Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 74

Temat: Jazda CROMĄ  

  1. #16
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    6,8l /100km z trzymania auta w większości w okolicach 2k obr/min czyli podobnie jak TMK



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    U mnie głównie miasto ale uczę się dopiero nim jeździć silnik 1,9 8v 120km manual pali jakieś 8 do 9 l/100km, jak zmieniam bieg z 2000tyś obrotów to spadają na jakies 1300 i szlak mnie trafia bo jest zimno troszkę się naczytałem żeby spokojnie jeździć na zimnym silniku chociaż u mnie już po 4km wskazówka jest na 1/3 temperatury przy jakich obrotach zmieniacie biegi bo ktoś tu napisał że po zmianie ma 2000 obrotów to praktycznie do 3000tyś na każdym biegu ciągnie .

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ogólnie jazda z niskimi obrotami (oczywiście nie za niskimi) jest w porządku ale pod warunkiem, że z tych niskich obrotów nie przyspieszamy. Jeśli trzeba przyspieszyć to lepiej zrzucić bieg (czasem nawet dwa), obroty sobie podskoczą i wtedy przyspieszamy - unikniemy wtedy nadmiernego obciążenia silnika, będziemy mieć dostępny większy moment obrotowy więc szybciej się rozpędzimy a i zużycie paliwa nie będzie większe (bo jak przyspieszamy zamulając z niskich obrotów to i tak komputer wymusza podawanie paliwa pełną parą a całe przyspieszanie będzie tylko dłużej trwać bo moment niski). I dotyczy to każdego auta z każdym silnikiem (mam na myśli diesle i benzyny).

    Piszę to z perspektywy użytkownika Audi A3 z turbo benzyną (na razie rozglądam się za Cromą z dieslem). Sam nie dopuszczam do tego, żeby jeździć poniżej 2000 obr/min - o ile warunki na to pozwalają to jadę na 5. biegu, przy 2000 obr/min, bez przyspieszania, dopóki auto się nie zagrzeje.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    mam stilo ale silnik ten sam lecz bez DPFu

    1.9 8v 120 km
    trasa/miasto to 90%/10%, spalanie 5,5L/100km

    ostatnio miałem niemiłą sytuację - byłem na wymianie 4rech łożysk, 1100 zł pękło - i na końcu wsiadł ze mną mechanik fachowiec bo chciał zobaczyć czy ów buczenie ustąpi. Usiadłem na miejscu pasażera no i ruszamy... chłop od 1tys obrotów dał nogę do podłogi - złapałem go ręką za nogę i powiedziałem, że jeszcze raz tak zrobi a wyjade z zakładu nic nie płacąc - jedynie za części. Nie obrażając nikogo widziałem jak wyjeżdżał z roboty swoim pasatem w TDI... stado baranów, które nie potrafi dbać o silnik - zwłaszcza mechanicy.

    pozdrawiam

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Ja mam automat i przy spokojnej jeździe wbija wyższy bieg i trzyma 1300rpm.
    Mam Cromę od niedawna, ale u mnie na wszystkich biegach (szczególnie od 3 do 6-ki) automat zmienia w zakresie 1500-2200 obr. Przy zwalnianiu zawsze redukuje biegi przy 1500 obr. Przy przyspieszaniu wbija wyższe przy ok 2200 obr. Czasami zauważyłem, ze 3-ka niekiedy schodzi nieco poniżej 1500. Zauważyłem że w automacie trzeci bieg jest trochę inaczej sterowany niż pozostałe (np czasem przy płaskiej drodze (lub lekko z górki) po odpuszczeniu gazu auto nie hamuje silnikiem, tylko obroty spadają do 1000 i auto toczy się swobodnie, jakby było wysprzęglone. (kiedyś taki patent "wolne koło" było w trabancie na 4-ce) Jak tylko zjeżdżając z górki, góra robi się bardziej stroma, skrzynia zasprzęgla powtórnie (robi to dość płynnie i zastanawiam się czy tak chodzą wszystkie, czy tylko mój egzemparz).

    Tak więc praktycznie w moim automacie silnik rzadko pracuje poniżej 1500 obr. Zauważyłem też że silnik fiata nie jest bardzo elastyczny i jazda poniżej 1500 mu nie służy (duże drgania już przy średnim obciążeniu silnika). Wg mnie najcichsza praca jednostki 16V jest w zakresie 1700-1800 obr. Powyżej 1800 hałas silnika rośnie proporcjonalnie do obrotów.

    W automacie denerwuje mnie zestopniowanie biegów. Skodą jechałem w zabudowanym na 4-ce przy obr 1700 (najcichsza praca silnika, 55-60 km/h) a automat w Cromie przy prędkościach poniżej 70 nie chce wrzucić 4-ki (piłuje na trójce tuż przed zmianą ok 2000-2100 obr). Powinni tak zestopniować skrzynię, żeby na 4-tym biegu można było jeździć w zabudowanym. Croma wówczas byłaby cichsza i mniej paliła (co najmniej o 1 l/100) Można było dać na 4-ce mniejszy a na 5-ce większy nadbieg. Fabryczne zestopniowanie skrzyni automatycznej czyni ją szczególnie stworzona do autostrady (6 bieg zaczyna się od 110 km/h i 1500-1600 obr). Ot, takie mam przemyślenia po pierwszych jazdach automatem

    I jeszcze pytanie. Dlaczego po odpuszczeniu gazu w Cromie średnie spalanie pokazuje 2l/100? W skodzie było 0 (jak hamuje silnikiem to nie musi dokładać paliwa). A może w Cromie jest fizycznie 0 a pokazuje 2?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-03-2014 o 21:34

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    kolego, u mnie też pokazuje 2,0 czasem 2,0 a czasem 1,7 - nie wiem od czego to zależy.

    W każdym razie dla Twojej informacji - dawka jest zawsze podawana, nawet jak puszczasz gaz a jak chcesz sprawdzić jak by chodził silnik z górki na biegu bez dawkowania paliwa to wyłącz go po prostu i puść na biegu z górki - myślę, że zauważysz tą delikatną różnice

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2014
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9 mjtd 150
    Rocznik
    09.2008 FL
    ToKo, jesteś pewien, że silnik czterosuwowy podczas hamowania silnikiem zawsze dostaje jakaś dawkę paliwa? W jakim celu otrzymuje tą dawkę paliwa?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Trudne pytanie zadałeś

    Odpowiem może w ten sposób. Skoro po puszczeniu gazu - paliwo nie tafia do komory spalania i silnikiem nie telepie, to po wyłączeniu silnika efekt pracy silnika powinien być taki sam jak ten po odpuszczeniu gazu prawda? A tak nie jest... więc w czym tkwi myk ?
    Ostatnio edytowane przez ToKo ; 14-03-2014 o 23:46

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2014
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9 mjtd 150
    Rocznik
    09.2008 FL
    Niejednokrotnie spotkałem się z informacjami, że w przypadku benzyn na wtrysku podczas hamowania biegami sterownik w 100% odcina paliwo. Dopiero gdy obroty silnika zbliżą się do obrotów biegu jałowego (czy to w trakcie hamowania biegami, czy np. gdy w trakcie hamowania biegami wciśniemy sprzęgło) sterownik zaczyna podawać paliwo w ilości umożliwiającej silnikowi pracę, tak aby nie zgasł. Czy podobnie jest w przypadku diesli to nie wiem.
    W ogóle nie czuję się kompetentny aby powyższe przytaczać jako info w 100% pewne, ale do tej pory byłem przekonany, że jest tak jak napisałem

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Lucek_, ale ja mam 2,4, stąd ta różnica
    www.fso-1500.pl

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    to co piszesz ma logikę, ale i to co ja napisałem jest logiczne... tylko pytanie. jak jest naprawdę Sam jestem ciekaw bo już zgłupiałem

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    68
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał pawko Zobacz post
    ... sterownik zaczyna podawać paliwo w ilości umożliwiającej silnikowi pracę, tak aby nie zgasł.
    To się nazywa tzw. "podtrzymanie". W silnikach benzynowych starszych modeli (siena, palio) działo się to /o ile dobrze pamiętam/ przy spadku obrotów poniżej 600 (650). I auto wtedy "ciągnie".

    W dieslach jest to samo. Przy ujętym gazie - dawka paliwa = 0,00, ale ...

    W automatach jak jest hamowanie silnikiem dawka = 0,00. W chwili gdy włącza się "wolne koło" (świetny przykład z trabantem, syrenką ) i nie ma hamowania silnikiem - auto się toczy siłą bezwładności - sterownik podaje dawkę taką, aby silnik nie zgasł (jak byśmy hamowali bez serwa ). I ta dawka pokazuje się jako 2,0 l/100km albo 1,7. Ten wynik nic nie mówi, należy traktować go tylko jako cyfrę. W takich sytuacjach (wolne obroty) zużycie paliwa podaje się w l/mtg pracy (przy stałych obrotach X lub Y lub Z).

    W manualach jest tak jak na wstępie.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2014
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9 mjtd 150
    Rocznik
    09.2008 FL
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    W chwili gdy włącza się "wolne koło" (świetny przykład z trabantem, syrenką ) i nie ma hamowania silnikiem
    Przepraszam za dygresję, ale przypomniała mi się stara historia jak ojciec zostawił pożyczoną od kumpla Syrenę Bosto na niewielkim spadku, na biegu - po powrocie Syrena nadal była na biegu, z tym że po drugiej stronie ulicy w rabatkch

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pawko Zobacz post
    W automatach jak jest hamowanie silnikiem dawka = 0,00.
    Wydaje mi się ze u mnie nawet jak hamuję silnikiem to i tak pokazuje 2 l/100. Może przepływomierz paliwa w Cromie zaczyna działać od określonego natężenia przepływu i wskazania zaczynają się od 2. (nawet jak jest faktyczne 0). Na 99% jestem pewien że większość diesli po roku '87-'90 mają odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem (energia idzie w drugą stronę, koła auta, które zjeżdża z górki napędzają silnik i wszystkie agregaty). Silnik wówczas tylko pompuje powietrze i działa jak sprężarka tłokowa.

    Czy u was "wolne koło " w automacie też włącza się tylko na 3-cim biegu?

    Dziś przetestowałem przyspieszanie z użyciem głębszego wdepnięcia gazu. Kick down działa i auto idzie jak rakieta. Uważam, że silnik 1,9 16V ma moc wystarczającą dla Cromy. Choć pewnie w baku robi się wtedy niezły wir. W Po krótkiej chwili na liczniku było 120 km/h i dopiero włączył się 6-ty bieg zachęcając do dalszego przyspieszania. Niestety trzeba było zwalniać bo droga nie pozwalała na dalsze rozpędzanie. Przy fiacie z tym silnikiem moja skoda oct. 90 kM to prawdziwy muł (szczególnie przy przyspieszaniu z większych prędkości). Silnik 2.4 to musi być niezła rakieta (i niezły drenaż kieszeni, szczególnie w jeździe miejskiej).
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 15-03-2014 o 18:41

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Po mieście mieszczę się w dyszce, także nie jest tak źle :-)
    www.fso-1500.pl


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przygody z Cromą
    Napisany przez croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-11-2013, 17:10
  2. Szybka jazda
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-10-2013, 20:17
  3. Jazda po kostce brukowej.
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-02-2013, 12:43
  4. JAZDA NA ''LUZIE'' OSZCZEDZA PALIWO??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 12:18
  5. Ekonomiczna jazda bravo1.4
    Napisany przez Spych na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-08-2009, 15:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fuchs titan supersyn 5w40 opinie

galon oleje opinie

platinum maxexpert c3 5w40 opinie

platinum maxexpert c3 5w-40 opinie

oleje fuchs opinie

jak mazut szkodzi na autoorlen max expert c3 5w40 opinieorlen platinum max expert 10w40 c3Croma 4 bieg site:fiatklubpolska.plolej orlen platinum 5w30 opinielotos 5w40 turbo diesel forumolej platinum max expert opinieolej platinum max expert 5w40 opinieolej fuchs 5w40 opiniefuchs 5w40 forumTITAN Supersyn 5W-40 fiatgalon olej forumopinie o fuchs titan supersynlotos synthetic plus 5w40 forumfuchs titan supersyn 5w40 opinie fiatorlen platinum max expert 5w40 opinoe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl