Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 45
Like Tree4lubi to!

Temat: Problem z temperatura i ogrzewaniem  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    597
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    Witam mam następujący problem w cromie 1.8 typu takiego jak przyszły zimne dni to wskaźnik poziomu temp nie chce się dźwigać do pionu zazwyczaj dochodzi do pierwszej kreski po przejechaniu 10 km do pracy a jest tam 2 stopnie na plusie jak stoję na postoju temp rośnie i jest ok a jak tylko rusze zaraz spada nie może się auto nagrać chodź mam nastawione na 30 stopni a leci letnie powietrze, i nie wiem czy to jest z tego problem ale szyby nie chcą odparowywac. Jechałem autostrada dystans50 km z szybkoscia120 km/h na tempompomacie temp na zewnątrz -1 wskaźnik temperatury ledwo się podniósł podejrzewałem termostat do wymiany byłem u mech opowiadam co jest to gada ze jest zimno i nigdy się nie podniesie do pionu tak ma fiat. Nie chce mi się wierzyć wiec proszę może ktoś się wypowie czy ma u siebie tak samo, pozdrawiam

    Dupa, a nie mechanik...
    Jak już to nie fiat tak ma tylko opel, to jego silnik... seicento, siena, croma wszystkie mi trzymały temp.

    Tak jak już ci pisali koledzy wymień termostat i przy okazji wymień płyn chłodzący.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Umówiłem się po świetach zaraz do innego tym razem mechanika na wymianę termostatu. Tanie to maleństwo nie jest a jeszcze jak czytałem
    Ile trzeba rozebrać przy tym to drugie tyle robocizna będzie ale cóż auto to skarbonka tylko szkoda że za często zawsze coś w tym aucie wyskakuje do naprawy

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    177
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    A propos - w 1.9 po jakim czasie silnik się wam nagrzewa? Bo mam takie wrażenie, że trwa to długo - mam też 1.9 w Alfie i on otwiera się błyskawicznie.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,374
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Dużo zależny od temperatury na dworze i od tego czy jedziesz od raz w trasie, czy też jak ja mam obecnie czyli ruszam i od razu stoję w korku. Ważne żeby wskazówka podnosiła się cały czas do pionu
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    1.9 150 km automat zaczyna grzać po 2,5 km przy -7 stopniach, jazda drogami osiedlowymi, po drodze 2 sygnalizacje swietlne

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    To po ilu kilometrach zaczyna grzać i to jak ktoś pojmuje grzanie to pojęcie względne.

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    A propos - w 1.9 po jakim czasie silnik się wam nagrzewa? Bo mam takie wrażenie, że trwa to długo - mam też 1.9 w Alfie i on otwiera się błyskawicznie.
    Przy obecnych temperaturach pion stawia po ok. 6-7 km i to jest normalne te silniki dość długo się nagrzewają.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    121
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Panowie,
    Tak ogólnie kilka może nie wszystkim znane prawdy apropo zagrzewania się silnika.
    -silnik benzynowy, mniejsza sprawność więc produkuje więcej ciepła na straty ale to akurat w tym przypadku jest pozytywne, ponadto lżejsza konstrukcja (mniejsza pojemność cieplna-też pozytywne w tym przypadku)
    -silnik wysokoprężny, odwrotność benzyniaka wiec dłuższy czas nagrzewnia.
    Ponadto ciągły bardzo dynamiczny rozwój diesla w ostatnich latach doprowadziło w tym względzie do stanu iż producenci byli zmuszeni stosować różne dodatkowe układy przyśpieszające zagrzewania diesla ale nie wszystkie konstrukcje to posiadają.
    Akurat nasze 1,9 w Cromie nie mają nic, tylko w niektórych najbardziej drogich wersjach był tzw. spalinowy podgrzewacz płynu chłodzącego silnik

  9. #23
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Ale nasze cromy z silnikiem diesla i tak szybko się nagrzewają, tzn. kabina auta nabiera dość szybko temperatury w miarę "przyzwoitej" dla komfortu cieplnego kierowcy i pasażerów tego auta (+21 st. C). U mnie jest dokładnie tak samo, jak pisał kolega Chrom - po ok. 2,5km jest w miarę komfortowa temperatura w kabinie auta. A że w zimie przeważnie zdejmuję kurtkę, gdy wsiadam do samochodu, odczucie komfortu cieplnego w kabinie auta mam w miarę dobre.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    121
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Ale nasze cromy z silnikiem diesla i tak szybko się nagrzewają, tzn. kabina auta nabiera dość szybko temperatury w miarę "przyzwoitej" dla komfortu cieplnego kierowcy i pasażerów tego auta (+21 st. C). U mnie jest dokładnie tak samo, jak pisał kolega Chrom - po ok. 2,5km jest w miarę komfortowa temperatura w kabinie auta. A że w zimie przeważnie zdejmuję kurtkę, gdy wsiadam do samochodu, odczucie komfortu cieplnego w kabinie auta mam w miarę dobre.
    U mnie wygląda to następująco:
    -temperatura zewnętrzna lekko poniżej zera, climatronic na auto (wyłaczona klima) po 3,5-4 km rusza wentylator, temperatura silnika przestaje rosnąć do 6-7 km kiedy zaczyna zwalniać wentylator. Na 10-12 km nie ma jeszcze pełnej temperatury silnika. Tak wygląda dojazd do pracy.
    Abym uzyskał na tym odcinku temperaturę silnika muszę ręcznie sterować wentylatorem.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Bo wentylator nie powinien się włączyć (to po pierwsze), ale i tak nie powinno mieć to wpływu bo kiedy silnik jest niedogrzany chłodnica jest odcięta przez termostat od reszty układu chłodzenia. Też mam sterownik na na Auto i to nie ma nic do tego. Co do klimy to nie pamiętam od ilu stopni jest w Cromie, ale poniżej jakiejś tam temperatury kompresor i tak wcale nie startuje.
    Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 23-12-2018 o 13:18

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kolega ma na mysli wentylator kabiny zapewne

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    121
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Wentylator nagrzewnicy nie chłodnicy. Niektórym widać trzeba wszystko tłumaczyć.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    40
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    A mi ostatnio też się podziało i nawet nie wiedziałem że korek zbiorniczka wyrównawczego ma aż takie znaczenie. Samochód również nie mógł się rozgrzać a jak odrobinę złapał temperaturę to przy delikatnym zjeździe z górki wskazówka spadała na sam dół. Oczywiście pierwsze co to termostat, 260 zł w dalszym ciągu ta sama historia. Okazało się że popsuł się korek zbiorniczka wyrównawczego i nie robiło się ciśnienie w układzie, po wymianie korka na nowy samochód zaczął się normalnie zachowywać. Uszkodzenie łatwo zdiagnozować, wystarczy odkręcić korek i dmuchnąć w otwór pod spodem. Jeżeli powietrze idzie lekko znaczy korek uszkodzony.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    29
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    co tu czytac wziąc latarke w ręke i obejrzeć silnik skad leci. Jak zapluty mocno to wymyć i za 2 dni wrócić z latarką. Zlokalizować wyciek i usunąc. Co do zapytania z pierwszego postu to jest to ksiązkowy przykład niesprawnego termostatu. Mechanik, który po wysłuchaniu takiego opisu klienta stwierdza, że jest zimno i tak może być z pewnością nie rozumie zasady działania układu chłodzenia silnika
    chrom lubi to.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Witam. Wymieniłem termostat i jest wszystko ok 2 -3 km i temp się ładnie podnosi,


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z ogrzewaniem i temperatura roboczą GP 1.4 8v
    Napisany przez kontini90 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-06-2017, 18:05
  2. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 03-10-2013, 09:16
  3. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez Yogi69-20 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-02-2013, 18:09
  4. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-04-2010, 09:15
  5. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez majsta7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-01-2009, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma 1.9 150km nie dogrzewa silnik

Croma niesprawne ogrzewanie

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl