Silnik 1.9jtd lubi dynamiczną jazdę, nie zaś dziadkowa. Zresztą - temat był już wielokrotnie walkowany na tym forum.
Jak ktos lubi jechac na czwórce lub piątce i zarzynac silnik niską prędkością obrotową, to jego sprawa.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Przeczytaj sobie artykuł z linka poniżej
Jak jeździć dieslem? - Technika Jazdy Samochodem   Technika Jazdy Samochodem
Cytat:
I jeszcze cytat z innej stronyPamiętajmy jednak o tym, aby nie przyspieszać energicznie z bardzo niskich obrotów, ponieważ jest to szkodliwe dla elementów przeniesienia napędu oraz turbiny! Jest to szczególnie istotne w samochodach z turbo, gdzie następuje raptowny przyrost momentu obrotowego w granicach 1500 â 2000 obr/min.
Z powyższych informacji wynika, że spokojna jazda z prędkością 1500 obr./min. krzywdy dwumasie nie zrobi.Określenie wysokie i niskie obroty wymaga sprecyzowania, ponieważ zakresy obrotów użytkowych dla silnika benzynowego oraz wysokoprężnego (diesla) są różne. I tak np. nowoczesny silnik diesla pracuje najefektywniej w zakresie ok. 1500-3000 obr./min., podczas gdy ten zakres dla silnika benzynowego wynosi średnio 2000-5000 obr./min. Jak widać, w silniku diesla mamy mniejszy przedział obrotów użytecznych, co wynika ze specyfiki spalania oleju napędowego. Oczywiście jazda samochodem z obrotami poza tym zakresem jest możliwa, jednakże z wielu względów jest to niewskazane.
Italians Do It Better
...jak jezdzic dieslem...
@damn i @boch 100% na TAK
Mam 2.4 i w miescie pali ok 9-11 litrów jak delikatnie dotykam gazu .
Autostrada jak spokojnie do 120 to ok 7-8 litrow .
Ale wyszedłem tez na 200 km srednia 12 litrow na autostradzie .
Ostatnio edytowane przez szoszon ; 17-03-2018 o 15:33
Nie ma sensu się spinać i straszyć 1200 obrotów na 6 biegu
Italians Do It Better
U mnie nie da rady "automat", przynajmniej nie ma problemu że jade jak taksiarz.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Tylko nasuwa się jedno pytanie. Co osiągamy jeżdżąc 1500 zamiast np. 2100 obrotów? Zużycie silnika i skrzyni dużo większe a oszczędność paliwa żadne.
Masz link podany wyżej. Przyśpiesza się w wyższym zakresie obrotów. Zresztą turbo też działa poniżej 2000 obrotów. W takim razie po co? Nie insynuuj mi tu, że rozpowszechniam jakieś głupkowate teorie jeżdżenia na jak najwyższych biegach i najmniejszych obrotach, bo tego nie piszę. Sprawdź, ile masz km/h na czwartym biegu przy 1500 obrotach na minutę. Dopiero komentuj dalej.
Obecnie:
Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
Wcześniej:
Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.
Dobrze, czytaj sobie i jezdzij.
PS. Ci, co wierzą bezgranicznie w to, co napiszą np. w auto- swiecie czy innym motorze, są niekoniecznie mądrzy. Zwłaszcza, że w tego typu pismach obecnie w jednym tygodniu jest artykuł z "zbyt wysokich obrotach w dieslu" i podaje się śmieszny przedział obrotów, a drugim tygodniu jest artykuł o "zbyt niskich obrotach w dieslu" i też podaje się śmieszny przedział obrotów. Dosłownie. Artykuły pisane na zlecenie przez "dziennikarzy", a nie przez inżynierów, robią później ludziom wodę z mózgu. Najgorsze jest to, że ci ludzie te bzdury powielają i przyjmują jako "jedyną prawdę objawioną". Rzetelne dziennikarstwo motoryzacyjne skończyło się mniej więcej w pierwszej połowie lat 90-tych XX wieku. Wszystko co było później i trwa do dziś, to w większości pseudo wypociny dziennikarzyn, w ogóle nie konsultowane z jakimikolwiek specjalistami w dziedzinie moto.
Tu masz przykład takiego bzdurnego artykułu:
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,224552...-obrotach.html
Przeczytaj pierwszy, najpopularniejszy komentarz pod tym artykułem i daj sobie spokój.
Zgodzę się tylko do jednego - nigdy nie katuję zimnego silnika i pierwsze kilka kilometrów jadę bardzo spokojnie, mniej więcej do czasu, gdy wskazówka temp. płynu chłodniczego podniesie się do połowy licznika.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 18-03-2018 o 16:18
Kurcze nie wierze 56odp jak jezdzic autem...to chyba nie prom kosmiczny??masakra
A moze cos merytorycznego do dyskusji.
Argumenty się skończyły, to trzeba atakowac ad personam?
Dodam, ze niestety prenumeruje szmatlawce typu motor, auto-swiat i przyznam jedno: dziennikarze zaczynaja przechodzic samych siebie. W jednym miesiacu artykul o danym temacie - jest dobrze. Za kilka miesięcy artykul o tym samym lub podobnym temacie - juz obrot opinii "fachowcow" o 180 stopni. I komu tu wierzyc? Te pisma momentami coraz bardZiej sie osmieszaja.
Moze odnies sie chociaz do poziomu merytorycznego szmatlawcow motoryzacyjnych, zanim zaczniesz kogos obrażać...
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 18-03-2018 o 16:59