Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 123
  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Eror Tak mi przyszło do głowy, masz EBD w tej cromie? Mogło by się zdarzyć że to EBD płata figle.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    250
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam
    moze winny jest system HILL HOLDER, jezeli jest- odpowiada za hamowanie i pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu?
    poczytać mozna o nim w instrukcji obslugi strona 96

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Cóż, CAMEL1 w poście z 13.02.2015 już to proponował.....

  5. #49
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    250
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Aaa faktycznie, sorry

  6. #50
    SAR37
    Guest
    eror - i jak tam zamiana przewodów na pompie? Pomogło?
    A sprawdzałeś czy, przewody hamulcowe nie nagrzewają się w którymś miejscu tak jak sugerowałem wcześniej?
    Też mnie intryguje Twój przypadek...

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Hmm, cóż. Nie jest dobrze.
    Ponieważ nie było ochotnika, który miał by jechać autem z zamienionymi przewodami, daliśmy sobie spokój z tą próbą.
    Zrobiono inaczej. Odłączone zostało serwo od pompy. Hamulce działały ale bez wspomagania. Dwa przejazdy, pierwszy z prędkościami autostradowymi, drugi kapelusznikowymi nie spowodowały
    znacznego wzrostu temperatur. Po założeniu wspomagania jest jakby minimalnie lepiej ale dzisiaj padał deszcz, wiało strasznie, więc pomiary były zaburzone.
    Jest nadal podejrzenie modułu ABS. Niby był rozbierany i jest drożny ale...
    Czy w nim nie ma elektro-zaworów ? Problem z samo hamowaniem występuje dopiero jakiś czas po ruszeniu. A może tu nie chodzi o ruszenie ale o rozgrzewanie się nie mające związku z jazdą jako taką ?
    Jeśli tam są jakieś cewki elektro-zaworów to mogą się grzać w czasie i domykać niekontrolowanie. Wtedy po rozgrzaniu były by dopiero niedrożne.
    W takim przypadku komputer (również ten serwisowy) nic nie wykryje bo w zasadzie jest wszystko O.K.
    Jak lajkonik jestem samochodowy ale tak na prosty rozum ...?
    Wpadłem na ten pomysł zobaczywszy takie oto zdjęcie na innym forum:
    http://klub.citroen.triger.com.pl/im...8eeeb9733d.jpg
    Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak to działa ?
    A co się stanie jak wyjmę bezpiecznik ABS ? Co będzie bez prądu ? Czy w taki sposób mogę próbować zdiagnozować przyczynę ?

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    http://klub.citroen.triger.com.pl/im...8eeeb9733d.jpg
    Fotka z linka się nie wczytuje

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak wyjmiesz bezpiecznik od abs nie będziesz miał abs-u moduł będzie całkowicie nieaktywny i zawory otwarte.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Tylko czy wyłącznie ABS ?
    W instrukcji bezpiecznik F42 = "centralki ABS/ESP, węzeł przekładni elektrohydraulicznej, czujnik zarzucania, czujnik kąta skrętu."
    W zasadzie tylko "węzeł przekładni" mnie niepokoi czy jakiegoś wspomagania nie odetnę. Chyba, że to wszystko to tylko czujniki
    dla obsługi nieszczęsnego modułu.

    Zrobiłem doświadczenie. Auto zimne, prawy przód na podnośnik, tak by koło było w powietrzu. Lekko się obracało, słychać szuranie klocka ale to normalne (chyba).
    Włączam silnik na "N" i ponieważ to automat, koło powoli się kręci. Opuszczam zatem na podnośniku tak by było przyhamowane na ziemi.
    Silnik pracował na wolnych obrotach 50minut. Podnoszę auto ponownie i koło rusza. Wyłączam silnik i kręcę kołem. Jest trochę ciężej niż na zimnym ale bez przesady.
    Wduszam hamulec, puszczam i jest znów trochę ciężej. A więc tak ale nie....

    Acha, poniżej fotka, do której miał być link dwa posty wyżej.
    Wyjmę bezpiecznik i zobaczymy co będzie bez prądu.ABS.jpg

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Kolego eror, zakładam, że masz w swoim aucie ESP. Jeżeli tak, to działanie ESP działa właśnie tak, że przyhamowuje koła na krzyż po przekątnej i może tu "jest pies pogrzebany". Idąc dalej tym tropem, ESP jest fizyczne razem z ABS w tym samym module hydraulicznym i może rzeczywiście coś jest tam uszkodzone. Tak więc twoja teoria żeby wyjąć bezpiecznik jest bardzo dobra, gdyż uniemożliwisz działanie i ABS i ESP. Jeżeli bez tych systemów przestanie ci dohamowywać te koła, to pozostaje wymontować moduł ABS/ESP i dać do sprawdzenia w jakimś serwisie specjalizującym się w takich układach.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie wiesz co odetniesz bezpiecznikiem zdejmij po prostu wtyczkę z ABS-u, ten sam skutek. Dlatego pytałem ci się czy masz auto wyposażone w ESP bo tak właśnie działa jak kolega wyżej pisze.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Z ABSu czyli z tego co jest rozłożone na zdjęciu ? I zapalą mi się kontrolki bo wyłączę też prędkościomierz, itp ?
    Ale jak ponownie podłączę to powinno wrócić to stanu O.K. ?

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak z tego co jest rozłożone na zdjęciu, co do prędkościomierza to nie mam pewności że sygnał prędkości jest brany z abs-u. Miałem kiedyś uszkodzony moduł abs w Lanci Kappie i pokazywało prędkość więc chyba szybkość jest brana z innego czujnika.

    Może się okazać tak że po podpięciu z powrotem wtyczki będziesz musiał podpiąć komputer żeby błędy skasować ale nie mam pewności. Zależy jak jest rozbudowana autodiagnostyka i czy po wykryciu że moduł jest sprawny błędy znikną.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Jutro zdam relację.
    10km w jedną stronę tylko bez bezpiecznika. Jeśli problem nie ustąpi to powrót bez wtyczki.

    Swoją drogą to niezły serial z tego wychodzi

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jeśli bezpiecznik nie odetnie wspomagania bo bez wspomagania źle się jedzie


 
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie grzeją swiece. Przekaznik? Czujnik?
    Napisany przez xadrianx90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-07-2014, 00:36
  2. [silnik] Fiat Scudo 97< strasznie długo grzeją świece żar
    Napisany przez djpawlo21 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-07-2011, 10:28
  3. grzeją się hamulce
    Napisany przez nowicjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-03-2011, 12:58
  4. Przekładka ASR
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-02-2010, 17:57
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446grzejace-sie-hamulce-po-przekatnej-27402

problem hamulce fiat croma

punto 1 hamuje po przekatnej

grzeja sie hamulce

https:fiatklubpolska.plcroma-446grzejace-sie-hamulce-po-przekatnej-274022

pompa abs powod goracych tarcz hamulca

hsmulce hsmuja po przekontnej

blokowanie kol croma

grzeja sie tarcze po przekatnej

fiat croma serwo

grzejace sie hamulce w jezdzie miejskiej

fiat croma problem z hamulcami

https:fiatklubpolska.plcroma-446grzejace-sie-hamulce-po-przekatnej-274028

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl