Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
Like Tree1lubi to!

Temat: Powolne nagrzewanie silnika - owiewka/osłona na grill  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010

    Powolne nagrzewanie silnika - owiewka/osłona na grill

    W związku z tym, że nasze auta, a przynajmniej te z silnikiem 1.9 JTD, dość wolno się nagrzewają zacząłem się zastanawiać nad pomysłem owiewki na grill. Widziałem coś takiego w Octaviach:
    http://www.heko.pl/images/galeria/os...TAVIA%20II.JPG
    http://skodaczesci24.pl/sklep/czesci...octavia2_1.jpg

    Co myślicie?
    Ma to jakiś sens? Przyspieszyłoby nagrzewanie silnika? I czy nie miałoby negatywnych skutków?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Osłonę na gril zakładam w październiku, mam do pracy 7,5 km i zazwyczaj pod wiatr więc silnik niedogrzany.
    Nie kupowałem gotowca tylko zrobiłem z falistego tworzywa pasek który wkładam pod grill po odkręceniu trzech śrub.
    Do wcześniejszych samochodów też zakładałem bo są dogrzane w czasie mrozu.

  4. #3
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam, takze zamontuje oslonke

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Patent z Wartburga i Warszawy :-)

    petarda, do jakiej temperatury ogrzewa Ci się silnik z osłonką po 7.5 km? Tzn. która kreska na wskaźniku?

    pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No tak, patent ze starszych aut

    Z drugiej strony, jeśli termostat jest sprawny to obieg płynu przez chłodnicę jest zamknięty do czasu nagrzania, nie? W takim wypadku zasłonięcie grilla (chłodnicy) będzie miało tylko taki skutek, że mniej zimnego powietrza będzie wpadało do komory silnika. Czy to duży zysk? Nie wiem.
    Ostatnio edytowane przez maciekpt ; 03-12-2014 o 15:11

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    No tak, patent ze starszych aut

    Z drugiej strony, jeśli termostat jest sprawny to obieg powietrza przez chłodnicę jest zamknięty do czasu nagrzania, nie? W takim wypadku zasłonięcie grilla (chłodnicy) będzie miało tylko taki skutek, że mniej zimnego powietrza będzie wpadało do komory silnika. Czy to duży zysk? Nie wiem.
    No właśnie dlatego zapytałem do której kreski dochodzi wskaźnik temperatury.

    pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    już od dawna na wielu portalach motoryzacyjnych pożna przeczytać artykuły na ten temat. wnioski wszędzie sa podobne, każdy ma wolną wolę i zrobi jak uważa, byle z głową. przy sprawnym termostacie, odczucia subiektywne, podobno trochę czybciej zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.
    ja nie zasłaniam. nawet jak stoi czałą noc pod chmurką to i tak po przejechaniu ok.2-3km dmucha ciepłym powietrzem i robi się ciplutko w środku.


    Zasłanianie chłodnicy zimą - czy to ma sens? • Naszym zdaniem • AutoCentrum.pl

    Zasłaniać chłodnicę?
    Pozdrawiam


  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    jak mi zaczyna dmuchac trakim ciepłym (lekko) powietrzem po przejechaniu 2 km to wszystko ok mam ???)

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał asykom15 Zobacz post
    jak mi zaczyna dmuchac trakim ciepłym (lekko) powietrzem po przejechaniu 2 km to wszystko ok mam ???)
    Kazdy typ auta jest inny.
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    No tak, patent ze starszych aut

    Z drugiej strony, jeśli termostat jest sprawny to obieg płynu przez chłodnicę jest zamknięty do czasu nagrzania, nie? W takim wypadku zasłonięcie grilla (chłodnicy) będzie miało tylko taki skutek, że mniej zimnego powietrza będzie wpadało do komory silnika. Czy to duży zysk? Nie wiem.
    Z mojego doświadczenia wynika , że po zakupie auta zepsuty termostat, następnie wymiana i 1,5 roku jest ok, dogrzewał się do 90 stopni jeżdżąc do pracy 10 km. Obecnie po wymianie intercullera (dziurawy) na wiosnę stwierdziłem, że nagrzewa się nieco wolniej, po prostu interculler jest czysty. Poprzedni był do połowy niewidoczny(utleniony i zapchany owadami) a więc częściowe przysłonięcie chłodnicy powinno mieć sens.Ograniczony napływ zimnego powietrza mimo wszystko powoduje szybsze ogrzanie silnika oraz wnętrza pojazdu ,myślałem też o włożeniu coś między interculer a chłodnicę.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Po zasłonięciu grilla osiąga normalną temperaturę pracy czyli wskazówka pionowo. Całość jest złożona zależna od kilku czynników. Mam zaślepiony EGR więc silnik nagrzewa się wolniej na jałowym, wpływ ma oczywiście temperatura na zewnątrz, ile czasu stoję pod domem z włączonym silnikiem kiedy np omiatam śnieg, czas jazdy, kierunek wiatru i prędkość wentylatora nadmuchu do kabiny. Mam dwie trasy, wolniejszą i szybszą ok 7 minut. Przy temperaturze -5 bez śniegu, pod wiatr tą szybszą po ok 5,5-6 km jest nagrzany do normalnej temperatury, jeśli jest śnieg lub jadę wolniej nagrzewa się szybciej. Jakby nie kalkulować, po osłonięciu nagrzewa się szybciej, nie przegrzewa się bo nigdy temperatura nie przekroczyła normalnej.
    Kiedy jadę latem przy +20 czy +25 tez się nie przegrzewa, wentylator nie załącza a przecież to 30 stopni różnicy, to co więcej rozdzielać włos na czworo.
    Za dużo czytacie artykułów płodzonych przez różnych teoretyków.
    O szkodliwym przegrzewaniu silnika po zaślepieniu EGR też kiedyś czytałem, zaślepiłem i jest dokładnie odwrotnie niż było opisane.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Co to znaczy "normalnej temperatury"?
    Jaka pozycja na wskazniku?

    Pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Wskazówka dokładnie pionowo na wskaźniku, jak już silnik rozgrzeje się to jest pionowo i nic dalej, silnik nie przegrzewa się jak to pewnie niektórzy sądzą
    Dodam jeszcze, jakby to miało dla kogoś znaczenie że olej mam pełen syntetyk Motul i dodatek dwusiarczku molibdenu.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  15. #14
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Panowie jak najlepiej dostac sie pomidzy chlodnice a zderzak z osłonką (mam stara karimate do wykorzystania) bedzie dobra?

  16. #15
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    oslonka zamontowana, najwygodniej mozna ja zamontowac zdejmujac dolna kratke zderzaka - kilka zdjec

    20141206_153945[1].jpg

    20141206_155047[1].jpg

    20141206_155453[1].jpg

    zakrylem cala powierzchnie chlodnicy po testach dam znac jak zmienilo sie nagrzewanie silnika


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kupie grill bez znaczka
    Napisany przez Pablox na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-01-2014, 23:52
  2. Grill/ Atrapa
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 22-03-2013, 18:39
  3. Grill
    Napisany przez Jelcyn na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-09-2011, 20:58
  4. Pytanie nagrzewanie i jeszcze jedna sprawe 1.9 JTD
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-02-2011, 10:46
  5. Nagrzewanie silnika i załączanie się wentylatora
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2010, 11:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 1.9 jtd 120 km rozgrzewanie

1.4 multiair temperatura zima

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl