Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2023
    Skąd
    Wlkp
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Odcięte zasilanie, alarm czy moduł blokady kierownicy?

    Jako że to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie.
    Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Cromy, odkupiłem auto które stało 2 lata. Po zakupie napompowalem koła, wymieniłem akumulator i od 1 strzała auto odpaliło. Jeździłem nim 2 może 3 tygodnie, w którąś sobotę wymieniłem olej i filtry w niedzielę zrobiłem może z 15km odstawiłem auto pod dom i nagle przypomniało mu się że ma alarm. 2 razy zaczął wyć pod domem alarm udało się normalnie wyłączyć ale w poniedziałek Croma zdechła. Nie mogłem otworzyć drzwi pilotem w kluczyku, otworzyłem awaryjnie drzwi kierowcy to zaczął wyć alarm więc szybko odłączyłem akumulator. Podłączałem go spowrotem kilka razy ale zawsze wył alarm. Po kolejnym podłączeniu akumulatora alarm się nie załączył ale nie mam w ogóle zasilania, radio się nie włącza światła to samo, kluczykiem mogę cały czas kręcić ale bez żadnej reakcji, blokada kierownicy jest odblokowana. Auto stało 3 tygodnie😡 u elektryka zrobił 1 podejście i stwierdził że to może być moduł blokady kierownicy bo coś tam przeczytał w necie ale że nie opłaca się bo trzeba coś programowac w ASO a to przekroczy wartość samochodu.😡 Ja bardziej stawiał bym na ten alarm i że to on może odcinać zasilanie. Nie wiem czy to alarm fabryczny czy dokładany ale dodatkowego pilota do alarmu nie ma więc może być fabryczny. Może ktoś miał podobne przeżycia i może coś podpowiedzieć w temacie?
    Ostatnio edytowane przez spedek1 ; 08-04-2023 o 14:57 Powód: Literówka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Musisz szukać centralki alarmu, bez tego to nawet nie wiadomo jaki jest alarm i jak go zdezaktywować.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    W instrukcji obsługi auta jest rozdział na temat alarmu (fabrycznego) i jest tam opis i rysunek z przełącznikami, które są przy lampce sufitowej.
    Jeżeli przy lampce nie ma tych przełączników to znaczy, że nie ma tam fabrycznego alarmu tylko dokładany.
    Prawie wszystkie Cromy bez fabrycznego alarmu pochodzące z polskich salonów miały w ASO zakładane alarmy bodajże firmy META wpięte w szynę CAN (obsługa z fabrycznego pilota) co można poznać po takiej pastylce z diodą świecącą wciśniętą między deskę a szybą po lewej stronie. Centralka alarmu jest gdzieś tam zakopana w desce.
    Jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie tam masz coś uszkodzone.
    Natomiast jeżeli jest to alarm fabryczny to można go całkowicie odstawić poprzez MES-a.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2023
    Skąd
    Wlkp
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Tak, mam pastylkę z czerwoną diodą z lewej strony między szybą a deską rozdzielczą. Czyli bez prucia deski się nie obejdzie? Można jakoś wywalić alarm bez demolki auta?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Na pewno nie trzeba wyciągać deski, przecież w ASO też tego nie robili.
    Szukał bym tej centralki gdzieś za skrzynką bezpieczników pod kierownicą.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał spedek1 Zobacz post
    Tak, mam pastylkę z czerwoną diodą z lewej strony między szybą a deską rozdzielczą. Czyli bez prucia deski się nie obejdzie? Można jakoś wywalić alarm bez demolki auta?
    Prawdopodobnie masz alarm META. Masz więc syrenę. Syrena ma akumulatory które zapewne się kompletnie rozładowały/rozpadły i rozładowują akumulator. Poszukaj na podszybiu od strony silnika lub tam gdzie wyje.
    Alarm ten komunikuje się po szynie Can więc tak łatwo jego nie odłączysz ale centralka jest gdzieś w okolicy kierownicy - trzeba poszukać czarnego pudełka luźno latającego oraz dobrego elektryka a nie takiego co tylko żarówki potrafi wymienić.
    Dziwne że po którymś załączeniu akumulatora wszystko przestało działać... może padł bezpiecznik a może centralka alarmu a może tylko syrena ( mam nawet u siebie zapasową ). Jeżeli nie znasz się na tym to możesz skontaktować się z firmą META lub poszukać autoryzowanego serwisu/serwisanta, który ogarnie temat w okolicy alarmów CAN.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2023
    Skąd
    Wlkp
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Mały update. Alarm rozłączony, kolejny raz diagnoza wskazuje na moduł blokady kierownicy. Elektryk zaproponował wymianę kompletu stacyjka, bsi, moduł, komputer. Zakup samych gratów 800zl + programowanie czyli około 2k. Auto wciąż nie wykazuje oznak życia czy te i wcześniejsze objawy mogą wskazywać na mechaniczne uszkodzenie wewnątrz modułu? Jest na forum wątek w którym ktoś samodzielnie wymienił bebechy modułu i auto ożyło tam jednak był wyświetlany błąd nie tak jak u mnie. Nie wiem teraz czy ściągać auto od elektryka zamawiać moduł i regenerować go samemu koszt do 100zl czy zostawić auto i kazać wymieniać i programować wszystko za 2 koła.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Musisz być precyzyjny.
    Co wskazuje na blokadę kierownicy, bo jakoś pojąć nie mogę jakim cudem brak zasilania sugeruje blokadę kierownicy?
    Co sprawdziłeś do tej pory?
    Czy akumulator jest naładowany (jakie ma napięcie) i czy klucz w stacyjce się przekręca?
    Czy sprawdziłeś bezpieczniki przy akumulatorze oraz główne kable prądowe?
    Kto odłączał alarm?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2023
    Skąd
    Wlkp
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Na blokadę kierownicy wskazuje już 2 elektryk. Aku jest nowy naładowany. Klucz się przekręcał cały czas ale bez żadnej reakcji nie zapalały się nawet kontrolki. Bezpieczniki sprawdzane. Alarm odłączył elektryk.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To moim zdaniem nie ma nic wspólnego z blokadą kierownicy, bo blokada nie odcina zasilania. U ciebie brak zasilania ewidentnie i nie blokada kierownicy to powoduje, a np. alarm, który został niefachowo wymontowany. Tutaj nie będę się upierał, ale z mojej wiedzy wynika, że alarm META na CAN nie wystarczy wypiąć z instalacji. Może kolega lisekq coś podpowie więcej.
    Tak czy inaczej, nawet jeśli to nie alarm, to na 100% nie blokada kierownicy. No na logikę to weź, przecież wiesz jak działa blokada kierownicy w tym aucie.
    Pod maską masz bezpiecznik odpowiedzialny za zapłon, i przekaźnik ignition. Ale najbardziej prawdopodobne jest to, że zgniła płyta BSI na akumulatorze. Dlatego pytałem czy to sprawdziłeś.
    Warto zacząć pomiary od aku w stronę kabiny, idę o zakład że tam znajdziesz babole, albo na BSI albo na masach.

    I na koniec, weż zmień tych elektryków, bo albo to zupełnie przypadkowi ludzie, albo sam im sugerujesz że to blokada kierownicy. A oni przytakują czując krew (znaczy sianko).
    A samą blokadę możesz wymontować bez większych ceregieli i nie montować nic. Będzie co prawda błąd pokazywał, ale to jest do ogarnięcia również.

    Reasumując, bo chaos wprowadziłem sam sobie.
    1. alarm, bo alarm odcina zasilanie w całości.
    2. Zgnite przewody/BSI.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 17-05-2023 o 20:51
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał spedek1 Zobacz post
    Na blokadę kierownicy wskazuje już 2 elektryk. Aku jest nowy naładowany. Klucz się przekręcał cały czas ale bez żadnej reakcji nie zapalały się nawet kontrolki. Bezpieczniki sprawdzane. Alarm odłączył elektryk.
    Hmm problem z blokadą kierownicy jest sygnalizowany na wyświetlaczu (przynajmniej u mnie tak było tu opisałem: https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...system-25654/5)

    U ciebie z jednej strony jest odblokowana kierownica z drugiej strony po przekręceniu stacyjki jest kompletnie ciemno. Jeżeli wkłada/wyjmuje się kluczyk do stacyjki w tym momencie powinien zadziałać blokada kierownicy. Słychać to i czasami czuć jak na kierownicy jeżeli ktoś ją zablokował. U ciebie jak rozumiem nic się nie dzieje.


    Tu jest schemat całego układu...

    Co ja bym zrobił:
    - Sprawdził bym czy na pewno dochodzi napięcie 12,5V do centralki pod kierownicą na styki: "C1" oraz "A4" - przeczyścił bezpieczniki lub nawet je wymienił ( może są zaśniedziałe skoro auto tyle stało) i to chodzi o bezpieczniki te na akumulatorze 150 A i 70A ale też F3
    Przeczyścił wtyczki w komorze silnika oraz w module pod kolanem kierowcy ( te na czarno zaznaczone )
    Jeżeli to nie przyniosło by żadnych efektów a napięcie i masa dochodzi to:

    - Rozebrał bym stacyjkę i sprawdził czy wkładając kluczyk naciska on i załącza odpowiedni mikro-styk. Nawet zasymulował bez obudowy. Jeżeli wszystkie mikro styki pracują poprawnie to:
    - zdemontował bym centralkę pod kierownicą ( blokadę kierownicy ) i sprawdził mechanizm czy elektronika nie jest uszkodzona - nie nosi śladów zalania lub spalenia a następnie załącza się ten styk lub naciskając na ten styk sprawdzał bym czy jest jakaś reakcja

    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 18-05-2023 o 08:37
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2023
    Skąd
    Wlkp
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Dobra odebrałem auto od elektryka. Wywalił chyba centralkę od alarmu i zero poprawy jak nie żyła tak nie żyje. Zasilanie do kabiny dochodzi lampki się świecą tylko z radiem jest coś nie tak. Przed wizytą u 2 elektryka radio grało a teraz pokazuje się komunikat cancheck. Zabieram się za rozbieranie stacyjki jest coś na co muszę uważać?

    Update: stacyjkę rozebrałem wszystko na oko działało ok nie było zimnych lutow przypalen itp. Po podpięciu do wtyczki bez obudowy dolnej stwierdziłem tylko że silniczek który jest w stacyjce w ogóle nie pracuje.

    Zacząłem się dobierać do modułu blokady kierownicy ale stanąłem na airbagu kolan. Jak jest mocowana? Wykręciłem 2 śruby na dole z prawej i lewej strony i stoi sztywno nie chce się ruszyć.
    Ostatnio edytowane przez spedek1 ; 19-05-2023 o 20:36 Powód: Update

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał spedek1 Zobacz post
    Dobra odebrałem auto od elektryka. Wywalił chyba centralkę od alarmu i zero poprawy jak nie żyła tak nie żyje. Zasilanie do kabiny dochodzi lampki się świecą tylko z radiem jest coś nie tak. Przed wizytą u 2 elektryka radio grało a teraz pokazuje się komunikat cancheck. Zabieram się za rozbieranie stacyjki jest coś na co muszę uważać?

    Update: stacyjkę rozebrałem wszystko na oko działało ok nie było zimnych lutow przypalen itp. Po podpięciu do wtyczki bez obudowy dolnej stwierdziłem tylko że silniczek który jest w stacyjce w ogóle nie pracuje.

    Zacząłem się dobierać do modułu blokady kierownicy ale stanąłem na airbagu kolan. Jak jest mocowana? Wykręciłem 2 śruby na dole z prawej i lewej strony i stoi sztywno nie chce się ruszyć.
    Opis wskazuje na brak pracy szyny CAN co jest wynikiem braku podania zasilania/pracy do Body sterownika. Nie wiem co oni tam zrobili... Uszkodzili szynę CAN lub sterownik?
    Tu znajdziesz schematy i opisy co i jak zdemontować/zdiagnozować : https://4cardata.info/elearn/194/2/

    Tu poduszka o która pytasz: https://4cardata.info/elearn/194/2/1...0004/194000806

    Jak dojdziesz do modułu pod kierownicą to po aktywacji kluczyka i przekręceniu powinna ten sterownik podać napięcie na "C8" "A1" "C4" Warto też sprawdzić czy wszystkie przewody pomiędzy tym sterownikiem a stacyjką mają przejście - sprawdzić rezystancję po odpięciu wtyczek na A6; C6;B5;C5 A2; A3;
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 22-05-2023 o 07:41
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Moim zdaniem szkoda czasu na blokadę, bo to stacyjka odblokowuje kierownicę, nie odwrotnie. Zatem moim zdaniem trzeba zająć się nie pracującą stacyjką, a nie blokadą jako taką.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Moim zdaniem szkoda czasu na blokadę, bo to stacyjka odblokowuje kierownicę, nie odwrotnie. Zatem moim zdaniem trzeba zająć się nie pracującą stacyjką, a nie blokadą jako taką.
    Nie, nadżednym sterownikiem jest blokada kierownicy a dokładnie elektronika w niej umieszczona, to ona podaje zasilanie do rozrusznika, załącza zapłon itp... Stacyjka jest istotna ale jest tylko przełącznikiem sprawdzającym/odczytującym poprawność kluczyka i przesyłającym kod dalej po sieci CAN
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kupię stacyjkę i moduł blokady kierownicy
    Napisany przez Disu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-04-2021, 18:44
  2. [elektronika] Moduł domykania szyb i moduł sterowania szyberdachem.
    Napisany przez byrrt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-12-2014, 11:37
  3. [alarm] Alarm w Pandzie i wpięcie do kierunkowskazów
    Napisany przez misyogi na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-11-2009, 01:25
  4. [alarm] Alarm centralny zamek
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2009, 11:20
  5. [alarm] palio weekend 1.6 16v alarm...
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-02-2009, 15:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446odciete-zasilanie-alarm-czy-modul-blokady-kierownicy-51881

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl