznik za to odpowiada?
    Chociaż sprawdziłem wszystkie po kolei.
    Auto odpala bez problemu ale dramat jest przy gaszeniu

    Miał ktoś z kolegów takie problemy i podpowie czy coś jeszcze sprawdzić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Nie mogę edytować więc post pod postem.....

    Oddałem zakupioną przepustnicę ale kupiłem następną.
    Puszkę otworzyłem i w środku idealna jak nowa.
    Podłączyłem ,poskręcałem wszystko do kupy i niestety sytuacja bez zmian.
    Cały czas wyświetla błąd P2620 kasuję i od razu wraca.
    Nie mam pojęcia czego szukać, domyślam się jedynie że może być coś z elektryką.
    Wcześniej coś musiało zrobić dobre zwarcie skoro aż płytkę spaliło i wywaliło bezpiecznik.
    Teraz bezpiecznik się nie pali ale wygląda tak jakby przepustnica nie dostawała zasilania.

    Jeśli to w czymś pomoże....
    Takie błędy były na początku:
    H8eIDQDAR9idsZBW7cm4kw.jpg
    A taki został do wieczora:
    FkEK+x0US7aSsGFm6ugG6Q.jpg

    A tak wyglądała płytka z przepustnicy:
    YpXeOudqT8aCFtaVbDXW8Q.jpg
    Ostatnio edytowane przez radomir ; 06-04-2019 o 20:44

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Nie nie miałem ale patrząc na uszkodzenie to jest ono blisko tranzystora mocy więc wyjścia na napęd...
    Może doszło do spalenia silnika przepustnicy a więc kolejne wymiany płytki odpowiedzialnej za sterowanie położeniem nie wiele tu dadzą ....
    Albo źle zamontowałeś.. jak widzę jest tu rodzaj potencjometru - układu wskazującego położenie przepustnicy. Czy jest możliwość zamontowania przepustnicy w różnej pozycji w stosunku do płytki - ośki?
    A może ona pochodzi od silnika zdemontowanego od Opla lub Saba i ma inne sterowanie - choć w to wątpię bo za sterowanie odpowiada kaseta a ta jest Boscha i raczej powinno zawsze zagadać......
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Używkę mam z Vectry identyczną jak w oryginale.
    Montaż możliwy tylko w jednej pozycji więc tu nie problem.
    Podjadę z tym dobrego elektryka samochodowego sam tu raczej już nic nie zrobię.
    Auto jeździ jak trzeba, jedynie gaszenie jest denerwujące.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Niestety elektryk zapisał mnie na przyszły tydzień........
    Dzisiaj posprawdzałem przekaźniki w skrzynce obok akumulatora.
    Wszystkie "małe" czarne i czerwone wyglądają na sprawne reagują na podpięcie zasilania ,miernikiem sprawdzone i jest ok.
    Jeden "duży" biały oznaczony T07 nie reaguje na podanie zasilania a zwarty jest cały czas.
    Czyżby to mogło być problemem?
    Chociaż po schemacie to chyba jednak nie to.

    V0uqZVmbQ8iJZ%5Z5pRb2A.jpgRPwwni5WTMqxQoVFr0%efw.jpg
    Ostatnio edytowane przez radomir ; 09-04-2019 o 21:33


 

Podobne tematy

  1. Przepustnica
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-09-2017, 20:47
  2. Czy to przepustnica ?
    Napisany przez tomsonPoznań na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-05-2017, 17:53
  3. Przepustnica
    Napisany przez wisnix00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2014, 20:58
  4. Przepustnica od 1,6 do 1,4
    Napisany przez Uchol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-07-2012, 14:02
  5. Fiat Marea 1,9 JTD 2003 problem - przepustnica
    Napisany przez piekarzmecinka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-11-2011, 17:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej w przepustnicy fiat forum croma

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl