Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree1lubi to!

Temat: Gaśnie przy manewrowaniu + brak prądu przez ok 10 minut  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4 / Croma 1,9 aut.
    Rocznik
    2011 / 2010

    Gaśnie przy manewrowaniu + brak prądu przez ok 10 minut

    Fiat Croma 2010 1,9 automat DPF
    Czy ktoś z Was miał taką sytuację?
    Ginie wspomaganie kierownicy, zapala się kontrolka wspomagania, kontrolka ładowania, silnik zaczyna pracować w dziwny sposób, po czym gaśnie. Kluczyk zostaje uwięziony w stacyjce. Po awaryjnym wyjęciu kluczyka (przy użyciu grota) auto nie daje się uruchomić z powodu kompletnego braku zasilania (nie pali się żadna kontrolka). To trwa ok. 10 minut, po czym zasilanie wraca, wtedy można odpalić i jechać dalej. Do tej pory taka sytuacja zdarzyła się 3 razy. Proszę Was o poradę jak to naprawić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Moze pada Ci akumulator?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    37
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Skoro po kilku minutach aku wstaje to jeszcze nie tak źle może z nim jest.
    Ja bym bardziej obstawiał alternator, może się konczy.
    Winna może być również pompa wspomagania i zabiera za dużo prądu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Przecież przy walniętym alternatorze świeciłaby się kontrolka baterii. Ludzie, OGARNIJCIE SIĘ!!! Michał dobrze podpowiada. Zacznijmy od podstaw + odczyt błędów. Bez tego nie ruszymy!

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Skoro po kilku minutach aku wstaje to jeszcze nie tak źle może z nim jest.
    Ja bym bardziej obstawiał alternator, może się konczy.
    Winna może być również pompa wspomagania i zabiera za dużo prądu.
    Przy kończącym sie alternatorze nie ma takich objawów. Świeci sie stale lub co jakis czas jedynie czerwona kontrolka baterii.

    Ps.
    @GP14
    Aku sprawdz woltomierzem widełkowym, z wlasciwym rezystorem do akumulatorów (sprawdzenie pod obciazeniem). Jesli takowego nie posiadasz, podjedz do elektromechanika samochodowego, aby sprawdzil baterię. Sprawdzanie zwyklym miernikiem lub zabawką z kolorowymi diodkami do sprawdzania aku (byly takie niedawno w lidlu), nic nie da.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 21-01-2018 o 18:59

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Zacznijmy od podstaw + odczyt błędów. Bez tego nie ruszymy!
    Dokładnie. Trzeba zacząć od błędów.
    Nie sądzę żeby to był akumulator. Akumulator jak się rozładuje to jest koniec i już. Nie ma tak, że po kilku minutach można odpalić auto i jeździć znowu pół dnia. Jeszcze samoregenerujących akumulatorów nie wynaleziono

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    A ja i tak obstawiam aku
    Poczekamy, zobaczymy. Kolega da znać, wszystko sie wyjaśni.

    Ps. Lata świetlne temu, gdy mialem fiata seicento, doszlo do bardzo dziwnego prZypadku w aku firmy centra w tym samochodzie. Sama z siebie uszkodzila sie jedna z tzw. cel akumulatora i bateria raz dzialala a raz nie. Akumulator został oddany do utylizacji, po sprawdzeniu przez elektromechanika. Ot, taki dziwny przypadek.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 21-01-2018 o 20:01

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Michał nie obraź się, ale lata świetlne to jednostka odległości a nie czasu. Nie zmienia to faktu, że jeżeli nie odezwie się główny zainteresowany to dajmy sobie spokój.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    902
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał GP14 Zobacz post
    Fiat Croma 2010 1,9 automat DPF
    Czy ktoś z Was miał taką sytuację?
    Ginie wspomaganie kierownicy, zapala się kontrolka wspomagania, kontrolka ładowania, silnik zaczyna pracować w dziwny sposób, po czym gaśnie. Kluczyk zostaje uwięziony w stacyjce. Po awaryjnym wyjęciu kluczyka (przy użyciu grota) auto nie daje się uruchomić z powodu kompletnego braku zasilania (nie pali się żadna kontrolka). To trwa ok. 10 minut, po czym zasilanie wraca, wtedy można odpalić i jechać dalej. Do tej pory taka sytuacja zdarzyła się 3 razy. Proszę Was o poradę jak to naprawić.
    Skoro gaśnie przy manewrowaniu to znaczy,że albo masz awarię wtyczki - upala się/robi zwarcie od wspomagania co jest typowa przypadłością Cromy albo masz zaśniedziałe połączenia, klemy albo masz problem akumulatorem który nie jest wydajny... Ale skoro auto odpala to raczej obstawiam kable i pompę wspomagania
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Przecież przy walniętym alternatorze świeciłaby się kontrolka baterii. Ludzie, OGARNIJCIE SIĘ!!! Michał dobrze podpowiada. Zacznijmy od podstaw + odczyt błędów. Bez tego nie ruszymy!

    Nie koniecznie , u mnie była walnięty aż 2 razy i się nic nie świeciło

    Objawiało się to miganiem świateł,także też różnie może być ten alternator walnięty,jednak nie dochodziło u mnie do rozładowywania tylko coś było z mostkiem/regulatorem..
    Bardziej tutaj stawiałbym na pompę wspomagania,trzeba by odłączyć i pojeździć i zobaczyć co się dzieje..Problemem może być jednak to ,że nie jest to sytuacja stała a bez wspomagania ciężko będzie jeździćNic teraz główny zainteresowany musi wykonać ruch..

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4 / Croma 1,9 aut.
    Rocznik
    2011 / 2010
    Panowie, dziękuję za podpowiedzi. Podłączyłęm teraz wieczorem pod Multiecuscan i błędów brak.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Przejzyj masy, wypnij wtyk od pompy i zobacz jak wygląda.To sie dzieje w jakiejs konkretnej sytuacji?? Aku jak sie miewa? ?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Tbg
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Sprawdź, przeczyść klemy na akumulatorze, zmierz napięcie na biegunach aku oraz pomiędzy karoserią a plusem.
    Sprawdź dokładnie kabel masy od aku.
    Czy jak nie ma kontrolek możesz włączyć np. lampkę ośw. wnętrza?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4 / Croma 1,9 aut.
    Rocznik
    2011 / 2010
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    To sie dzieje w jakiejs konkretnej sytuacji?? Aku jak sie miewa?
    Przy manewrowaniu. Jeszcze nie zdarzyło się (i oby się nie zdarzyło) przy jeździe na wprost. Akumulator to roczna Yuasa 75 ah.

    Cytat Napisał Zbir Zobacz post
    Czy jak nie ma kontrolek możesz włączyć np. lampkę ośw. wnętrza?
    Nie ma kontrolek, nie działa oświetlenie, zupełnie jakby w całym samochodzie nie było prądu.
    Ostatnio edytowane przez GP14 ; 22-01-2018 o 10:49

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Spróbuj podmienic akumulator. Zobacz co dzieje sie w aucie na innej baterii.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brak przyśpieszenia
    Napisany przez michu02pl na forum Albea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 07-08-2017, 12:40
  2. Brak łączności z ECU (komputerem) przez OBD2
    Napisany przez Maximus2 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-04-2016, 16:52
  3. Brak Przyśpieszenia
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-12-2014, 20:33
  4. gdzie szukać przyczyny rozerwany przewód klimy przez brak chłodzenia wentylatorów
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2013, 20:38
  5. Brak mocy - czy możliwe że to przez tłumik?
    Napisany przez tulip na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2010, 10:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl