Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21

Temat: Przepływomierz  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009

    Przepływomierz

    Witam.
    Proszę o pomoc w ocenie wykresów pracy przepływomierza, podejrzewam jego uszkodzenie ale może powinienem zwrócić uwagę jeszcze na coś innego. Nie wiem tylko czy będzie widać zdjęcia. Generalnie zmierzona masa powietrza na wolnych obrotach wynosi prawie 500 a oczekiwana prawie 300 jak dodaje gazu to oczekiwana masa szybko rośnie a zmierzona prawie nie reaguje. Na dołączonym jest podobnie.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    I jak nikt nie pomoże

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    46
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cześć, a próbowałeś wyczyścić przepływomierz może jest mocno zakurzony i stąd te rozbieżności.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Hej. Tak próbowałem specjalnym środkiem do czyszczenia przepływomierzy ale bez rezultatu. Sąsiad miał mi pożyczyć na podmiane z Vectry c ale się wystraszył. Zaslepienie egr raczej nie będzie miało wpływu na pracę przepływomierza? Klapy też mam usunięte.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    46
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Zrobiłeś pełne zaślepienie egr z wyprogramowaniem czy tylko sama zaślepka ? Czy zauważyłeś wzrost spalania bo gdyby przepływka była uwalona myślę że by wzrosło.
    Poczytaj tutaj może znajdziesz rozwiązanie swojego problemu http://www.forum.alfaholicy.org/156/...zenia_-11.html
    Ostatnio edytowane przez Croma 08 ; 09-08-2018 o 13:46

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Dzięki. Poczytałem. Założone mam dwie kryzy z owocami by nie wywalało błędu. Co do spalania to sam nie wiem. Może kiedyś było lepiej. Mam jeszcze problem z ciśnieniem doładowania, po wciśnięciu gazu na początku nie domaga a później przeładowuje. Zaprzyjaźniony mechanik mówi że przez przepływomierz późno startuje a przeładowuje przez zaślepiony egr.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Diagnozę postawiłeś poprawną...
    Czyszczenie przepływki zazwyczaj już nie pomaga... lepiej dbać o filtr powietrza zasysanego i wymieniać raz na 10 tys km a nie na 30 tys km...
    Sprawdź jeszcze czujnik doładowania i temperatury w kolektorze.. wyczyść go i jego wskazania..

    Możesz ją odłączyć i zobaczyć jak będzie się auto zachowywać...
    Co mogę jeszcze powiedzieć to uważaj na przepływkę jeśli będziesz kupował bo jest masa podróbek i tylko oryginalna z pewnego źródła lub używana sprawna !!!
    Bardziej martw się przeładowaniem bo to grubsza sprawa... i może być spowodowane wieloma czynnikami ( niesprawny układ wtryskowy, problem z turbiną, czujniki ciśnienia/przepływu, modyfikacja oprogramowania w silniku - niewłaściwa wykonana na uszkodzonej przepływce przy zaślepieniu EGR-a itp... ) a jazda z tym doprowadzi do uszkodzenia intercoolera i samej turbiny .... o ile nie silnika
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 13-08-2018 o 13:51
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Witam. Dzięki za odpowiedź. Wczoraj kupiłem przepływke z dolnej półki i chyba wiele się nie zmieniło. Muszę dzisiaj sprawdzić na kompie. Sprawdzę jeszcze też to co mówiłeś. Turbo już pada, bo gwizda jak karetka na sygnale, wcześniej wymieniłem intercooler bo się rozszedł na środku. Ogólnie chodzi o to że to auto nie jedzie z dołu. Mam automat więc poniżej 2000 obrotów jak chce przyspieszyć to jest redukcja i auto leci. Włączę manual 1800 obrotów np 4ty bieg gaz w podłogę i nic się nie dzieje. Tak chyba nie powinno być. Co może powodować taką dziurę?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Nie wiem jak w automacie ale w manualu od 1400 na 4 leci auto..
    Co do turbiny to przeładowanie powoduje własnie rozrywanie węży i intercoolera bo zanim układ zareaguje ciśnienie może przekraczać nawet 2,1 Bara a to juz bardzo dużo.
    Takie cisnienie powoduje duży wzrost temperatury gazów wylotowych a te pięknie wypalają łopatki turbiny i wszystko zaczyna gwizdać. Wypalone łopatki nawet ustawione w położeniu dla wolnych obrotów silnika czyli do tych 2400...2600 obr/min nie sa w stanie tak ustawić gazów wylotowych aby turbina zaczęła pompować ciśnienie ( wtedy turbina ma straszna bezwładność i mała sprawność przy niskich obrotach silnika ) i dopiero zaczyna pompować w momencie gdy łopaty nie maja już znaczenia czyli gdzieś powyżej 2400 obr/min -> to jeden z przypadków..

    Inny który częściej występuje to zapieczone łopatki zmiennej geometri które pozostają ustawione dla wolnych obrotów i wtedy dochodzi do przeładowania przy wyższych prędkościach obrotowych... Może to być spowodowane uszkodzeniem zaworu sterowania który nie spuszcza ciśnienia.

    Co możesz zrobić:
    Zobacz czy gruszka - cięgno pracuje ( niech ktoś na biegu jałowym dodaje gazu a ty obserwuj czy cięgło wsuwa się i wysuwa z gruszki na około 1 cm ) -> będziesz wiedział czy układ steruje turbiną
    Odłącz wężyk od zaworu który idzie do gruszki turbiny i ciągnij powietrze z niego - ustami wytworzysz podciśnienie ( układ powinien być szczelny a po zaciągnięciu powietrza ciegło powinno sie schować około 1..1,5 cm do gruszki ) po puszczeniu powietrza/wężyka cięgno powinno natychmiast schować się do turbiny ( wyskoczyć z gruszki ) - tak jak po puszczeniu "ściśniętej sprężynki". Jesli to robi szybko w mniej niż 1 sekundę to łopatki pracują ale jesli nic się nie dzieje lub cofa w kilka/kilkanaście sekund to masz zapieczone łopaty.

    Stan łopatek zmiennej geometrii nie ocenisz bez rozkręcenia turbiny...

    Przyczyna zapieczenia łopat zazwyczaj jest albo zły stan układu paliwowego/wtryskowego, problemy z czujnikami i zbyt duże dawki paliwa albo emerycka jazda tylko na wolnych obrotach...
    Warto tez sprawdzić czy jakiś wąż za filtrem do turbiny sie nie poluźnił/nie odłączył i silnik nie dostaje lewego powietrza..

    A i jeszcze.... W końcu masz zaślepiony EGR czy nie? Zacięty EGR w pozycji otwartej ma ogromne znaczenie na dziurę do 2000 obr/min i na wartości przepływu powietrza oczekiwane w stosunku do zmierzonej
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 14-08-2018 o 09:34
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Powiem tak sprawdzałem ta metodą zasysania i coś stuka sprawiając wrażenie że działa. Muszę dokładnie to zaobserwować ale ta oslona termiczna mocno ogranicza pole widzenia. Przeładowuje tylko nieznacznie o 200jednostek tylko że wciskam gaz oczekiwane rośnie zmierzone jest spóźnione i na górze się mijają. Egr mam zaślepiony blachą z otworami jak można kupić w necie. Proszę tylko o przypomnienie na wolnych obrotach ten zawór ma być zamknięty czy otwarty? I to samo z overboost co z nim na wolnych obrotach. Dzięki

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Wstawiłem zdjęcie z parametrami w czasie jazdy na środku są widoczne wykresy co się dzieje jak jadę na czwartym biegu i wciskam gaz do końca. Widać że nic się nie dzieje oczekiwane rosnie a reszta stoi i auto nie przyspiesza. Może ktoś się wypowie czy zawory egr i overboost dobrze się zachowują?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Egr nie widać ale jest samym dole i pokazuje 3%. Czy tak powinno być?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    A więc zacznij od przeczyszczenia EGR-a i koniecznie polerowanie rdzenia cewki bo zapewne jest zapieczony.
    Silnik niema sygnału zwrotnego z położenia rzeczywistego zaworu. Możesz zatkać EGR całkowicie do sprawdzenia przepływki

    Co do łopat/cięgna/zaworu turbiny to zawsze możesz sprawdzić kiedy zaciąga powietrze a kiedy nie zaworek.. na podstawie tego będziesz wiedział na jakich obrotach ma być cięgło w gruszce
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 15-08-2018 o 09:35
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Zawór overboost na wolnych obrotach jak zdejme wężyk do gruszki to cały czas zawór daje na niego podcisnienie. Tak ma być?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał waluspv Zobacz post
    Zawór overboost na wolnych obrotach jak zdejme wężyk do gruszki to cały czas zawór daje na niego podcisnienie. Tak ma być?
    Tak..... na wysokich obrotach ( coś ponad 2600 ) ma być bez "powietrza" ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Dziękuję. A zawór egr na wolnych obrotach ma jakieś 30%to tak ma być no i jest zaślepiony a później sachowuje się tak jak na wykresie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przepływomierz do 1.9 JTD CF3
    Napisany przez Kotekk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-09-2015, 00:13
  2. Przepływomierz
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-03-2015, 23:03
  3. Przepływomierz
    Napisany przez tomo82 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-10-2014, 14:25
  4. Przepływomierz
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-07-2013, 23:19
  5. Przepływomierz
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 22-04-2011, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy przez uszkodzony przeplywomierz ciegno gruszki moze nie chodzic

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl