obstawiam sypiący się konwerter skrzyni automatycznej. rusza i hamuje normalnie?
obstawiam sypiący się konwerter skrzyni automatycznej. rusza i hamuje normalnie?
Tak. Rusza i hamuje normalnie. Zmienia biegi bez problemu.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli to tylko klekotanie to może warto wtryskiwacze przepłukać i cały układ paliwowy... Clean Master | czyszczenie wtryskiwaczy Łódź | ultradźwiękowe czyszczenie wtryskiwaczy | Blokman | ŁódźKoszt jakiś 150 zł a podobno niesamowicie poprawia pracę... ale sokor jesteś nowym posiadaczem tego auta zacznij od resetu silnika ( zdejmnij klemy z akumulatora ) na minutę .... tak aby auto silnik i skrzynia nauczyły się od nowa twojego stylu jazdy... a i polecam częściej niż ASO zaleca wymieniać olej o filtry ... w tym Paliwowy!!! No i ostatnia kwestia czy pod pokrywą plastykową silnika masz wytłumienie.... A może sąsiad wyłączył EGR? w zależności od modyfikacji auta bez EGR-u zazwyczaj pracują "twardziej" na wolnych obrotach.
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 23-05-2018 o 09:28
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Ja tym autem jeżdżę od 2015 roku. Reset w postaci odpięcia klem od akumulatora robiłem już kilkukrotnie. W ubiegłym roku wymieniałem także akumulator. Najgorsze jest to że ten dźwięk potrafi sobie zniknąć. Dziś rano jak odpaliłem to przez pierwsze kilometry łupało. Zajechałem do mechanika i ....cisza [emoji848]. Dźwięk zniknął. Musiałbym mu go zostawić na cały dzień żeby sobie pojeździł.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Ten objaw stukania,dzwonienia zauważyłem w ubiegły czwartek. Wcześniej tego na 100% nie było.Mam niedaleko siebie taką rampę warsztatową. Jak będzie pukać to podjadę i zobaczę od spodu.Skąd dokładnie się to niesie. Co do wymian filtrów i oleju to: Olej oraz filtr oleju i powietrza wymieniam co 14-15 tyś km. Filtr kabinowy i filtr paliwa co drugą wyminę oleju czyli 28-30 tyś km. W 99% tankuję na shellu vpowera. Czasem się zdarzy zatankować na lotos optima.
Ja bym obstawiał regulatory luzów zaworowych, może warto odkręcić miskę olejową i wyczyścić filtr na smoku.
Więc może koło 2-masowe alternatora/klimy... widać je po zdjęciu koła prawego i czasami ta guma jest już bardzo styrana i cały osprzęt wpada w wibracje...
Ja u siebie wymieniałem przy okazji wymiany rozrządu po 164 tys km ( rocznik 2007 ) bo była już strasznie popękana a i twarda jak kamień...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Ja mam to koło wału korbowego praktycznie nowe. Wymienione w grudniu.
Po ostatnim filmiku usterka po dwóch dniach ustała na ok 2 tygodnie.
Mechaniory rozkładali ręce. Jeden powiedział że to włoszczyzna i nie będzie tykał a drugi jak to typowy Janusz mechaniki powiedział"jeździć i obserwować".
Dziś dźwięk powrócił.
https://www.youtube.com/watch?v=MMd1KOfkil8
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 06-06-2018 o 00:13
Też przychylam się do propozycji uruchomienia silnika bez paska wielokinowego... może to sprzęgło na alternatorze...
W mojej ocenie masz coś luźne, może osłona turbiny - blacha lub inna osłona....
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Cześć. Niestety mechanicy u których byłem nie chcieli się bawić w zdejmowanie paska. Spróbuję samemu. Idzie to zrobić tek normalnie bez kanału/ podnośnika pod domem? Żeby przeciągnąć napinacz to trzeba zdjąć skrzynkę z filtrem powietrza? Blacha osłaniająca turbinę sprawdzona. Więc odpada. Ten dźwięk idzie wyraźnie od spodu auta, I to wydaje mi się że z lewej strony. Dziwne że ten dźwięk zniknął na prawie 2 tygodnie. Teraz jak zwiększam obroty silnika to on się wyraźnie nasila i wzrasta częstotliwość tych stuków. Ściągnąłem tą boczną osłonę ale akurat trochę w tym momencie uciochło https://www.youtube.com/watch?v=-PMvll3gBXQ
A dziś już stukało konkretnie https://www.youtube.com/watch?v=NlhNbOLHbjU
Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 07-06-2018 o 01:25
Czy udało Ci się zdjąć pasek osprzętu?
Zdejmij sobie koło to tego, będzie pomocne jeśli nie masz kanału. W eLern jest opisane jak możesz sobie z tym poradzić. eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Zmień mechaników jeżeli naciągnięcie napinacza, normalnym kluczem, to dla nich problem. Tym bardziej że jeden powiedział że "włoszczyzny u nich nie robio" buha. Jakbyś przyjechał Vectrą z silnikiem CDTI to byłoby ok rozumiem, bo to niemiecki samochód?
Zdjąć możesz sam.. odkręcając koło i osłonę - trzeba napinacz naciągnąć i zejdzie.. i będzie sytuacja jasna czy to któraś z rolek pośrednich, alternator, kompresor...
No właśnie wyłączałeś klimę jak to dzwoniło ? cos się zmieniało ?
Jeśli to któraś z rolek lub nawet spręzarka to powinno być słyszalna różnica pomiędzy pracą sprężarki na maxa ( ustaw na klimatyzacji minimum ) a z wyłączoną klimatyzacją ..
Warto jednak zerknąć do rozrządu... to tylko kilka śrubek i filtr i zobaczyć jak jest ustawiony napinacz paska - w którym miejscu stoi wskaźnik napinacza i czy przypadkiem nie jest tam problem... !!!!
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje