Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree3lubi to!

Temat: Klapy i egr Szczecin  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009

    Klapy i egr Szczecin

    Jak w temacie. Możecie polecić kogoś kto specjalizuje się w tych problemach? Po wstępnej lekturze forum widzę, że powinienem zająć się nimi w pierwszej kolejności.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Kazdy kumajacy mechanik to ogarnie . Zaślepki do klap mozna kupic na allegro . Ja u siebie zaslepilem dziury po klapach za 6 zł . Kupiłem śruby które dałem na wylot i klej żeby szczelnie było i po sprawie . Dodam tylko ze zrobiłem to przy okazji remontu motoru .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Za mało danych, podaj jeszcze łaskawie dzielnicę Szczecina.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009
    Dzielnica nie ma znaczenia. Chodzi raczej o kogoś kto się specjalizuje w tych silnikach i zrobi to szybko i dobrze oraz powyłącza co trzeba w programie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    wywalasz cięgna i klapki, zaślepiasz zestawem z allegro, zostawiasz podpięty sterownik i nic w komputerze nie musisz grzebac. kazdy rozgarniety mechanik to ogarnie
    Capsel lubi to.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,488
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Czy nie będzie później problemu w dolnej partii obrotów? Z tego co wiem po to między innymi były te klapy montowane, powodują zawirowania powietrza w kolektorze.
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 01-06-2018 o 22:10

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Nie ma różnicy, ja nie zauważyłem.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Ja tez nic nie zauważyłem .

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,488
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ciekawe co piszecie, bo jak ma się to w takim razie do tego

    "....Klapy wirowe są nieco mniejsze niż kanał dolotowy, co pozwala na przepływ powietrza wokół nich, nawet gdy są w pozycji "zamkniętej". Klapka sama w sobie jest wykonana ze stali nierdzewnej i przymocowana do trzpienia dwoma małymi śrubami. Położenie klapy wirowej jest najczęściej regulowane za pomocą elektrycznego mechanizmu, który z kolei sterowany jest z układu sterowania silnikiem. W typowej konfiguracji na biegu jałowym klapy pozostają w pozycji zamkniętej, co skutkuje dodatkowymi zawirowaniami. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowejsilnika klapy są stopniowo otwierane. Znajdują się wtedy w pozycji maksymalnego otwarcia i są równoległe do przepływu powietrza, nie stawiając praktycznie żadnego oporu. Celem stosowania klap jest zapewnienie, że wprowadzone do cylindra powietrze jest wystarczająco burzliwe, co zapewni dobre wymieszanie powietrza z paliwem nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika...."


    Sam chce je u siebie usunąć, jednak nie tylko fizycznie, a jeszcze programowo dbając o odpowiednią dawkę powietrza w dolnej partii obrotów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Różnica jest taka, że ty Lukq przedstawiasz teorię, a my praktykę

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Jak zdemontujesc kolektor dolotowy i zobaczysz ile tam się syfu nazbierało przez lata, skorygujesz teorie.
    Co do klap to są dwa rodzaje:
    1. stary kolektor aluminiowy klapy z tworzywa
    2. kolektor plastikowy klapy metalowe
    Po czasie przez syf i temperaturę klapy się "zużywają". Mam kupla z Cromą polifcie plastikowy kolektor gdzie klapa uszkodziła intercooler.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.

    ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    36
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Usuwałem klapy już z 4 lata temu. Po roku od usunięcia dodałem modyfikację map. Teraz znowu jeżdżę na serii bez tej modyfikacji. Nie zauważyłem żadnej różnicy ani w dolnym ani w górnym zakresie obrotów. Na jałowym biegu również. Z klapami czy bez komputer analizuje co się dzieje w silniku i odpowiednio dobiera inne paramatry żeby wszystko grało. Ponieważ jest to dodatek czysto ekologiczny, podejrzewam że emisję NOx na niskich obrotach masz lekko wyższą - nie sprawdzałem tego.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.

    ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii?
    Ja nie widzę innej opcji jak pozostawienie nastawnika, co do samych klap to próbowałem je ustawiać bez poprzeczki na otwarte lecz w czasie jazdy same się zamykały.

    ad 2
    Nie nie byłem w Centomanii, to mój pierwszy Fiat.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Szuszu ; 05-06-2018 o 10:40

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Ja u siebie klapy zdemontowałem w ostatnim momencie ( to znaczy jedna się już sama zdemontowała i wpadła do głowicy nad zawór ). Opisywałem na tym forum w wątku z zdjęciami. Programu nie modyfikowałem bo nie widzę takiej potrzeby. Jeśli chodzi o same klapy to one powodują że silnik 16 zaworowy do tych 3000...3400 obr/mn ma tak naprawdę 12 zaworów ( 1 ssący i dwa wydechowe ) więc fizycznie powietrze ma utrudniony dostęp do cylindra. Więc usunięcie klap bardziej poprawia niż pogarsza dostęp powietrza a jedyne co to efekt zawirowania, który powstaje przez podanie powietrza z jednej strony głowicy/zaworu. Były próby pomiaru różnicy jeśli chodzi o hamownię w alfach i różnica była znikoma, 3 Nm więc raczej niemierzalna do około 1800-2000 na niekorzyść a potem o kilka, kilkanaście Nm na korzyść .... Więc efekt zawirowania na pewno jest pozytywny dla wolnych obrotów ale ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zaczyna bardziej przeszkadzać ( ograniczać dostęp powietrza ) niż pomagać. Z drugiej strony wrzucamy do silnika i tak spaliny na wolnym biegu z EGR-u więc to wymieszanie to tez raczej kwestia wymieszania spalin i powietrza niż tego co w cylindrze zostanie po spaleniu dawki...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 2.4 Szczecin
    Napisany przez Arsen na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-02-2017, 18:45
  2. Mechanik Szczecin
    Napisany przez maciasgo na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-11-2016, 14:02
  3. Szczecin i okolice
    Napisany przez wojtass18 na forum Zachodnio-Pomorskie
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-03-2014, 00:18
  4. Szczecin - warsztat samochodowy Auto MIŚ
    Napisany przez Auto-Mis na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-09-2011, 11:56
  5. [Szczecin] szukam seriwsu
    Napisany przez spidero na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-09-2011, 09:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl