Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 18 z 18
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Jest coś nawalone w canie co zakłóca transmisję.
    Stacyjka odczytuje id klucza i porównuje go z zapisanym, jeżeli zgadza się to wysyła id do blokady kierownicy. Ona go porównuje z zapisanym w swoim module i jeżeli jest ok to zwalnia wtedy blokadę i wysyła sygnał do bcm razem z ID. Jeżeli jest ok to włącza wtedy zasilanie. Potem posyła id do ECU silnika i jeżeli wynik jest ok to można włączyć silnik. Jeżeli jest nok to pali się samochód z kłódką.
    Ja miałem uwalony ECU właśnie na szynie can, wszystko się włączało ale paliła się kłódka na desce i auto nie paliło.
    Po drodze jest parę modułów na Can: czujnik kąta skrętu, czujnik przyspieszenia bocznego, sterownik ABS i ESP, pompa wspomagania.
    Trzeba pomierzyć przejścia między stykami can, wpiąć się omomierzem między dwa styki CanH i CanL i sprawdzić jaka jest rezystancja. Powinna być przy wyłączonym zapłonie 60 Om.
    Niestety, w takich przypadkach pozostaje podmiana poszczególnych klocków i szukanie tego trefnego.
    W moim przypadku uwalonego ECU pokusiłem się na kupno zestawu startowego ale okazało się, że bez blokady kierownicy. I nic się nie włączało, pojawiał się tylko komunikat "check vehicle protection system".
    Kupiłem potem same ECU, goście zrobili mi klona i działa od roku.
    Ja obstawiam problemy z body komputerem bo masz kłopoty z radiem.
    Ostatnio edytowane przez karluum ; 23-05-2023 o 18:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Jest coś nawalone w canie co zakłóca transmisję.
    Stacyjka odczytuje id klucza i porównuje go z zapisanym, jeżeli zgadza się to wysyła id do blokady kierownicy. Ona go porównuje z zapisanym w swoim module i jeżeli jest ok to zwalnia wtedy blokadę i wysyła sygnał do bcm razem z ID. Jeżeli jest ok to włącza wtedy zasilanie. Potem posyła id do ECU silnika i jeżeli wynik jest ok to można włączyć silnik. Jeżeli jest nok to pali się samochód z kłódką.
    Ja miałem uwalony ECU właśnie na szynie can, wszystko się włączało ale paliła się kłódka na desce i auto nie paliło.
    Po drodze jest parę modułów na Can: czujnik kąta skrętu, czujnik przyspieszenia bocznego, sterownik ABS i ESP, pompa wspomagania.
    Trzeba pomierzyć przejścia między stykami can, wpiąć się omomierzem między dwa styki CanH i CanL i sprawdzić jaka jest rezystancja. Powinna być przy wyłączonym zapłonie 60 Om.
    Niestety, w takich przypadkach pozostaje podmiana poszczególnych klocków i szukanie tego trefnego.
    W moim przypadku uwalonego ECU pokusiłem się na kupno zestawu startowego ale okazało się, że bez blokady kierownicy. I nic się nie włączało, pojawiał się tylko komunikat "check vehicle protection system".
    Kupiłem potem same ECU, goście zrobili mi klona i działa od roku.
    Ja obstawiam problemy z body komputerem bo masz kłopoty z radiem.
    Problem z radiem jest bardzo niepokojący ( tym bardziej, że pracowało przed interwencją elektryka i wyrwaniem alarmu)
    Też uważam że jeżeli nie zasilanie to CAN ale być może doszło do uszkodzenia jakiegoś modułu CAN a może ktoś przerwał tą pętle CAN i on powoduje zwarcie w sieci więc sprawdzenie tych 60 Ohm to dobry trop
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    To nie jest trudny system tylko wymaga żmudnego kontrolowania a niestety wymaga to czasu i pieniędzy bo czas kosztuje.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Kupię stacyjkę i moduł blokady kierownicy
    Napisany przez Disu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-04-2021, 18:44
  2. [elektronika] Moduł domykania szyb i moduł sterowania szyberdachem.
    Napisany przez byrrt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-12-2014, 11:37
  3. [alarm] Alarm w Pandzie i wpięcie do kierunkowskazów
    Napisany przez misyogi na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-11-2009, 01:25
  4. [alarm] Alarm centralny zamek
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2009, 11:20
  5. [alarm] palio weekend 1.6 16v alarm...
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-02-2009, 15:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446odciete-zasilanie-alarm-czy-modul-blokady-kierownicy-51881

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl