Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21

Temat: Przepływomierz  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Witam.
    Mam pytanie.
    Po uruchomieniu silnika sztanga gruszki się cofa i tak zostaje, zaczynam zwiększać obroty i nic się nie dzieje 3000 obrotów i więcej i dalej nic. Puszczę pedał sztanga pójdzie do góry i wróci do położenia na wolnych obrotach. Czy tak ma być? Czy jak zwiększam obroty nie powinna sztanga się poruszać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Witam. Nikt nie odpisuje. Dzisiaj zrobiłem test jak radzicie w innym temacie silnik 90°C, 4ty bieg pedał w podłogę i jak widać na wykresie długo, długo nic ktoś oceni ten wykres. Dzięki
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Jak dla mnie wykres nieczytelny... nie rób zdjęcia tylko "PrtSc" ( Print Screen ) naciśnij na klawiaturze ...
    Sztanga ma się przestawić po przekroczeniu progu około 2600 obrotów ale to tez zależy od ciśnienia doładowania jeśli nie uzyskuje go to sztanga może się przestawić przy dużo większych obrotach tym bardziej, ze silnik jest na biegu jałowym więc niekoniecznie jest obciążony klima/alternatorem....

    Coś zrobiłeś? Przeczyściłeś EGR /czujnik na kolektorze?
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 22-08-2018 o 08:34
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Tak egr wyczyszczony zaślepiony wszystko chodzi lekko. Czujnik ciśnienia na kolektorze też czyszczony. Z odłączonym przeplywomierzem auto rysuje inne wykresy. Na dole nic się nie zmienia czyli tak samo słabe a wyżej gorzej jak z przepływką. Zdjęcia słabie fakt ale pisze z tel a zdjęcia na kompie, wieczorem może uda mi się to jakoś wstawić. Generalnie jak wciskam gaz to jedyne rozbieżności są na zmierzonej masie powietrza a oczekiwanej gdzie ta druga idzie do góry a zmierzona zostaje mocno z tyłu podobnie jest z ciśnieniem doładowania. Zawor overboost widać pracuje. Pytanie jak obiawia się uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania? Dawka paliwa idzie równo oczekiwane ze zmierzonym. Przepływka fakt z dolnej półki ale nowa powinna chwilę pochodzić. Na wolnych obrotach chwilę po zatrzymaniu masa powietrza na ciepłym silniku jest równa. Po chwili oczekiwane zostaje na 280 a zmierzone idzie na 460 480 i zaczyna delikatnie gwizdać, delikatna przygazówka i znowu wartości są równe na chwilę a później się rozchodzą i gwizda cichutko. Gwizd znika jak zdejme wężyk z overboosta ale odczyty się nie zmieniają. Na zimnym silniku wartości masy powietrza mam równe ok 360 380 chyba że silnik jest jeszcze trochę ciepły to oczekiwana jest 360 a zmierzona 460. Tyle co udało mi się zaobserwować. Musze jesze posłuchać z czego gwizda nie mam teraz osłony termicznej, wezme stetoskop moze coś znajdę. Zgóry dzięki za jakieś sugestie

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Hmmm ja mam bardzo złe doświadczenie jeśli chodzi o przepływki bo tak jak pisałem jest masa podróbek które maja wewnątrz rezystor podobnie jak xenony żarniki..
    - albo masz jednak problem z przepływką ale przy odpietej auto powinno w miarę normalnie jeździć
    - albo padł czujnik doładowania - ale on niezmiernie rzadko pada.... prędzej się zasyfi... możesz spróbować go odkręcić i z kolektora i dmuchać powietrze ustami oraz obserwować wskazania ciśnienia doładowania na kompie czy się zmieniają... jednego bara nie uzyskasz ale zaobserwujesz czy działa
    - Albo masz wypalone kierownice w turbinie i nie może doładować ....
    - albo zatkany dolot/stary filtr powietrza, zagięty waż

    Ja obstawiam cały czas przepływkę
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    No właśnie też moja wiedza i doświadczenie podpowiada mi że to przepływka. Muszę zrobić tak że zamówię te trzy rzeczy:
    przeplywomierz markowy
    Czujnik cisnienia
    Zawór overboost
    W sklepie znajomego i będę wymieniał po kolei i sprawdzał co się dzieje. Muszę jeszcze zlokalizować ten dźwięk


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Przepływomierz do 1.9 JTD CF3
    Napisany przez Kotekk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-09-2015, 00:13
  2. Przepływomierz
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-03-2015, 23:03
  3. Przepływomierz
    Napisany przez tomo82 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-10-2014, 14:25
  4. Przepływomierz
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-07-2013, 23:19
  5. Przepływomierz
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 22-04-2011, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy przez uszkodzony przeplywomierz ciegno gruszki moze nie chodzic

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl