Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 68
Like Tree14lubi to!

Temat: jak jezdzic dieslem  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Praca sztangi turbiny (kierownic) jest zależna od wysterowania zawora N75, zaworem steruje ECU. ECU bierze wartości z mapy, a mapa jest uzależniona od aktualnych warunków. Reasumując jeżeli chcesz by kierownice sie nie zapiekły wystarczy raz na jakiś czas auto "przegonić", czyli temp. 90 dwa pasy w jedna strone i but do podłogi.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Dziękuję za informację. Czyli rozumie że od czasu do czasu droga typu S i rozgrzać auto i 3 bieg i w podłogę gaz i tak ciągnąć do 3 tyś? I kolejny bieg czy trochę trzymać na tych wyższych obrotach.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    RozumieMMMMMMMMMMMM, że 3 tys. obrotów to w czasie normalnej jazdy do zmiany biegu na wyższy. Pociągnij na 3-ce lub 2-ce i do 4 tys. Wtedy faktycznie może rozruszasz łopatki.

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Żeby coś rozruszać należy wymuszać ciągły ruch zapieczonych elementów. But do podłogi na ekspresówce ok, ale nie raz i wystarczy, tylko co kilka sekund od 2000 do 4000 obrotów. Wtedy może coś da się rozruszać, chociaż sposób o którym mówimy to bardziej profilaktyka niż sposób naprawy. Ja coś takiego robię w swoim dieslu na każdej dłuższej trasie kiedy silnik jest dobrze rozgrzany, a warunki na drodze pozwalają na takie manewry.
    Italians Do It Better

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolega pytał co robić by sie nie zapiekły.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Nie jestem specem w dieslach ale czy but w podłogę i wio to dobra recepta? Z autopsji to chyba lepiej po prostu dynamicznie pojeździć trochę. Zmiana biegów w okolicy 3kkm nawet w mieście. Długa normalna jazda nawet autostradowa nie zda się na wiele - chyba że na wariata ale czy to o to chodzi?

  8. #37
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Nie jestem specem w dieslach ale czy but w podłogę i wio to dobra recepta? Z autopsji to chyba lepiej po prostu dynamicznie pojeździć trochę. Zmiana biegów w okolicy 3kkm nawet w mieście. Długa normalna jazda nawet autostradowa nie zda się na wiele - chyba że na wariata ale czy to o to chodzi?
    Dokładnie jest tak jak piszesz.... zmienna geometria załącza się około 2400-2600 obrotów więc jeśli ktoś używa rozsądnie pedału gazu trochę ponad 3tyś to jest OK...
    Ale to wszystko zależy od stylu jazdy... można jeździć szybko i płynnie a można bardzo "dynamicznie".... a i tak zapewne średnia będzie tylko o 1..3 km/h większa
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Tak jak piszecie źle zamieniłem w słowa moje myśli. Chodzi o wyjazd na dwu pasmówke i po przeciągać go po biegach. Jak jeździmy po mieście, to nie krecimy pow 2500, mialem na myśli by wyjechać poza miasto i pociągnąć go wyżej i dynamiczniej po biegach.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    radom
    Postów
    1
    Auto
    panda
    Rocznik
    2005
    koal do ilu można kręcić disla tak ogólnie? jakie macie z tym doświadczenia? bo z tego co się orientuję to nie za bardzo lubi duże obroty

  11. #40
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał tomek bedn Zobacz post
    koal do ilu można kręcić disla tak ogólnie? jakie macie z tym doświadczenia? bo z tego co się orientuję to nie za bardzo lubi duże obroty
    Jak bedziesz jezdzil w zakresie obrotow 2200-2500 obr./min. to powinno byc dobrze. Unikaj pekaesiarsko-taksowkarskiego stylu jazdy na zasadzie wysoki bieg-niskie obroty, np. 4 bieg i 1500 obr/min, bo rozwalisz dwumase.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Czy wysokie obroty szkodzą? Nie wiem. Ja często poruszam się koło 4 tyś i myślę ze takie przedmuchanie diesla to raczej dobrze mu robi.
    Maxi lubi to.

  13. #42
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Czy wysokie obroty szkodzą? Nie wiem. Ja często poruszam się koło 4 tyś i myślę ze takie przedmuchanie diesla to raczej dobrze mu robi.
    To pawda. Sam tak tez robię od czasu do czasu.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Z tymi 1500 obrotów też bym nie przesadzał. Jeśli jeździ się ze stałą prędkością i nie pod górkę, to taka prędkość obrotowa silnika nie jest szkodliwa. Gorzej jeśli ktoś przy takich obrotach wciska gaz do dechy - wtedy dwumasa może się obrazić i zrobić przykrą niespodziankę.
    Capsel lubi to.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  15. #44
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Na 4. czy 5. biegu nie jest szkodliwa? Nie przesadzaj. Spróbuj tak pojezdzic, to będą boleć Cię zęby od drgania całej budy auta.
    Tak jeżdżą pekaesiarze czy taksiarze, zeby zaoszczedzic paliwa, ale to tylko oszczędności pozorne.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Przecież przy tej prędkości obrotów nie trzęsie budą. Poniżej owszem. Jak jest prosta droga bez wzniesień i wiem, że nie będę przyśpieszać, to oczywiście, że mogę sobie tak jechać. Obciążenie dla silnika i dla dwumasy jest wtedy niskie. Co innego, gdy chcę przyśpieszać.
    A każde auto, czy to benzyniak, czy diesel, co jakiś czas trzeba przegonić w trasie, przedmuchać wszystko. Jako że mimo wszystko wolę dynamiczną jazdę, to nie mam z tym problemu.
    Capsel lubi to.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak jezdzic dizlem 1.9jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl