Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 68
Like Tree14lubi to!

Temat: jak jezdzic dieslem  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    Z tymi 1500 obrotów też bym nie przesadzał. Jeśli jeździ się ze stałą prędkością i nie pod górkę, to taka prędkość obrotowa silnika nie jest szkodliwa. Gorzej jeśli ktoś przy takich obrotach wciska gaz do dechy - wtedy dwumasa może się obrazić i zrobić przykrą niespodziankę.
    Zgadzam się. Taki gaz do dechy od niskich obrotów wpływa ekstremalnie niekorzystnie nie tylko na dwumas ale również na filtr DPF.
    Capsel lubi to.
    Italians Do It Better



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Silnik 1.9jtd lubi dynamiczną jazdę, nie zaś dziadkowa. Zresztą - temat był już wielokrotnie walkowany na tym forum.
    Jak ktos lubi jechac na czwórce lub piątce i zarzynac silnik niską prędkością obrotową, to jego sprawa.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Przeczytaj sobie artykuł z linka poniżej

    Jak jeździć dieslem? - Technika Jazdy Samochodem   Technika Jazdy Samochodem

    Cytat:
    Pamiętajmy jednak o tym, aby nie przyspieszać energicznie z bardzo niskich obrotów, ponieważ jest to szkodliwe dla elementów przeniesienia napędu oraz turbiny! Jest to szczególnie istotne w samochodach z turbo, gdzie następuje raptowny przyrost momentu obrotowego w granicach 1500 – 2000 obr/min.
    I jeszcze cytat z innej strony

    Określenie wysokie i niskie obroty wymaga sprecyzowania, ponieważ zakresy obrotów użytkowych dla silnika benzynowego oraz wysokoprężnego (diesla) są różne. I tak np. nowoczesny silnik diesla pracuje najefektywniej w zakresie ok. 1500-3000 obr./min., podczas gdy ten zakres dla silnika benzynowego wynosi średnio 2000-5000 obr./min. Jak widać, w silniku diesla mamy mniejszy przedział obrotów użytecznych, co wynika ze specyfiki spalania oleju napędowego. Oczywiście jazda samochodem z obrotami poza tym zakresem jest możliwa, jednakże z wielu względów jest to niewskazane.
    Z powyższych informacji wynika, że spokojna jazda z prędkością 1500 obr./min. krzywdy dwumasie nie zrobi.
    Capsel i Damn lubią to.
    Italians Do It Better

  5. #49
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    ...jak jezdzic dieslem...
    @damn i @boch 100% na TAK

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    44
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Mam 2.4 i w miescie pali ok 9-11 litrów jak delikatnie dotykam gazu .
    Autostrada jak spokojnie do 120 to ok 7-8 litrow .
    Ale wyszedłem tez na 200 km srednia 12 litrow na autostradzie .
    Ostatnio edytowane przez szoszon ; 17-03-2018 o 15:33

  7. #51
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Przeczytaj sobie artykuł z linka poniżej

    [url=http://www.technikajazdy.info/quiz-motoryzacyjny/jak-jezdzic-dieslem/]Jak jeździć dieslem? - Technika Jazdy Samochodem   Technika Jazdy
    To teoria i tylko teoria. Jak chcesz, to mozesz jezdzic croma na 6.biegu przy predkosci obrotowej np. 1200obr/min. Kto Ci zabroni?...

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Nie ma sensu się spinać i straszyć 1200 obrotów na 6 biegu
    Italians Do It Better

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    U mnie nie da rady "automat", przynajmniej nie ma problemu że jade jak taksiarz.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Tylko nasuwa się jedno pytanie. Co osiągamy jeżdżąc 1500 zamiast np. 2100 obrotów? Zużycie silnika i skrzyni dużo większe a oszczędność paliwa żadne.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Tylko nasuwa się jedno pytanie. Co osiągamy jeżdżąc 1500 zamiast np. 2100 obrotów? Zużycie silnika i skrzyni dużo większe a oszczędność paliwa żadne.
    Racja. Przez pokutowanie i przede wszystkim stosowanie glupkowatej teorii o poprawnej jezdzie przy wysokich biegach na niskich obrotach ludzie sami sobie niszcza samochody z silnikiem diesla.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Masz link podany wyżej. Przyśpiesza się w wyższym zakresie obrotów. Zresztą turbo też działa poniżej 2000 obrotów. W takim razie po co? Nie insynuuj mi tu, że rozpowszechniam jakieś głupkowate teorie jeżdżenia na jak najwyższych biegach i najmniejszych obrotach, bo tego nie piszę. Sprawdź, ile masz km/h na czwartym biegu przy 1500 obrotach na minutę. Dopiero komentuj dalej.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    Masz link podany wyżej. Przyśpiesza się w wyższym zakresie obrotów. Zresztą turbo też działa poniżej 2000 obrotów. W takim razie po co? Nie insynuuj mi tu, że rozpowszechniam jakieś głupkowate teorie jeżdżenia na jak najwyższych biegach i najmniejszych obrotach, bo tego nie piszę. Sprawdź, ile masz km/h na czwartym biegu przy 1500 obrotach na minutę. Dopiero komentuj dalej.
    Dobrze, czytaj sobie i jezdzij.

    PS. Ci, co wierzą bezgranicznie w to, co napiszą np. w auto- swiecie czy innym motorze, są niekoniecznie mądrzy. Zwłaszcza, że w tego typu pismach obecnie w jednym tygodniu jest artykuł z "zbyt wysokich obrotach w dieslu" i podaje się śmieszny przedział obrotów, a drugim tygodniu jest artykuł o "zbyt niskich obrotach w dieslu" i też podaje się śmieszny przedział obrotów. Dosłownie. Artykuły pisane na zlecenie przez "dziennikarzy", a nie przez inżynierów, robią później ludziom wodę z mózgu. Najgorsze jest to, że ci ludzie te bzdury powielają i przyjmują jako "jedyną prawdę objawioną". Rzetelne dziennikarstwo motoryzacyjne skończyło się mniej więcej w pierwszej połowie lat 90-tych XX wieku. Wszystko co było później i trwa do dziś, to w większości pseudo wypociny dziennikarzyn, w ogóle nie konsultowane z jakimikolwiek specjalistami w dziedzinie moto.

    Tu masz przykład takiego bzdurnego artykułu:
    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,224552...-obrotach.html

    Przeczytaj pierwszy, najpopularniejszy komentarz pod tym artykułem i daj sobie spokój.

    Zgodzę się tylko do jednego - nigdy nie katuję zimnego silnika i pierwsze kilka kilometrów jadę bardzo spokojnie, mniej więcej do czasu, gdy wskazówka temp. płynu chłodniczego podniesie się do połowy licznika.


    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 18-03-2018 o 16:18

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kurcze nie wierze 56odp jak jezdzic autem...to chyba nie prom kosmiczny??masakra
    Capsel lubi to.

  15. #59
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Dobrze, czytaj sobie i jezdzij.
    Może zmień nick na @gurumotoryzacji ?
    Damn lubi to.

  16. #60
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Może zmień nick na @gurumotoryzacji ?
    A moze cos merytorycznego do dyskusji.
    Argumenty się skończyły, to trzeba atakowac ad personam?

    Dodam, ze niestety prenumeruje szmatlawce typu motor, auto-swiat i przyznam jedno: dziennikarze zaczynaja przechodzic samych siebie. W jednym miesiacu artykul o danym temacie - jest dobrze. Za kilka miesięcy artykul o tym samym lub podobnym temacie - juz obrot opinii "fachowcow" o 180 stopni. I komu tu wierzyc? Te pisma momentami coraz bardZiej sie osmieszaja.

    Moze odnies sie chociaz do poziomu merytorycznego szmatlawcow motoryzacyjnych, zanim zaczniesz kogos obrażać...


    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 18-03-2018 o 16:59


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak jezdzic dizlem 1.9jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl