Ale tylko dół zasłoniłeś, tak? Czekam na rezultaty :-)
Ale tylko dół zasłoniłeś, tak? Czekam na rezultaty :-)
Nie, zasłoniłem górę, dół zasłaniam jak są większe mrozy ale tylko pasek przesłaniający dolną część chłodnicy. Zawsze pozostawiam tyle miejsca aby chłodnica miała możliwość poprawnie działać po otwarciu termostatu. Jak nie zapomnę zabrać aparatu to wstawię foto włożonej osłony.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
No OK... nie ma to jednak jak sprawny termostat.
W ostatnich dniach zauważyłem, że podczas dojazdów do pracy (8km/podmiejsko) przy lekko ujemnych temperaturach (-1/-2) wskazówka wskazywała ok.3 mm poniżej środka. W trasie przy dużych prędkościach (autostrada) podczas jazdy ze stałą prędkością wskazówka zjeżdżała 2 mm poniżej środka. Podczas dodawania gazu wracała na środek. Ogrzewanie kabiny OK.
Wymieniłem termostat i płyn. Teraz jest nieco cieplej ale nagrzewa się bardzo szybko. W trasie utrzymuje "środek" nawet przy bardzo dużych prędkościach.
Zobaczymy czy zmiana będzie mocno widoczna w podobnych warunkach, gdy wskazówka opadała.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Panowie pozwolę sobie odświeżyć. Powiem szczerze, że byłem przeciwny takiemu zastawianiu chłodnicy ale teraz przy temp. koło 0 coraz częściej myślę żeby spróbować ją zastawić. Do pracy mam 10 km czyli wyjazd z garażu, jazda po osiedlu i 7 km przez las i jak jestem już na parkingu to wskazówka jest na ostatniej kresce przed połową więc może takie zastawienie by pomogło, jak myślicie? Może szybciej się dogrzeje.
N a krótkie odcinki zapewne szybciej auto się nagrzeje, gorzej jak trzeba będzie pojechać gdzieś dalej w trasę. Spróbować zawsze można
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Ale zasłanianie chłodnicy niewiele da. Tylko tyle, że ogólnie trochę mniej chłodnego powietrza będzie się dostawać do komory silnika. Dopóki silnik nie złapie odpowiedniej temperatury (zwykle trochę mniej niż 90 stopni) to w termostacie jest otwarty TYLKO tzw. mały obieg o chłodnica jest wtedy zupełnie pomijana (oczywiście o ile termostat jest sprawny). Gdy auto się nagrzeje to dopiero wtedy termostat otwiera duży obieg i puszcza płyn chłodzący przez chłodnicę.
U mnie właśnie jakoś po blisko 5 km się nagrzewa. A ruszam z garażu gdzie temperatura raczej nie spada poniżej 10 stopni
No to skłoniłeś mnie do testów empirycznych Auto stoi na otwartej hali garażowej (jak w marketach). Do tej pory było w miarę ciepło, koło 10 stopni, to wczoraj auto nagrzało się do pionu po 4,5 km. Dziś wreszcie pojawił się mrozek, na dworze 2 stopnie, auto potrzebowało 6,5 km do pionowej wskazówki (2 światła po drodze, ruch typowo miejski, jazda z dzieckiem do przedszkola). Może to kwestia używanego oleju (u mnie Amsoil). Ale generalnie mój nagrzewa się szybko.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
No to miras zwracam honor i przepraszam z określenie, że "ściemniasz". W takim razie muszę się przyjrzeć termostatowi. Dopiero w sobotę będę sprawdzał macał węże po odpaleniu autka w garażu bo w tygodniu niestety nie dam rady, może coś wymacam. Ale koledzy dajcie jakiegoś linka z termostatem żeby był tani i bardzo bardzo dobry. Jest w ogóle coś takiego Czy taki będzie ? http://allegro.pl/termostat-alfa-rom...736680698.html
Ostatnio edytowane przez mirek8423 ; 28-10-2015 o 13:12
nie ma sprawy, do tego jest forum, aby wymieniać nasze doświadczenia, to wszystkim pomaga. Najlepszego
Nie sprawdzałem dokładnie, ale u mnie też w "normalnym" tempie nagrzewa się silnik.
Termostaty tej firmy co wymieniłeś są dobre. Na forum AH polecane do Twin Sparków.
Nie polecam vernetów. Serio, kupiłem ich już kilka i ŻADEN nie działał płynnie i temperatura falowała (85-90 non stop)
Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 28-10-2015 o 18:54