Księgowy?
Księgowy?
Ale takie zalecenia mają "z góry". Czy Selenia 5W-40 spełnia C2?
www.fso-1500.pl
widzę, że mój post wywołał małą dyskusję,
każdy wymienia co ile chce, to sprawa indywidualna ale czasem śmieszy mnie gadka moich znajomych, którzy robią 10 tyś km rocznie a olej zmieniają co 7 tyś km. Nie wiem jaki olej z filtrem kupujecie za 100-120zł ale na pewno nie dobry. Byłem w życiu na kilku szkoleniach m.in. z castrola, liqui moly czy mobila.
Ja sam jeżdżę na Liqui Moly top tec 4200, pilnuję wypalania dpf i nie ma żadnego problemu, oleju od wymiany do wymiany ani nie ubywa ani nie przybywa, mogę śmiało polecić.
ja za 135 kupuje Motula 5w40 C3 + przesyłka
A czy zatarł Wam się kiedykolwiek silnik od stosowania konkretnego oleju (jakiś konkretny przykład)??
Jeśli nie to nie ma sensu rozwijać wątku na temat olejów silnikowych , bo przypomina on dyskusję o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 18-03-2014 o 23:57
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
nie wiem dlaczego jeden olej jest droższy od drugiego a ma te same parametry. Każda firma zachwala swój produkt na maxa, widziałem np jak się zachowuje olej Liqui moly w kontakcie z ropą (przerwany cykl wypalania dpf) w porównaniu do olejów innych producentów i dlatego stosuję właśnie topteca.
W poprzednich samochodach jeździłem na Castrolu magnatecu silnik pracował idealnie nie brał oleju i nie było wycieków zero problemów a zmierzone ciśnienie w cylindrach po przebiegu 210 tys było jak w nowym aucie obecnie zalana Selenia, też zero problemów ale zastanawiam się nad zmianą.
jak widać ile użytkowników tyle opinii każdy zachwala to co leje bo jeżeli wszystko działa jak ma działać to nie ma powodów żeby nie zachwalać.
Silnik 2.4 JTD wymaga dobrej osłony termicznej i taką spełnia olej 5W40. Niestety, Selenia 5W40 WR nie spełnia wymogów koniecznych dla filtra DPF. Stąd popularność innych producentów, w tym wspomnianego Motula. Sam go używam i jest ok. Do 1.9 JTD ujdzie olej 5w30, choć to już starsza konstrukcja i na pewno olej 5W40 jest równie dobrym pomysłem, jeżeli nie lepszym. Nowe silniki 2.0, 1.6, 1.3 JTDm pracują na olejach 5w30. Spowodował to trend produkcji silników "ekologicznych". Dlatego np. oleje 5W30 dają mniejsze opory i oszczędność paliwa, choć faktycznie są to wartości symboliczne. Fiat jest niekonsekwentny w swoich informacjach i podaje różnorodne informacje w instrukcjach obsługi i serwisowych. Pomijam tutaj aspekt oleju do silników z DPF, bo to już osobna kwestia - nasze Cromowe silnika 1.9 i 2.4 wystepują w wersjach z DPF i bez DPF-u. Należy to uwzględnić jako kolejny parametr podczas doboru oleju.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
A ja spokojnie poniżej dyszki, więc też nie narzekam