Byl regenerowany stary pzesmarowany poprawione luty i wszysko dziala tylko co jakis czas sie nie chce odryglowac ale jak w aucie zrobi sie cieplej to zaczyna byc ok
Dziś rano pojawił mi się komunikat sprawdź system zabezpieczenie samochodu. Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy
Ja pierdziu... uwielbiam takie slogany...
U mnie dziś rano wszystkie szyby były białe, to też jest chyba wada fabryczna Cromy...
To są "wady fabryczne":
https://autokult.pl/12364,tych-silni...ia-12-poradnik
https://autokult.pl/12303,tych-silni...ia-22-poradnik
Ostatnio edytowane przez Capsel ; 16-01-2018 o 13:21
Nie popadaj w skrajności. Skoro dla Ciebie auto jest idealne to tylko pogratulować. Dla mnie to zwykły samochód, a nie obiekt kultu.
Skoro wiele osób ma z tym problemy to znaczy, że na rzeczy coś jest. W AR też mają z tym kłopoty.
Możliwe. Za drugim włożeniem kluczyka było już ok. Wczoraj auto było nie ruszane, a jest dość mroźno. Na wiosnę rozbiorę wyczyszczę i przesmaruję ten moduł pod kierownicą
Ale ja pisze o stacyjce.... to ona ma problemy
Wkleję zdjęcia stacyjki od środka...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Mówisz, że to wina stacyjki?
To wrzuć fotki jak możesz
Nie wiem na 100% ale z waszych opisów i z tego co ja wiem o tej stacyjce to wszystko na to wskazuje...
A wnętrze stacyjki Fiata Cromy II wygląda tak jak na moich zdjęciach:
WP_20171205_22_55_35_Pro.jpg WP_20171205_22_51_05_Pro.jpg WP_20171205_22_50_15_Pro.jpg
WP_20171205_22_49_59_Pro.jpg WP_20171205_22_50_29_Pro.jpg WP_20171205_22_49_52_Pro.jpg WP_20171205_22_49_44_Pro.jpg
Jest tam w sumie 5 mikro-przełączników, które prędzej czy później muszą się zepsuć, to tylko kwestia czasu... to wszystko często jest utytłane smarem zmieszanym z kurzem + wilgoć, więc jak to jeszcze przymarznie w niskich temperaturach to może czasami któryś nie zaskoczyć...
Może też od drgań ta cewka ( antenka ) się odlutować lub zaciąć silniczek/rygielek blokady przekręcenia kluczyka ....
Widać na jednym z zdjęć układ: PCF 7991 AT to on przechowuje dane o kluczykach więc jak przyjdzie wam do głowy wymiana samej stacyjki to musicie przeprogramować ten układ lub wlutować w to miejsce z waszej oryginalnej stacyjki.. inaczej auta nie uruchomicie..
Moja rada to wyjąć stacyjkę i ją przeczyścić preparatami do elektroniki / kontakt sprayami i sprawdzić luty... od tego bym zaczął przy problemie z oboma kluczykami ....
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 17-01-2018 o 11:08
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Najlepiej sprawdzić czy błędy są w blokadzie czy w stacyjce i tam szukać przyczyny.
Jeżeli wkładasz kluczyk i słyszysz działanie odblokowywania kierownicy tzn. że kluczyk został rozpoznany.
Jak nie będzie potwierdzenia prawidłowego odblokowania to nie będzie zezwolenia na przekręcenie kluczyka.
Dokładnie tak powinno być jeśli chodzi o samo rozpoznawanie kluczyka.... jeśli nawet rozpozna a układ blokady stacyjki nie odrygluje kluczyka to również wina po stronie stacyjki ... podobnie włączanie zapłonu i rozruchu ... ale o tym, ze nie rozpoznał kluczyka lub jest niewłaściwy kluczyk Croma informuje na wyświetlaczu zegarów odpowiednimi komunikatami... oraz piktogramami z kłódką
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Nie miałem żadnego piktogramu tylko komunikat i nie mogłem przekręcić kluczyka. Wyciągnąłem i ponownie włożyłem kluczyk i już nic się nie wyświetliło, a stacyjka zadziałała prawidłowo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja pier***le jaka stacyjka.
Tęsknię za czasami kiedy elektronika nie była wszędobylska i czasami wystarczył tylko zwykły śrubokręt ewentualnie kombinerki
Dopadło i mnie od wczoraj przy włożeniu kluczyka znany komunikat "Check vehicle......" za drugim, trzecim razem działa ok i kontrolka gaśnie.
Temperatura na dworze ok. -8 st.
Na obydwu kluczykach to samo, jutro ma być już cieplej więc liczę że przejdzie.
Nie mogę już edytować więc post pod postem...
Dzisiaj temperatura dodatnia a problem niestety nie zniknął , rano znowu komunikat check vehicle....
Niedawno podłączyłem pod komputer i znaleziono błędy:
B1001 - Blokada/odblokow. kierownicy
B1016 - Brak autoryzacji na odblokowanie kierownicy z BCM
B1005 - Transporder TEG
Błędy oczywiście dało się skasować i mam nadzieję że nie wrócą.
Przy okazji w osiowaniu proxy włączyłem np.
czujnik zanieczyszczeń i odszranianie klimatyzacji.
Dziwne że były wyłączone....
Po osiowaniu wyłączyło mi sygnalizację kierunkowskazów przy otwarciu/zamknięciu drzwi z pilota.
Do włączenia był kod serwisowy i znowu ładnie mrugają.
U mnie był jednorazowy przypadek kiedy to auto stało w ten całkiem spory mróz 2 dni. Ale jak jest zimno to ta blokada głośniej się odryglowuje. Będzie ciepło to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruję to odpowiednim siuwaksem.