Eror Tak mi przyszło do głowy, masz EBD w tej cromie? Mogło by się zdarzyć że to EBD płata figle.
Eror Tak mi przyszło do głowy, masz EBD w tej cromie? Mogło by się zdarzyć że to EBD płata figle.
Witam
moze winny jest system HILL HOLDER, jezeli jest- odpowiada za hamowanie i pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu?
poczytać mozna o nim w instrukcji obslugi strona 96
Cóż, CAMEL1 w poście z 13.02.2015 już to proponował.....
Aaa faktycznie, sorry
eror - i jak tam zamiana przewodów na pompie? Pomogło?
A sprawdzałeś czy, przewody hamulcowe nie nagrzewają się w którymś miejscu tak jak sugerowałem wcześniej?
Też mnie intryguje Twój przypadek...
Hmm, cóż. Nie jest dobrze.
Ponieważ nie było ochotnika, który miał by jechać autem z zamienionymi przewodami, daliśmy sobie spokój z tą próbą.
Zrobiono inaczej. Odłączone zostało serwo od pompy. Hamulce działały ale bez wspomagania. Dwa przejazdy, pierwszy z prędkościami autostradowymi, drugi kapelusznikowymi nie spowodowały
znacznego wzrostu temperatur. Po założeniu wspomagania jest jakby minimalnie lepiej ale dzisiaj padał deszcz, wiało strasznie, więc pomiary były zaburzone.
Jest nadal podejrzenie modułu ABS. Niby był rozbierany i jest drożny ale...
Czy w nim nie ma elektro-zaworów ? Problem z samo hamowaniem występuje dopiero jakiś czas po ruszeniu. A może tu nie chodzi o ruszenie ale o rozgrzewanie się nie mające związku z jazdą jako taką ?
Jeśli tam są jakieś cewki elektro-zaworów to mogą się grzać w czasie i domykać niekontrolowanie. Wtedy po rozgrzaniu były by dopiero niedrożne.
W takim przypadku komputer (również ten serwisowy) nic nie wykryje bo w zasadzie jest wszystko O.K.
Jak lajkonik jestem samochodowy ale tak na prosty rozum ...?
Wpadłem na ten pomysł zobaczywszy takie oto zdjęcie na innym forum:
http://klub.citroen.triger.com.pl/im...8eeeb9733d.jpg
Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak to działa ?
A co się stanie jak wyjmę bezpiecznik ABS ? Co będzie bez prądu ? Czy w taki sposób mogę próbować zdiagnozować przyczynę ?
Jak wyjmiesz bezpiecznik od abs nie będziesz miał abs-u moduł będzie całkowicie nieaktywny i zawory otwarte.
Tylko czy wyłącznie ABS ?
W instrukcji bezpiecznik F42 = "centralki ABS/ESP, węzeł przekładni elektrohydraulicznej, czujnik zarzucania, czujnik kąta skrętu."
W zasadzie tylko "węzeł przekładni" mnie niepokoi czy jakiegoś wspomagania nie odetnę. Chyba, że to wszystko to tylko czujniki
dla obsługi nieszczęsnego modułu.
Zrobiłem doświadczenie. Auto zimne, prawy przód na podnośnik, tak by koło było w powietrzu. Lekko się obracało, słychać szuranie klocka ale to normalne (chyba).
Włączam silnik na "N" i ponieważ to automat, koło powoli się kręci. Opuszczam zatem na podnośniku tak by było przyhamowane na ziemi.
Silnik pracował na wolnych obrotach 50minut. Podnoszę auto ponownie i koło rusza. Wyłączam silnik i kręcę kołem. Jest trochę ciężej niż na zimnym ale bez przesady.
Wduszam hamulec, puszczam i jest znów trochę ciężej. A więc tak ale nie....
Acha, poniżej fotka, do której miał być link dwa posty wyżej.
Wyjmę bezpiecznik i zobaczymy co będzie bez prądu.ABS.jpg
Kolego eror, zakładam, że masz w swoim aucie ESP. Jeżeli tak, to działanie ESP działa właśnie tak, że przyhamowuje koła na krzyż po przekątnej i może tu "jest pies pogrzebany". Idąc dalej tym tropem, ESP jest fizyczne razem z ABS w tym samym module hydraulicznym i może rzeczywiście coś jest tam uszkodzone. Tak więc twoja teoria żeby wyjąć bezpiecznik jest bardzo dobra, gdyż uniemożliwisz działanie i ABS i ESP. Jeżeli bez tych systemów przestanie ci dohamowywać te koła, to pozostaje wymontować moduł ABS/ESP i dać do sprawdzenia w jakimś serwisie specjalizującym się w takich układach.
Nie wiesz co odetniesz bezpiecznikiem zdejmij po prostu wtyczkę z ABS-u, ten sam skutek. Dlatego pytałem ci się czy masz auto wyposażone w ESP bo tak właśnie działa jak kolega wyżej pisze.
Z ABSu czyli z tego co jest rozłożone na zdjęciu ? I zapalą mi się kontrolki bo wyłączę też prędkościomierz, itp ?
Ale jak ponownie podłączę to powinno wrócić to stanu O.K. ?
Tak z tego co jest rozłożone na zdjęciu, co do prędkościomierza to nie mam pewności że sygnał prędkości jest brany z abs-u. Miałem kiedyś uszkodzony moduł abs w Lanci Kappie i pokazywało prędkość więc chyba szybkość jest brana z innego czujnika.
Może się okazać tak że po podpięciu z powrotem wtyczki będziesz musiał podpiąć komputer żeby błędy skasować ale nie mam pewności. Zależy jak jest rozbudowana autodiagnostyka i czy po wykryciu że moduł jest sprawny błędy znikną.
Jutro zdam relację.
10km w jedną stronę tylko bez bezpiecznika. Jeśli problem nie ustąpi to powrót bez wtyczki.
Swoją drogą to niezły serial z tego wychodzi
Jeśli bezpiecznik nie odetnie wspomagania bo bez wspomagania źle się jedzie